עד אתמול (שני) מ.ס דימונה ושמשון ת"א היו בסך הכול שתי קבוצות שמשחקות בליגה השלישית בישראל. ברגע אחד, אחרי משחק מטורף שבו נבעטו 56 בעיטות מהנקודה הלבנה, הן נרשמו בדפי ההיסטוריה כחלק משבירת שיא גינס שמוגדר כ"דו-קרב הפנדלים הארוך בהיסטוריה".
עד אתמול, השיא המתועד של גינס עמד על 48 פנדלים במשחק אחד, שהושג ב-2005 במסגרת משחק גביע בנמיביה בו ניצחה KK פאלאס את סיביקס 16:17. אגב, השיא במשחק בטורניר רשמי של פיפ"א הוא 20 - ב-7:8 של אוסטרליה על צרפת במונדיאל הנשים בשנה שעברה.
4 צפייה בגלריה
"קרב מוחות". שחקני מ.ס דימונה חוגגים
"קרב מוחות". שחקני מ.ס דימונה חוגגים
"קרב מוחות". שחקני מ.ס דימונה חוגגים
(באדיבות מ.ס דימונה)
שחקני מ.ס דימונה חוגגים לאחר הניצחון על שמשון ת"א בדו-קרב פנדלים ששבר את שיא גינס
(צילום: דן בונבידה)
השיא העולמי המוכר (עד אתמול כמובן), אך הלא רשמי, יש לציין, נקבע לפני כשנתיים כשוושינגטון ניצחה את בדלינגטון 24:25 במשחק בין שתי קבוצות חובבים בצפון מזרח אנגליה ב"ממוריאל קאפ". אז נבעטו לא פחות מ-54 פנדלים. שניים פחות ממה שסיפקו שחקני דימונה ושמשון ת"א.
שתי הקבוצות נפגשו באיצטדיון בדימונה למשחק נוקאאוט במסגרת גמר מחוז דרום. שמשון עלתה ליתרון 0:1 עוד במחצית הראשונה והצליחה לשמור על התוצאה עד תוספת הזמן, שהייתה בת 8 דקות. דימונה השוותה ממש לפני שריקת הסיום, והקבוצות הלכו להארכה בה כל אחת מהן כבשה שער אחד.
בתום הארכה שתי הקבוצות מצאו את עצמן בדו-קרב פנדלים בו נרשם אירוע נדיר לא רק בכדורגל הישראלי, אלא בכדורגל העולמי. גם אם שתי הקבוצות היו רוצות, הן לא היו מצליחות לחזות מראש את הדרמה שהייתה על המגרש.
מאותו הרגע שתי הקבוצות מצאו את עצמן בלופ מתמשך של בעיטות מהנקודה הלבנה, לא מחזה שאי פעם נרשם בכדורגל הישראלי. במשך כ-45 דקות, כמו מחצית שלמה, שתי הקבוצות בעטו 56 פעמים, כאשר במשך סבבי הבעיטות היו מספר שחקנים שבעטו 3 ואפילו 4 פעמים. לבסוף דימונה ניצחה 22:23 ועלתה לגמר המחוזות, בו תפגוש את מ.ס טירה באצטדיון המושבה בפ"ת. המנצחת תפגוש את מי שתסיים במקום ה-14 בלאומית על הזכות לשחק בליגת המשנה.
4 צפייה בגלריה
"דבר כזה לא היה"
"דבר כזה לא היה"
"דבר כזה לא היה"
(שחר גרוס, ONE)
גיא עיני שהגיע למ.ס דימונה ממכבי יפו שבליגה הלאומית סיפר: "דבר כזה לא היה לי בקריירה. הייתי בקרב מוחות, כישופים ועקיצות כמובן ברוח הצחוק עם עומר הלוי משמשון ת"א. ניסינו לכשף אחד את השני. אמרתי לו 'אין סיכוי שאתה שם שני פנדלים באותו משחק'. הוא הגיע למצב שהוא בועט ארבעה פנדלים. אמרתי לו שאם הוא מחמיץ אני קונה לו שייק בטיילת בת"א".
עיני הוסיף: "הבקעתי 3 מתוך 3, זה היה בלתי ניתן לתיאור. שש פעמים כמעט הודחנו במשחק הזה. הייתה להם בעיטה מכריעה ואמרתי להם 'אתם פושעים, איך אתם לא מנצחים?'. לשחקני כדורגל יש הרבה אמונות תפלות, אבל הפעם זה החזיק רק עד הפנדל השביעי, כי אי אפשר היה לעמוד במתח. זה היה פשוט הזיה".
"משחק מטורף", אמר משה אסולין, הקפטן של דימונה. "אני לא חושב שאי פעם היה משחק מטורף כזה. דו-קרב פנדלים כזה לא היה בחיים, אני שמח ששברנו שיא גינס ויותר שמח שניצחנו". עמאר אלדדה מדימונה הוסיף: "זו הרגשה מדהימה, היסטוריה. שברנו שיא, כיף להיות חלק מזה".
4 צפייה בגלריה
ניר קלינגר מאמן הפועל חיפה
ניר קלינגר מאמן הפועל חיפה
לא ראה דבר כזה בקריירה העשירה שלו. ניר קלינגר, המנהל המקצועי של דימונה
(צילום: גילי נחושתן)
4 צפייה בגלריה
"משחק מטורף". חדד ומשלי מדימונה
"משחק מטורף". חדד ומשלי מדימונה
"משחק מטורף". חדד ומשלי מדימונה
(באדיבות מ.ס דימונה)
אחרי דרמה האדירה, מ.ס דימונה שחולמת לרשום עלייה לליגה הלאומית דרך משחקי הפלייאוף, יצאה עם ידה על העליונה ועם ניצחון חשוב במסע שלה. הקבוצה הדרומית הנחיתה העונה מליגת העל את ניר קלינגר לתפקיד מנהל מקצועי של המועדון, וגם הוא עם העבר העשיר שלו כשחקן וכמאמן לא זכה לחזות בדרמה כזאת עד אתמול.
גם ראש העיר בני ביטון, שנכח במשחק, התרגש ואמר בסיום: "הייתה אווירה של ליגת העל במגרש, האיצטדיון היה מלא. דבר כזה עוד לא היה, זה היה הרבה יותר מאשר המתח שהיה לי בבחירות המקומיות".

שיא השיאים

1. מ.ס. דימונה - שמשון ת"א, 2024 - 56 בעיטות (22:23) 2. וושינגטון - בדלינגטון, 2022 - 54 בעיטות (24:25) 3. KK פאלאס - סיביקס, 2005 - 48 בעיטות (16:17) 4. אולד וולפרוניאנס - ליין הד, 2021 - 44 בעיטות (18:19) 5. הולנד עד גיל 21 - אנגליה עד גיל 21, 2007 - 32 בעיטות (12:13) 6. סקאנת'ורפ - וורצ'סטר, 2014 - 32 בעיטות (14:13) 7. ליברפול - מידלסברו, 2014 - 30 בעיטות (13:14) 8. אולימפיאקוס - א.א.ק אתונה, 2008 - 30 בעיטות (14:15) 9. ברוקנהרסט - אנדובר טאון, 2013 - 30 בעיטות (14:15) 10. ויאריאל - מנצ'סטר יונייטד, 2-21 - 22 בעיטות (10:11)