בשורה קשה למכבי פ"ת: פיפ"א הטילה איסור על מחזיקת הגביע להחתים שחקנים עד ינואר 2026, זאת בעקבות חוב של המועדון לארסנל טולה הרוסית, שעדיין לא שולם. המשמעות היא ששלושת המצטרפים החדשים של המועדון אייל גולסה, ויטלי דמשקאן ועדן שמיר לא יוכלו להיכלל בסגל הקבוצה. במועדון מנסים להסדיר את החוב בתקווה שהעונש יוסר.
העונש הוטל על מחזיקת הגביע כתוצאה מתביעה הקשורה ללאמק בנדה, בה נקבע כי מכבי פ"ת תצטרך להעביר לארסנל טולה אחוזים ממכירתו של השחקן. כמו כן, נוספו לכך פיצויים שגם אותם הקבוצה לא שילמה.
1 צפייה בגלריה
מכבי פ"ת מכבי חיפה חצי גמר גביע הטוטו אבי לוזון
מכבי פ"ת מכבי חיפה חצי גמר גביע הטוטו אבי לוזון
עונש משמעותי. אבי לוזון
(צילום: עוז מועלם)
בנדה הושאל למכבי פ"ת ב-2021, ושנה לאחר מכן מומש סעיף הרכישה עליו ובעקבות כך שולמו הכספים הנדרשים. עם זאת, בחוזה גם היה סעיף על מכירה עתידית וכחודש אחרי שהוא נרכש, הוא נמכר ללצ'ה בכ-2 מיליון אירו והרוסים טענו כי מכבי פ"ת לא העבירה להם את האחוזים שסוכמו בחוזה.
למזלה של מכבי פ"ת, עוד לפני שהוטל העונש היא הספיקה לצרף שחקנים כמו השוער תומר ליטוינוב, אור רויזמן, תמיר גלזר ופלאמן גלבוב. עם זאת, כאמור, גולסה, שמיר ודמשקאן לא יכולים להירשם לעת עתה כשחקני הקבוצה.
מכבי פ"ת פתחה את העונה בצורה רעה מאוד, והיא הפסידה בכל שבעת משחקיה עד כה בכל המסגרות (אחד באלוף האלופים, אחד במשחקי הדירוג בגביע הטוטו, ארבעה באירופה ועוד אחת לבני סכנין במחזור הראשון של ליגת העל).