בית הדין של ההתאחדות לכדורגל גזר היום (שלישי) עונש של הפחתת נקודה ממאזנן הפועל באר-שבע ובני סכנין בעקבות המהומות באצטדיון טרנר לפני המשחק ביניהן לפני שבועיים ויומיים, שגרמו לביטולו. בנוסף, שתי הקבוצות ספגו קנסות כספיים ותוצאת המשחק הוכרזה כ-0:0 ללא נקודות.
הדיינים ישראל שמעוני, גיורא לנדאו ונועם ליובין הרשיעו את סכנין בעבירה של קריאות פוגעניות מצד אוהדיה, פריצה לשדה המשחק והתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות. הקבוצה נקנסה ב-50 אלף שקל ונאסר עליה למכור כרטיסים למשחק חוץ אחד בפועל. בנוסף, סכנין קיבלה עונש קנס על תנאי בגובה 25 אלף שקל במקרה חוזר של ביזוי ההמנון מצד אוהדיה.
1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר-שבע פורצים לכר הדשא כדי להתעמת עם אוהדי סכנין
אוהדי הפועל באר-שבע פורצים לכר הדשא כדי להתעמת עם אוהדי סכנין
הפחתת נקודה בפועל וקנסות כספיים. המהומות בטרנר
(צילום: הרצל יוסף)
באשר לבאר-שבע, היא הורשעה בהתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות ובפריצת אוהדיה לשדה המשחק. הדרומיים נקנסו ב-120 אלף שקל. במועדון לא מקבלים את ההחלטה והודיעו כי יערערו על העונש: "אנו דוחים בתוקף את החלטת בית הדין המשמעתי בעניין תוצאת המשחק ונגיש ערעור על החלטה זו לבית הדין העליון", נמסר מהמועדון. אנו נחושים לקבל משפט צדק ולשם כך לא נחסוך במאמצים, במשאבים ובכל הדרוש".
הדיין נועם ליובין, שהיה בדעת מיעוט, התנגד להפחתת הנקודה לכל קבוצה בטענה כי התקנון החדש אינו מאפשר להטיל את העונש הזה: "בצער רב, איני יכול להסכים לתוצאה אליה הגיעו חבריי של הפחתת נקודה ממאזן שתי הנאשמות בגין עבירה של התפרעות בנסיבות מחמירות או עם הרשעת הנאשמות בעבירה של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, אלא לכל היותר בהרשעה של הנאשמות בעבירת התפרעות אוהדים, הגוררת אחריה עונשי קנסות בלבד".
בנוסף, כתב ליובין כי לדעתו התוצאה רצויה הייתה ניצחון טכני להפועל באר-שבע: "אם הייתה נשמעת דעתי, והאחריות על אי קיומו של המשחק הייתה מוטלת באופן בלעדי על כתפי סכנין, הייתה נקבעת תוצאת המשחק על 0:3 לטובת באר שבע, עקב סירובה של סכנין לקיים את המשחק, שיכול היה וצריך היה להתקיים בהתאם לדעת צוות השיפוט".

טבלת ליגת העל המעודכנת

מכבי חיפה 7 בני ריינה 7 מכבי ת"א* 6 בית"ר ירושלים 6 הפועל חיפה 4 מ.ס אשדוד 4 בני סכנין 3 קריית-שמונה 3 מכבי פ"ת 3 עירוני טבריה 3 הפועל באר-שבע 2 הפועל חדרה 2 הפועל ירושלים* 1 מכבי נתניה 0 *משחק חסר
ראיון עם מוחמד אבו יונס, יו"ר קבוצת בני סכנין
(צילום: מיקי שמידט)

המהומה וגל המעצרים בעקבותיה

כזכור, חלק מאוהדי סכנין עמדו עם הגב למגרש בעת נגינת ההמנון הלאומי לפני המשחק, ובתגובה עשרות אוהדי באר-שבע פרצו לכר הדשא חמושים במקלות והחלו להתעמת איתם. המשחק הופסק ולאחר מכן גם בוטל, אחרי ששחקני סכנין סירבו לעלות למגרש.
בעקבות האירוע החמור משטרת ישראל ביצעה גל מעצרים בשבוע שלאחר מכן, שכלל 24 אוהדים - 16 של באר-שבע ושמונה של סכנין. 12 אוהדים נעצרו ביום המשחק, ו-12 נוספים מספר ימים לאחר מכן.
המעצרים בשלב השני נעשו באמצעות שימוש במצלמות האבטחה של האיצטדיון, ובאמצעותן זוהו האוהדים שפרצו לכר הדשא, נטלו חלק בתקרית ולאחר מכן הצליחו לחזור חזרה ליציעים. כלל האוהדים הורחקו מהמגרשים לתקופות שונות.