פחות מיממה לאחר ההפסד בגמר הגביע למכבי פ"ת, נרשם זעזוע נוסף בהפועל באר-שבע, עם ההודעה כי חוזהו של אליניב ברדה לא ימומש, והמאמן יעזוב את הדרומיים לאחר שנתיים וארבעה חודשים בתפקיד.
לדברי בכירים במועדון, ההחלטה הגיעה בעקבות כעס בסביבתה של הבעלים אלונה ברקת על הסחבת שיצר המאמן במשא ומתן שנוהל עמו בחודש האחרון לחידוש חוזהו. בכל מקרה, בקרב האוהדים התעוררה ביקורת עצומה על המהלך, והערב (שבת) פרסמה ברקת את תגובתה לסערה שהתחוללה בעקבות ההחלטה.
2 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
מגיבה לביקורת מצד האוהדים. ברקת
(צילום: עוז מועלם)
"ביום שישי קיבלתי את ההחלטה הקשה ביותר שלי במועדון", כתבה הבעלים. "אליניב ברדה הוא אגדה וסמל המועדון. כולכם יודעים היטב שהקשר ביני לבין אליניב הוא הרבה יותר מקשר בין בעלי קבוצה למאמן. אליניב כתוב באותיות זהב בדפי ההיסטוריה של המועדון ולא בכדי".
"לצערי במהלך החודשים האחרונים ובמיוחד לאחר ההודעה על אי הארכת החוזה, הלכו והתעצמו ברשתות ובכלי התקשורת השונים מספר טענות נגד המועדון ונגדי באופן אישי. בין היתר נכתב כי 'הבעלים הקמצנית הפסיקה להשקיע במועדון ולכן הצוות המקצועי לא מקבל תנאים להצליח'; 'בתקציב כזה אי אפשר להתחרות עם מכבי ת"א ומכבי חיפה'; 'והגיע הזמן שהבעלים תלך הביתה'".
2 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
"שמו כתוב באותיות זהב בדפי ההיסטוריה של המועדון. ברדה
(צילום: עוז מועלם)
"ועכשיו לעובדות: "בשלוש העונות האחרונות השקעתי במועדון 58 מיליון שקל, מהבית. 22 מיליון רק בעונה הנוכחית, שהייתה מהגבוהות בחמש העונות האחרונות. בשתי העונות האחרונות השקענו 15 מיליון שקל ברכש, כנגד 9 מיליון שקל ממכירות שחקנים – כספים שיתקבלו רק בשנתיים הבאות" .
"לא רק שלא הפסקתי להשקיע, תקציב המועדון בעונה האחרונה עמד על 68 מיליון שקל, כאשר 37 מיליון שקל מתוכו הוקצו לשכר שחקנים - וכללו גם פיצויים לשחקנים שלא התאימו מקצועית. זהו התקציב השלישי בגובהו בליגה, והוא בפער גדול יותר מאלה שמתחתנו בטבלה, כולל מכבי פ"ת. ההפסד בגמר הגביע הוא לא רק הפסד של תואר, אלא הפסד של הזכות החשובה לשחק בליגה האירופית, דבר שיש לו משקל עצום מקצועית, כלכלית ובדירוג המועדון".
ברדה: "כולם לקחו את זה מאוד קשה"
(באדיבות ONE)
"למרות הטענה שבתקציב כזה אי אפשרות להתחרות בגדולות - תקציב השחקנים שלנו לאורך העשור האחרון תמיד היה כמחצית משל מכבי ת"א ומכבי חיפה, גם בשנות האליפות הגדולות שלנו. ובזה שום דבר לא השתנה מהותית. עם התקציבים האלה זכינו בעשור האחרון בשלוש אליפויות, שני גביעים והעפלנו ארבע פעמים לשלב הבתים של הליגות האירופאיות".
"מבחינתי, רוח המועדון שלנו הוא ש'הכול אפשרי'. פערי התקציב היו ונשארו מה שהם. חשוב שתדעו שהפועל באר שבע מתחילה כל עונה בפער שלילי של כ-20 מיליון ש"ח רק בהכנסות מכרטיסים, וזה לפני הפערים בהכנסות מחסויות ומהמפעלים האירופאיים בשנים האחרונות. זה תמיד יהיה הפער שנצטרך להתמודד איתו והפער הזה צומצם לא פעם בעבר באמצעות רוח המועדון, האמונה, הקהל האדיר שלנו ובחירות מדויקות יותר של שחקנים".
"ולא, אני ממש לא מתכוונת להקטין ציפיות. שחקנים ואנשי צוות מקצועי בהפועל באר שבע באים לפה כדי להתמודד על כל התארים, להסתכל לכל קבוצה בלבן שבעיניים וללכת עד הסוף. כך היה וכך תמיד יהיה בתקופתי".
"לגבי הדרישות שאשים את הקבוצה על המדף – במשך 17 שנה שאני הבעלים של המועדון, לא קיבלתי ולו הצעה אחת מאף רוכש או שותף פוטנציאלי. לעולם לא אאחז בקרנות המזבח ואני מתחייבת שכל מי שיגיע וירצה ברצינות את זכויות הניהול יקבל מועדון מסודר ונקי מחובות".
"השקעתי ואמשיך להשקיע את מיטב אהבתי, מרצי וכספי בכדי להסב לכולנו רגעי אושר וגאווה גם בעתיד. אני אוהבת את הפועל באר שבע ותורמת את חלקי באהבה גדולה. לסיום, רבים מכם אל אהבו את התזמון ולאקוניות שבהודעה, אבל היא נגזרה מהתזמון – 31 במאי, פקיעת אופציית החוזה, ומכך שאליניב היה נסער ובחר שלא להוציא הודעה משותפת, עמכם הסליחה"
ברקת הוסיפה והודיעה כי בשבוע הבא יהיה מאמן חדש על הקווים, "ואני מתחייבת להעמיד לו את אותה התמיכה, המקצועית והכלכלית, שקיבלו קודמיו בתפקיד".