צפו | לפני בנפיקה: שליחנו בליסבון עם אוהדי מכבי חיפה
(צילום: גלעד ילון)
ברוכים הבאים לכסף הגדול של ליגת האלופות: הספתח של מכבי חיפה הלילה (22:00) באצטדיון האור שבליסבון מול בנפיקה לא מסמן רק את ההצלחה המקצועית האדירה של ברק בכר ושחקניו. מי שיכול לחייך כל הדרך אל הבנק הוא הבעלים יעקב שחר, שהמריא אתמול לפורטוגל וזכה לעידוד ואהבה גדולה מאוד מהאוהדים.
העלייה לשלב הבתים של המפעל הכי יוקרתי באירופה כבר הכניסה לקופת המועדון 17 מיליון אירו - 15.64 מיליון על העלייה ועוד תוספת של 1.137 מענק. משמעות הדבר היא שקופת המועדון התעשרה בכ-60 מיליון שקל. לכל המספרים האלה אפשר להוסיף את זכויות שידור שיגיעו מאופ"א, אך יש לציין שהסכומים מתחלקים לפי נתח השוק, כך שמדינות גדולות כמו אנגליה, גרמניה, צרפת, איטליה וספרד מקבלות נתחים גדולים יותר מתוך הסכום הכולל שעומד על 300 מיליון אירו.
עוד על מכבי חיפה בליגת האלופות:
כסף נוסף שצפוי להיכנס לירוקים הוא מספונסרים, מינויים שנמכרו לליגת האלופות, פרסום ומכירת מרצ'נדייז. כל אלה יספקו הכנסה משמעותית של מיליוני שקלים. בנוסף, כל נקודה שמכבי חיפה תצליח להשיג בשלב הבתים שווה עוד 930 אלף אירו, ניצחון ייתן לה 2.7 מיליון, ובמקרה של סנסציה ועלייה לשלב שמינית גמר ליגת האלופות תתעשר קופת המועדון בעוד כעשרה מיליון אירו.
3 צפייה בגלריה
שחר ובכר
שחר ובכר
צפוי לסיים את העונה ברווח. שחר עם בכר
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מתחממים באצטדיון האור לפני המשחק מול בנפיקה
שחקני מכבי חיפה מתחממים באצטדיון האור לפני המשחק מול בנפיקה
שחקני מכבי חיפה מתחממים באצטדיון האור לפני המשחק מול בנפיקה
(צילום: AFP)
אם נחזור למחירי המינויים, אז המועדון הירוק - כאות הערכה לאוהדים המסורים - החליט על מחירים סבירים: מחירי המינויים למחזיקי כרטיס "גרין פלוס" נע בין 420 שקל ביציע הדרומי עד 1,800 שקלים ליציע הזהב. מנויי עונת 22/23 יוכלו לרכוש כרטיסים החל ב-450 שקל ליציע הדרומי עד 1,900 שקלים ליציע הזהב. מחיר לכרטיס בודד ינוע בין 220 ל-900 שקל. כצפוי, האוהדים הירוקים הסתערו על המינויים ויותר מ-94 אחוז מהזכאים לרכוש מינוי כבר מימשו את זכאותם וההערכה היא שקרוב ל-100 אחוז יעשו זאת.
האוהדים הירוקים בטירוף של ממש לקראת משחקי הקבוצה בצ'מפיונס, ובאופן טבעי עיקר ההתעניינות היא במשחק הבית הראשון - ביום רביעי הבא מול הטריו מסי-ניימאר-אמבאפה של פריז סן-ז'רמן. אצל הספסרים כבר מורגשת ההשתוללות, ומחיר כרטיס למשחק כבר מגיע ל-10,000 שקל ואף יותר. במועדון החליטו להילחם בתופעה והודיעו כי ישללו את המינוי מאוהד שיימצא מספסר בכרטיסים.

השקעה אדירה בסגל רחב - ונוצץ

יעקב שחר הכניס העונה את היד עמוק אל הכיס, ברק בכר דאג לעבות את הסגל שלו בכל זמן נתון בעקבות עומס המשחקים ועל מנת לא ליצור לחץ שיגרום לפציעות. ההצלחה בתהליך האזרוח של עלי מוחמד, יחד עם העזיבה של בוגדן פלאניץ', סידרה למאמן את האפשרות לצרף עוד שני זרים: צמד הבלמים שהגיעו בשבוע שעבר - דילן בטובינסיקה ועבדולאי סק.
בנוסף, פרנצדי פיירו נרכש תמורת 1.6 מיליון אירו - העסקה היקרה בתולדות המועדון, דניאל סונדרגן ופייר קורנו משתכרים מאות אלפי אירו לעונה, והחוזים של צ'ארון שרי ועומר אצילי ישודרגו. שחר גם דאג להחזיר לשחקנים ולצוות שלו על ההישג האדיר: מענק של 50 אלף דולר לכל שחקן על העלייה לצ'מפיונס, בכר עשוי לקבל בונוס כפול.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי עם דניאל סונדגרן
שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי עם דניאל סונדגרן
רואים כוכבים. צ'ארון שרי ודניאל סונדגרן באימון בליסבון
(צילום: AFP)
התקציב של מכבי חיפה נע סביב 90 מיליון שקל, אך אם הירוקים יצליחו לחולל נס בבית 8 הקשוח ולסיים במקום השלישי שמוביל לשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית, שחר יוכל לסמן "וי" ולסיים את העונה עם רווח כלכלי - אירוע נדיר בכדורגל המקומי שלנו.
אין ספק כי אחרי שנים לא פשוטות, ההכנסה הזו מביאה הרבה שקט כלכלי למועדון. גם בעונות הפחות טובות של מכבי חיפה שחר לא חסך והכניס את היד עמוק לכיס, אך ההצלחה העונה והכסף הגדול שנכנס מעמידים את המועדון במקום אחר לגמרי מבחינה פיננסית.