יותר מארבע שנים המתינה בית"ר ירושלים על מנת לחגוג ניצחון ליגה על מכבי חיפה. במהלך התקופה הזאת רשמו הצהובים-שחורים תשעה הפסדים ותיקו אחד בעשרה משחקים מול היריבה. אולי זאת הסיבה שהר הגעש שהתפרץ אתמול (שלישי) בטדי, אחרי ניצחון ומהפך מדהים ו-2:3 על הירוקים, היה אדיר. ניצחון ששלח את החבורה של ברק יצחקי אל המקום הרביעי (לה עוד משחק חסר), קרוב-קרוב בטבלה אל סגנית האלופה ועם מספר נקודות זהה (13).
יצחקי עלה אתמול עם הרכב התקפי ועמוס בכוכבים, אבל בסופו של דבר השחקן אולי הטוב ביותר על כר הדשא היה דווקא המושאל ממכבי חיפה, הקשר ירין לוי (19), שרושם עונה ראשונה בבוגרים, היישר ממחלקת הנוער הירוקה. "הוא התגלית של העונה הזו", אמרו בבית"ר ירושלים.
3 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים מכבי חיפה
בית"ר ירושלים מכבי חיפה
שחקני בית"ר בטירוף, אתמול בסיום המשחק
(צילום: עוז מועלם)
יצחקי: "צריכים להראות אופי לאורך זמן"
(באדיבות ONE)
כ-20 אלף אוהדי בית"ר הגיעו אתמול לטדי, שם תתארח כבר ביום שני הקרוב מכבי ת"א. אל המשחק נגד האלופה יבואו האוהדים הצהובים-שחורים על גלי האופוריה, כשחשבון פשוט מראה שבמידה וינצחו את משחק ההשלמה מול בני-סכנין הם יוכלו לטפס עד למקום השני.
"עכשיו הציפיות מאיתנו גבוהות יותר, עשינו צעד משמעותי וחובת ההוכחה עלינו", אמר יצחקי לאחר שריקת הסיום. "עשינו ניצחון גדול ושאפו לשחקנים, אבל מחר כבר מתחילים בהכנה למשחק מול מכבי ת"א. זה רק משחק אחד, צריכים לראות איך מביאים המשכיות, אחרי שמעדנו במשחקים אחרים".
3 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים מכבי חיפה
בית"ר ירושלים מכבי חיפה
"עכשיו הציפיות מאיתנו גבוהות יותר". שחקני בית"ר חוגגים את המהפך
(צילום: עוז מועלם)
יצחקי והמנהל המקצועי אלמוג כהן התלבטו על המערך עד לרגע האחרון ובסופו של דבר החליטו ללכת על קו של ארבעה שחקני הגנה, כשגיל כהן עלה כמגן שמאלי, אחרי פתיחת עונה חלשה של גרגורי מורוזוב. יצחקי הפתיע כשהחליט לוותר על מיירון ג'ורג' כשאת מקומו בחוד תפס ירדן שועה. בכנפיים שיחקו טימוטי מוזי ופטריק טוומאסי, שכבשו שניים משלושת השערים.
גם החילופים היו נכונים, כהכניסות של עדי יונה ובעיקר של ג'ייקוב ז'נו (שכבש את השער השני) הוכיחו את עצמם. "ההכנה הייתה טובה, למדנו את חיפה טוב מאוד", אמרו בבית"ר. "ידענו לנטרל את עלי מוחמד בהנעת הכדור, הוצאנו אותו מהמשחק. בחלק מהמקרים הלחץ שלנו לא עבד וספגנו את השער השני שהיה מדהים, אבל ידענו לחזור פעמיים. מתחילים הכנה למשחק מול הקבוצה הכי טובה בליגה, מכבי ת"א"
3 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים מכבי חיפה
בית"ר ירושלים מכבי חיפה
יגיעו בהמוניהם גם מול מכבי ת"א. אוהדי בית"ר
(צילום: עוז מועלם)
בבית"ר התמוגגו מהניצחון הגדול ביותר של הקבוצה העונה: "היו מאיתנו ציפיות לא ריאליות והיו תוצאות שהכניסו את כולם לפרופורציות, אבל לנצח אחרי ארבע שנים את מכבי חיפה, וטדי מלא נגד מכבי ת"א, זה משהו מטורף. יש לנו את האוהדים הכי טובים בארץ והם ייקחו אותנו למקומות הכי גבוהים".
לפני שריקת הפתיחה קיים המועדון מחווה מרגשת לחטיבת גולני, כשבעלייה על הדשא הצטרפו לשחקנים 25 מחיילי החטיבה, שנפגעה באירוע הכטב"ם בשבוע שעבר. "הקהל זה צמרמורת, חוויתי אותו כשחקן בלא מעט משחקים", סיכם יצחקי. "העוצמות בטדי חריגות וזה מראה את הפוטנציאל שאנחנו בונים כמועדון צעד אחרי צעד. אני מקווה שנוכל לשמח את הקהל הזה ולהחזיר לאוהדים כמו שהחזרנו עם הניצחון הזה על מכבי חיפה. היו עוצמות גם בפיגור, הקבל דחף אותנו, הוא לא פראייר, ראה שהיינו טובים יותר ושלטנו במשחק".