מאיר תושב, מהבעלים הקודמים של הפועל ת"א, העביר הערב (שישי) לנציגיו של אדמונד ספרא, המיליארדר היהודי שרוצה לרכוש את הקבוצה, הצעה אפשרית לפתרון המשבר והעברת הקבוצה מידי דייויד מינצברג. כזכור, אתמול הודיעו ספרא ומינצברג כי הם "משהים את המשא ומתן על העברת הבעלות כדי לתת זמן נוסף לפתרון החובות של קבוצת הבעלות הקודמת".
כעת מציע תושב להפקיד בנאמנות 4.5 מיליון שקל ומנגד דייויד מינצברג יפקיד סכום דומה, הליך הגישור בין הצדדים יימשך במשך שבוע נוסף או שהצדדים ייכנסו לבוררות מחייבת שלאחריה יוחלט מי חייב כסף. בסיומו כל צד משלם/מקבל את חלקו. תושב גם מבהיר כי מבחינתו הקבוצה יכולה לעבור מיידית לספרא.
1 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
הודיעו על השהיית המשא ומתן. מינצברג וספרא
(צילום: עוז מועלם, Patrick McMullan / Getty Images)
ההודעה המשותפת אתמול אישרה את חשיפת ynet לפיה ספרא ביקש לקבל מועדון נקי מחובות - בהתאם לחוזה בין מינצברג לבעלות הקודמת, הקובע כי היא תישא באחריות לחובות העבר. בשבוע הבא, בהתאם לחוזה שנחתם בין הבעלות הקודמת לבין קבוצת מינצברג עוד בנובמבר 2022, תציג חברת "דלויט" את מסמך ההתחשבנות הסופית בין הצדדים. הדוח יקבע את גובה החובות הסופי, המוערכים כרגע ב-20 מיליון שקל. מסכום זה ידוללו המניות של הבעלים הקודמים (תושב, האחים שרון ואיציק ניסנוב, זאב גרינברג), שערכן נאמד ב-8 מיליון שקל, וכן יופחתו סכומים שקיבל המועדון בעבור שחקנים שנמכרו לחו"ל בתקופת הבעלות הקודמת.
אחרי הקיזוזים הללו, החובות שייוותרו מוערכים בכ-4 מיליון שקל בלבד, אך אליהם יש להוסיף חובות נוספים שאינם נכללים בדוח - 4 מיליון שקל למס הכנסה וכן תשלומים צפויים של 5.5 מיליון שקל במסגרת הליכים שמתנהלים נגד הפועל ת"א ב-CAS (בית הדין לבוררות בספורט).
בשלב זה מינצברג ממשיך לנהל את ההכנות לקראת העונה הבאה בליגה הלאומית. המטרה היא למנות מאמן באופן רשמי עד תחילת השבוע הבא. מסאי דגו כבר סיכם את תנאיו, אך לא הכל סגור איתו. מאמן מכבי חיפה בעונה החולפת, שהמריא לגמר ליגת האלופות בלונדון, הציב מספר דרישות מקצועיות - ובעיקר חושש מהמצב שנוצר לאור השהיית המגעים למכירת המועדון. אם הסיכום עם דגו לא יבשיל לכדי חתימה, ייתכן שדווקא יוסי אבוקסיס, שפוטר לקראת סיום העונה - אף שהחזיק גם בחוזה לעונה הבאה - יעשה קאמבק מהיר ובלתי צפוי ויעמוד על הקווים.
אבי לוזון:"זו הפעם הראשונה שבכיתי משמחה"
(באדיבות one)