(התקציר באדיבות כאן11, תאגיד השידור הישראלי)
חדר ההלבשה של נבחרת ישראל באיצטדיון דייגו ארמנדו מראדונה בלה פלאטה היה רווי בדמעות. זה היה בכי חרישי של כל אחד משחקני הנבחרת של אופיר חיים אחרי ההפסד המאכזב לנבחרת אורגוואי, שחגגה ממש בחדר ההלבשה שממול עוד עלייה לגמר המונדיאליטו אחרי ששחקניה נהנו מאווירה כאילו שמדובר במשחק במונטווידאו. השניים שלקחו את זה הכי קשה היו סתיו למקין ותאי עבד שפשוט נשבר עם בכי, עד שיו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ נכנס להרגיע אותו.
האווירה בלה פלאטה שהיה מלא ב-30 אלף אוהדים, מרביתם אורגוואים שעשו את את הדרך בשייט של שעתיים במעבורת עד בואנוס-איירס, היתה אדירה גם בעבור הישראלים, כשאלפי ישראלים ויהודים הגיעו ויצרו בעבורם אווירה חמה. שיחת היום אחרי המשחק היה כר הדשא בלה פלאטה, כזה שדמה יותר לחול ים עם פיסות דשא. "איך אפשר לשחק במקום כזה?", תהה החלוץ דור תורג'מן, גם הקפטן איליי מדמון אמר: "עם מגרש טוב, אין בכלל מה לדבר מה היה מנצח פה, זה היה נגמר בנוקאאוט".
3 צפייה בגלריה
דור תורג'מן
דור תורג'מן
דור תורג'מן. "איך אפשר לשחק על דשא כזה?"
(Luis ROBAYO / AFP)
בנבחרת דיברו על הפער בין ארגז החול של לה פלאטה, בו לא ניצחו עד כה, עם שני הפסדים לקולומביה ואורגוואי והתיקו נגד סנגל, לעומת ההצגה בסאן חואן נגד ברזיל, עם משטח דשא איכותי. "זה בדיוק המשטח שהיה טוב לאורגוואי, להעיף כדורים לצדדים, פיזיות, אנחנו לא הצלחנו להניע כדור", אמרו בנבחרת.
בסיום דיברו בעיקר על המאמן אופיר חיים. "הוא לקח שחקנים שהם לא השנתונים הכי טובים שהיו פה ועשה איתם משהו שאף נבחרת אירופית לא עשתה בשנתיים האלו, בטורניר שעפו ממנו ארגנטינה וברזיל, שצרפת לא עברה את שלב הבתים. זה טורניר שמיצב את חיים כאחד המאמנים הטובים ביותר בנבחרות ישראל ולבטח ימנף אותו בקרוב למועדון גדול".
3 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
אופיר חיים. "עשה משהו שאף אחד אחר לא עשה"
( Luis ROBAYO / AFP)
מי שהיה ביציע הכבוד הוא כוכב ריאל מדריד פדריקו ואלוורדה, שהגיע לתמוך בשחקני הסלסטה, וראה כיצד בדקות האחרונות עומר סניור יכול היה לכפות הארכה. "זה מצב של שער בטוח", סבורים בנבחרת, "הוא היה צריך לבעוט בהזדמנות הראשונה, לתת צ'יפ או לעבור את השוער עם הרבה טכניקה, זה שער שיכול היה להבטיח לנו גביע עולמי"
אם בנבחרת עוד דיברו על החשיבות של המקום השלישי בראשון נגד דרום קוריאה, הגיעה ההחלטה לשחרר מיידית מהסגל חמישה שחקנים לטובת הנבחרת הצעירה והבוגרת, החלטה ששינתה את מצב הרוח בצוות. "הכי חשוב שייצגנו את המדינה בכבוד", הסביר חיים. "כשלקחו את הטורניר מאינדונזיה צעקתי ‘יש’, לא כי לקחו את זה משם, אלא כי אני יכול להיות בארגנטינה וקרוב לדייגו מראדונה וזה מדהים. תמיד רציתי להיות בארגנטינה, זו מעצמת ספורט וכדורגל. להיות קרוב למראדונה ומסי זה היה האושר הכי גדול מבחינתי. אני רוצה לומר תודה. אנחנו יושבים בחדר עם הרבה עיתונאים ומצלמות וזאת התגשמות חלום. אני כל כך נהנה מהרגע ולא חושב מה יהיה בעתיד, כמובן שקיבלתי הצעות מקבוצות. אני רוצה לחוות את הרגע ולא לחשוב על העתיד, זה משהו שלא נשכח לעולם".
חיים מסיים בעוד כשבועיים את חוזהו בהתאחדות ויש קונצנזוס כי מדובר במאמן הנבחרות הצעירות הטוב בהסטוריה של הכדורגל הישראלי, עם גמר יורו וחצי גמר גביע עולמי, כשנראה כי הוא ישודרג לעמדת מאמן הנבחרת הצעירה אחרי היורו, אולם חוזהו הצנוע, 15 אלף שקלים עשוי להוות משקל מבחינתו, למרות שהוא היה רוצה להישאר. "הגענו למשהו גדול, באמת האמנו שאנחנו יכולים לעשות את זה. המשטח לא אפשר את הכדורגל שלנו מול נבחרת אינטנסיבית ומצוינת, מגיע לה כל הכבוד. אנחנו גאים בעצמנו והפנים קדימה”.
3 צפייה בגלריה
מדמון נוגח
מדמון נוגח
מדמון. זכה לביקורת
(AP Photo/Gustavo Garello)
מה שהעיב על המשחק היתה התגובה של הקפטן איליי מדמון, שהסימון כי הוא מוחלף בשל יכולת חלשה מול אורגוואי גרמה לו לבצע תנועות לעבר הספסל, לא ללחוץ את ידו של חיים ולומר לו "מה אתה עושה?". חיים לא נשאר אדיש לאירועים, ניגש בספסל למדמון ואמר לו: "איכזבת אותי מאוד עם ההתנהלות הזו, נתתי לך את החיים שלי".
עם סיום המשחק ניגשו אנשי צוות מקצועי לקפטן מדמון ואמרו לעברו: "לא יכול להיות שאתה מתנהג בצורה כזו, סימנו חילוף, אתה חייב לרדת, אתה צריך לכבד את המאמן והמעמד". בנבחרת טענו כי מדמון התנצל בפני חיים על האירוע, שהגיב על כך: "שחקנים בטח שלא יאהבו לרדת בחילוף, גם אל-ים קנצפולצקי וגם מדמון מדהימים עם הכדור אבל פה קשה לרווח את המשחק, היינו צריכים להניע את הכדור כמה שיותר מהר קדימה ולא עשינו את זה. שמח שהבאנו אושר למדינת ישראל, טעמנו את זה ואנחנו רוצים להגיע גם בשנים הבאות".
הנבחרת תקיים היום אימון לשחקנים המחליפים בלבד ואת האימון המסכם בשבת בסגל קצר לקראת דרום קוריאה. "שחקנים רצו בממוצע 11 ק"מ במשחק, היה פה טורניר באיטנסיביות מטורפת שאין בליגת העל", הסבירו בנבחרת. "זו נבחרת עייפה, מתי ישראלים שיחקו בפעם האחרונה שישה משחקים בקצבים כאלו?".