התקציר באדיבות כאן11, תאגיד השידור הישראלי
גם בחלומות הכי פרועים שלו, דור תורג'מן לא חשב שיהיה שותף לאחד ההישגים הגדולים של הכדורגל הישראלי. לחלוץ מכבי ת"א בן ה־19, אין עדיין אפילו שער ליגה אחד, והוא שיחק בסך הכל 159 דקות העונה. והנה, הבוקר נחת בארץ כאחד הגיבורים של הנבחרת עד גיל 20, לקראת ההצטרפות לנבחרת הצעירה שתחל בעוד שבוע וחצי את היורו בגיאורגיה. ואם זה לא מספיק: תורג'מן כבר סומן על ידי סקאוטים רבים כאחד החלוצים הטובים במונדיאליטו.
נבחרת הנוער במונדיאליטו, כתבות נוספות:
כשדיברנו בדרך לאוטובוס, אחרי ההדחה בחצי הגמר על ידי אורוגוואי, תורג'מן עדיין לא ידע שהמנהל המקצועי בוני גינצבורג עומד להודיע לו כי עליו לארוז את המזוודות ולחזור חזרה ארצה כדי להצטרף לנבחרת של גיא לוזון. תורג'מן לא ידע שהוא לא ייקח חלק בקרב על המקום השלישי הערב (20.30) נגד דרום־קוריאה, למרות שמשפחתו הפתיעה אותו והגיעה במיוחד לארגנטינה. יחד עם תורג'מן שוחררו גם תומר צרפתי, אור ישראלוב, סתיו למקין ורוי רביבו.
5 צפייה בגלריה
תורג'מן
תורג'מן
סומן על ידי סקאוטים כאחד החלוצים הטובים במונדיאליטו. תורג'מן
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan)
"מאכזב לסיים ככה. אנחנו גאים בדרך שעשינו, סיפרו לנו עם ההגעה למלון שאנחנו ממריאים ולא נשארים למשחק על המקום השלישי. מאמין שאפשר לעשות את זה גם בלעדינו", אמר החלוץ בראיון (לפני שהאריך את חוזהו במכבי ת"א לארבע עונות נוספות).
תורג'מן חולק יחד עם למקין את תואר שחקן הטורניר של ישראל, בעיקר בזכות השער הנפלא בניצחון ברבע הגמר על ברזיל (2:3). "ראיתי את השער אינספור פעמים", הוא מספר בראיון מיוחד ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet, מבית המלון בארגנטינה. "שמעתי את השדרים בכל השפות, אבל האמת היא שהשפה הכי מרגשת לשמוע את התיאור שלו הייתה עברית".

"זה הגיע בבום מטורף"

לא רבים יודעים, אבל עוד לפני היציאה של תורג'מן למונדיאליטו, היה חשש בצוות המקצועי כי הוא לא יהיה חלק ממנה או שיצטרף בשלב מאוחר יותר, מאחר שמכבי ת"א בנתה על עלייה לגמר הגביע. "לא ידעתי שרוצים להשאיר אותי בגלל הגביע", מסביר תורג'מן. "תמיד ידעתי שאוכל להגיע לטורניר ברמה עולמית ולהוכיח שאני שייך לרמות הכי גבוהות. כשזה הגיע בבום כזה – זה היה עוד יותר מטורף".
שיחקת העונה רק 159 דקות, סוג של נער פוסטר במכבי ת"א, ופתאום התפוצצת. "האימונים במכבי שיפרו אותי. למדתי מערן זהבי על הכדורגל והחיים עצמם, והבנתי שצריך לחכות להזדמנות שתגיע בסוף".
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א אייל גולסה, דור תורג'מן, ניר ביטון
שחקני מכבי ת"א אייל גולסה, דור תורג'מן, ניר ביטון
האימונים במכבי שיפרו אותי. תורג'מן במדי הצהובים
(צילום: טל שחר)
5 צפייה בגלריה
מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
בוא נגיד שאתם לא הדור הכי כישרוני, אבל כזה שעשה שינוי ונתן תקווה לעתיד. מה מייחד אתכם? "אמונה. אופיר חיים החדיר בנו מלא אמונה שאפשר לנצח כל יריבה. גם בחצי הגמר לא נפלנו מאורוגוואי ורק המשטח הרס לנו. גם הטקטיקה, הגיבוש והחיבור למאמן – אולי אלו דברים שלא היו פעם".
דיברת על החיבור המיוחד לאופיר חיים. מה בדיוק הערך המוסף שלו? "עם אופיר יש לי קשר כמו אח גדול, אני מרגיש פתוח לדבר איתו על כל דבר. הוא לא נתן לי לרגע אחד לרדת למטה, אלא רק להאמין בעצמי. הייחודיות של אופיר כמאמן היא הפתיחות. הוא מבין אותי הרבה יותר, אולי כי גם הוא שיחק כחלוץ, ומלמד אותי דברים אחרים שהפכו אותי לשחקן טוב יותר".
הטורניר נתן לך פוש רציני. "שמח שזה הגיע בסופו של דבר. עבדתי קשה כדי להגיע למקום הזה. אני מתנתק מהכל באימונים ובמגרש, לא חושב מה אומרים עליי. מרגיש את הווייב מהארץ, מבין שיש טירוף ענק ושמח שהצלחנו לשמח כל כך הרבה אנשים בימים לא קלים".
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"המודל לחיקוי שלי". ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
עוד לפני שפרצת בטורניר, בנפיקה ייעדה לך מקום בקבוצת המילואים. "ברור שההצעה מחמיאה לי מאוד. העובדה שהגיעו סקאוטים ונציגי קבוצות לראות אותי נתנה לי דרייב להוכיח מה אני שווה. אני בטוח שהרשמתי כמה מהם".

"רוצים להמשיך את החלום"

אתה חושב שמכבי ת"א שוב פיספסה אותך בהתנהלות שלה, כמו במקרה של אוסקר גלוך שעשה יורו ענק בשנה שעברה? אתה רוצה בכלל להישאר בקריית־שלום? "אגיד לך מה אני רוצה, לשחק, בדגש על מכבי ת"א. אני רוצה להראות את היכולת שלי בקבוצה הזו, אבל אני לא אחד שקובע הרכבים, אני בא להוכיח מה אני שווה. ברור שאני רוצה לשחק יותר מ־159 דקות בעונה".
מה עשתה לך עונת ספסל כזו? "זו הייתה עונה קשה עבורי, אבל מצד שני היא חישלה אותי. אני רוצה להיות שחקן מרכזי, בארץ או באירופה. מבחינתי הייתי רוצה להישאר במכבי ת"א – אבל לשחק".
אבא שלך אמר שאתה לא נופל ברמתך מערן זהבי או מג'ורג'ה יובאנוביץ'. "אני עדיין לא שם. זהבי הוא המודל לחיקוי שלי".
5 צפייה בגלריה
תורג'מן
תורג'מן
"אופיר דיבר איתנו ואמר שחשוב שכל המדינה, שעצובה מאוד עכשיו, תזכה לחייך קצת". תורג'מן במחווה לנרצחי הפיגוע בגבול סיני
(AP Photo/Ricardo Mazalan)
הגעתם להישג ענק, אבל חלק מהשחקנים לא נספרים בקבוצות. המאמנים פחדנים? "לא יודע אם זה מאמנים פחדנים. אני מאמין שצעירים צריכים להוכיח את עצמם כדי לשחק, ולא להסתפק באליפות אירופה או עולם. להראות את היכולת בדקות שאתה מקבל. מקווה שהפעם המאמנים יבינו שיש על מי לסמוך".
עכשיו בעלי המועדונים החליטו ללכת על שבעה זרים, דווקא בחודש סנסציוני של הצעירים. "אני לא מתעסק בעניין הגדלת מספר הזרים, אני בטוח שמי שיהיה טוב ישחק. אני רואה את הרמה של החברים שלי ויודע שיש להם מקום בדיוק כמו לי. אנחנו צריכים לקבל דקות משחק משמעותיות בכדורגל הישראלי. עברנו רגעים מרגשים ביחד בארגנטינה, אנחנו רוצים שזה יימשך גם אחרי שנעכל את החלום".
בין שלל הרגעים הגדולים בארגנטינה היה אחד מרגש במיוחד, כאשר תורג'מן חשף, אחרי שכבש נגד ברזיל, תחבושת בידו עליה כתב: "לזכר נרצחי הפיגוע". על כך הוא מספר: "קמנו בבוקר ושמענו על הפיגוע הנורא בגבול מצרים", הוא מספר. "היה לי מאוד קשה. אופיר דיבר איתנו ואמר שחשוב שכל המדינה, שעצובה מאוד עכשיו, תזכה לחייך קצת. אז החלטתי לקחת יוזמה אישית. ידעתי שאנחנו התקווה הגדולה של המדינה, שאיחדנו מדינה שלמה, שכולם חיכו רק לראות את ההצלחה שלנו. זו הייתה התרומה הצנועה שלי למצב הרוח הלאומי".