"המחצית השנייה הייתה מביכה. זה היה נראה כמו ילדים נגד בוגרים. כבר שיחקנו נגד נבחרות בדרג הזה וזה לא היה כל-כך חד-צדדי". גורמים בנבחרת ביקרו את המאמן רן בן שמעון, אחרי ההפסד אתמול (שישי) 3:1 לבלגיה בפתיחת ליגת האומות וטענו: "יותר מדי שחקנים לא שיחקו בתפקיד שלהם".
בן שמעון דיבר לפני תחילת הקמפיין על כך שצריך להפוך את ישראל ל"נבחרת אמיצה", אולם למרות מחצית ראשונה שקולה, המספרים מראים אחרת: 2:9 לבלגיה בבעיטות למסגרת, 11:26 בהזדמנויות, 1:7 בקרנות.
4 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
פתיחת ברגל שמאל. בן שמעון
(צילום:REUTERS/Bernadett Szabo)
4 צפייה בגלריה
גאנדלמן
גאנדלמן
"אנחנו מתמודדים בבית הזה מול הנבחרות הטובות בעולם". גאנדלמן
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
למרות המשחק החד-צדדי, בן שמעון דווקא ראה דברים שונים "אני יוצא מעודד מהמשחק הזה, מרוצה מהקשר הישיר בין האימונים מה שקרה במחצית הראשונה. ספגנו שערים מכוערים. אני רוצה לנצח בליגת האומות, גם את בלגיה. נעשה את זה דרך מעברים".
אחרי שבמחצית הראשונה עוד הייתה יכולת סבירה מול נבחרת בלגית מנומנמת, כשנדמה היה כי היחיד שעוד עמד בקצב היה ענאן חלאילי, בשנייה ישראל התפרקה. הנבחרת נעלמה לגמרי, במשחק שנגמר רק ב-1:3, אחרי שלואיס אופנדה החמיץ פנדל.
4 צפייה בגלריה
סולומון
סולומון
"ארגיש טוב יותר ואהיה המנור שמכירים". סולומון
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
"אני חושב שהמטרה גם עכשיו בנבחרת היא למצוא דרך ולהשתפר ממשחק למשחק", הסביר עומרי גאנדלמן. "בסופו של דבר אנחנו מתמודדים בבית הזה מול הנבחרות הטובות בעולם. כל הזמן נרצה להראות על המגרש את הדרך שהצוות ורן מעבירים לנו, אם זה שחקנים בפן האישי אבל קודם כל בתור נבחרת אנחנו צריכים להראות את זה. צעד אחרי צעד כמו הנבחרות הטובות בעולם. אני חושב שנכון להראות דברים, כמו שהראינו במחצית הראשונה ולעשות את זה יותר ויותר. חושב שזו ההתמודדות הכי טובה".
אחרי היכולת החלשה מול הבלגים, הנבחרת תמשיך לבודפשט מדברצן לקראת המשחק מול איטליה, שניצחה את צרפת 1:3. סולומון שענד את סרט הקפטן ביקש לצאת בשל התכווצויות בשרירים, אולם יהיה כשיר למשחק מול איטליה. "במחצית השנייה נגררנו אחורה והיו מצבים אחר מצבים של הבלגים. שיחקנו מול נבחרת ברמה הכי גבוהה, אנחנו נבחרת צעירה ובתחילת הדרך עם מאמן חדש ושיטה חדשה, עוד נשתפר. לא שיחקתי שנה כדורגל, מספטמבר עד עכשיו, אני לא בשיאי ואפשר לראות את זה, ארגיש טוב יותר ואהיה המנור שמכירים", אמר סולומון.
4 צפייה בגלריה
נבחרת איטליה
נבחרת איטליה
ממתינים לישראל ביום שני. שחקני נבחרת איטליה חוגגים אתמול בפריז
(צילום: Claudio Villa/Getty Images)

דסה, קניקובסקי ותורג'מן יפתחו?

בן שמעון מתכוון לבצע מספר שינויים לקראת המשחק מול האיטלקים ביום שני. בין היתר תיבחן הכשירות של הקפטן אלי דסה, כמו גם גבי קניקובסקי ודור תורג'מן. רוי רביבו ודור פרץ עשויים גם כן לפתוח ב-11.
נטע לביא סיכם: "אופטימיים למשחק מול איטליה? תמיד. יש הרבה מה לקחת מהמשחק הזה והמון מה להשתפר ולהתקדם, מחכים לנו משחקים לא פשוטים ונצטרך להתעלות על עצמנו. הבית מאוד קשה אבל כמו שהיה בבית ההוא בליגת האלופות עם מכבי חיפה, הראינו שאפשר להביא תוצאות".