דניאל סונדגרן, מי שנמצא במרכז סערת השלט, הצטרף לחבריו הזרים במכבי חיפה ופירסם הבוקר (שני) פוסט התנצלות ראשון בחשבון האינסטגרם שלו. כזכור, בטקס שקדם למשחק בין הירוקים להפועל פ"ת, התבקשו השחקנים לאחוז בכרזה הקוראת לשחרור החטופים מעזה. המגן השבדי, שנמצא בתהליכי קבלת אזרחות בישראל, יחד עם צ'ארון שרי, פרנצדי פיירו, עבדולאי סק ופייר קורנו, בחרו לא לאחוז בה – ועוררו סערה.
"רגע של אי הבנה עשה נזק אדיר", כתב סונדגרן הבוקר. "בשורה התחתונה, חזרתי לשחק בישראל כי אני אוהב את המועדון. לנו (השחקנים הזרים) לא היה שום מושג מה היה כתוב בשלט. "אני מאוד רוצה שלום וזמנים טובים יותר, ושהימים הקשים האלה יעברו", סיכם המגן. "ושכל החטופים ישובו למשפחות שלהם. תודה לכל האנשים שמתמקדים באהבה, אני גם אוהב אתכם ואני בטוח שכולנו נתגבר על המשבר הזה".
3 צפייה בגלריה
דניאל סונדגרן
דניאל סונדגרן
"נתגבר על המשבר". סונדגרן
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במחווה להחזרת החטופים
שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במחווה להחזרת החטופים
הכרזה במשחק
(צילום: עוז מועלם )
גם דולב חזיזה, שלא נכלל בסגל למשחק נגד הפועל פ"ת בגלל פציעה, התייחס בחשבון האינסטגרם שלו לסערה: "אני כעסתי בדיוק כמוכם באותו הרגע. אני לא הייתי בחדר ההלבשה לפני המשחק, הייתי ביציע. בסיום ישר נכנסתי כדי להבין מה קורה ועם דמעות בעיניים אמרו לי השחקנים הזרים שלא עודכנו על המסר של השלט, כי אם היו (עושים זאת), הם היו גם שמים את השלט על גב במקום המספר של החולצה".
עוד הוסיף חזיזה: "בתור מי שחי את חדר ההלבשה יותר מכולם, אם למישהו הייתה בעיה עם החזרת החטופים, לא הייתי נותן לזה לעבור בשקט. מתחייב לכם. שום דבר לא מכוון, ואם חלילה היה דבר כזה, המועדון היה מטפל בזה מיידית. רק לתזכר את אלה ששכחו או לא יודעים, דניאל (סונדגרן) עשה סרטון ללוחם וארז חבילות לחיילים, אצל פיירו גרו בבית מפונים מהעוטף ושרי עשה סרטונים לפצועים ובשוטף מבקר ילדים חולי סרטן".
3 צפייה בגלריה
חזיזה חוגג
חזיזה חוגג
הגן על הזרים. חזיזה
(צילום: עוז מועלם)
גם כוכב העבר של מכבי חיפה ג'ובאני רוסו הגן על הזרים. "לשחק כדורגל בזמן מלחמה זה לא קל, ולשחקן זר זה קשה עוד יותר. יש פחד, חששות על המשפחה שלך ולבך נשבר כשאתה רואה את כל האנשים העצובים סביבך", כתב רוסו באינסטגרם. "מה גם שבמדינה בה נולדת נשאלות שאלות, ויש שם אנשים קיצוניים. אני מבין את מה שהשחקנים הזרים עוברים, זה לא מצב קל. הם התנצלו, הבינו את הטעות שלהם, הם במצב קשה. אני יודע כמה הם אוהבים את ישראל וכמה הם רוצים שהחטופים יחזרו הביתה. כקרואטי אני יודע כמה חשובה התמיכה של מדינות אחרות, והשחקנים הללו חזרו לישראל כדי לתמוך ולעזור לליגה לחזור לשגרה. בקרוב ישראל תנצח במלחמה וכולם נהיה שוב ביחד. אמן".
כזכור, אתמול התערב בפרשה גם השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר. במכתב לשר הפנים משה ארבל הוא ביקש לשלול את אזרחותו הישראלית של סונדגרן, אף שהוא עדיין לא מחזיק בכזו, ולבטל את אשרת העבודה של שאר השחקנים הזרים אשר נמנעו מהחזקת השלט ולהחזירם למדינות המוצא שלהם.
"אין מנוס משלילת אזרחותו. לא ייתכן שאדם שזכה זה לא מכבר באזרחות ישראלית, יתמוך בעקיפין בארגון טרור רצחני", כתב השר בן גביר.
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet , שר הפנים משה ארבלי דחה את הפנייה והוסיף: "מדובר בפופוליזם על רקע אהדה לקבוצת כדורגל יריבה. משרדי פועל ביתר שאת לשלילת אזרחות ומעמד מפעילי חמאס ממזרח ירושלים - מאגד ג'ועבה ורשיד רשק. הליכים אלו החלו בהנחייתי. כמו כן, הפצתי תזכיר חוק לשלילת אזרחות ממי שהורשע בסעיף 24 לחוק המאבק בטרור שאמור להתקדם בימים אלה.
"אני מציע שנעסוק במשימה החשובה לשמירה על בטחונה של ישראל ופחות בפופוליזם על רקע אהדה לקבוצת כדורגל יריבה. לא שוללים אזרחות מאדם על כך שלא אחז בשלט, חשוב ככל שיהיה".
פורסם לראשונה: 11:04, 27.11.23