כפי שנחשף ב-ynet, תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד גלעד ברגמן, החליט להעמיד לדין את בני סכנין בעקבות סערת ביזוי ההמנון. הקבוצה מואשמת בהתנהגות בלתי הולמת של אוהדיה. גם מנהל הקבוצה ג'מאיל גנאים יעמוד לדין בגין העלבת שופט המשחק.
בדו"ח השיפוט נכתב כי "בזמן השמעת ההמנון הלאומי לפני תחילת המשחק, כל היציע הדרום-מערבי שאולכס באוהדי בני סכנין עודד את קבוצתו בקולות רמים כך שההמנון לא נשמע". כמו כן, צוינו שריקות הבוז למנשה זלקה מהרגע בו עלה למגרש.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בני סכנין
אוהדי בני סכנין
אוהדי בני סכנין
(צילום: אלעד גרשגורן )
כזכור, המקרה עורר סערה גדולה גם מחוץ לתחומי הכדורגל הישראלי, כאשר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ופוליטיקאים אחרים יצאו נגד בני סכנין. גם בהתאחדות יצאו נגד הקבוצה: "העיקר שאבו-יונס מתלונן אחר-כך על קיפוח, היו פה קריאות נגד ההמנון של ישראל ונגד חייל שמגן גם על העיר שלהם".
בבני סכנין הגיבו לפני יומיים לסערה: "מועדון בני סכנין הינו חלק מכלל החלקים אשר מרכיבים את הספורט הישראלי בפרט והחברה הישראלית בכלל. המועדון חי וחווה את כל מה שעבר ועובר על המדינה והחברה ורוחו כרוח כלל החברה הישראלית".
בנוגע לשריקות הבוז מצד אוהדיה בזמן השמעת ההמנון, נאמר: "לאחר בירור, חלק מהאוהדים שרו בקריאות עידוד ותופפו בתנופה גבוהה עם עליית השחקנים על כר הדשא. הם המשיכו לשיר ולתופף באותו קצב גם בעת השמעת ההמנון. רובם המוחלט טוענים שהסיטואציה לא הייתה ברורה כי אין נהוג להשמיע את ההמנון במשחקים מול חדרה. יש לציין נקודה חשובה: הקול של הרמקול היה נמוך והתוכן לא היה ברור. מועדון בני סכנין, הנהלות, שחקנים וקהל נכחו רבות במשחקים בהם הושמע ההמנון ותמיד הייתה התנהגות והתנהלות מכבדת".
2 צפייה בגלריה
גם הקללות אליו צוינו בדו"ח. מנשה זלקה
גם הקללות אליו צוינו בדו"ח. מנשה זלקה
גם הקללות אליו צוינו בדו"ח. מנשה זלקה
(רועי כפיר, ONE)
אחרי המשחק, בו ניצחה חדרה את סכנין 0:1, זלקה התעטף בדגל ישראל ולאחר מכן אמר: "אם אוהדי סכנין רוצים לקלל שיקללו, אבל מה שהיה פה בהמנון זאת בושה והם ביזו את ההמנון של המדינה. זה מכעיס מאוד, לא מעט לוחמי צה”ל נלחמים עכשיו והרבה משפחות אבלות, זה בושה. מה שעשו לי לא מעניין, יש לי עור של פיל, אבל כואב לי על אנשים אחרים".

אום פאחם לדין על הנפת דגלי פלסטין

תובע ההתאחדות החליט להעמיד את הפועל אום אל פאחם לדין משמעתי בגין התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, התנהגות בלתי הולמת של קהל אוהדים והתפרצות לשדה המשחק.
בנוסף, הקבוצה תעמוד לדין על הנפת דגל פלסטין בידי אוהדיה במהלך משחק שמינית גמר גביע המדינה נגד מכבי חיפה.