עד השבוע היה ג'רמיין ג'נאס חלק מצוות פרשני הכדורגל של רשת השידור הבריטית BBC, כשבעבר אף היה חלק מהמגישים בתוכנית הדגל "משחק היום", שמסכמת את משחקי המחזור בפרמייר-ליג. אך בגלל הודעות ששלח לשתי נשים במערכת הוא פוטר השבוע.
בראיון ל"סאן", הביע שחקן העבר, שלבש בין היתר את מדי טוטנהאם, ניוקאסל ואסטון וילה, את התנצלותו ואמר: "אני כל כך מתבייש", אך יחד עם זאת הבהיר: "לא עשיתי שום דבר לא חוקי".
2 צפייה בגלריה
ג'רמיין ג'נאס
ג'רמיין ג'נאס
"ניתנה לי הזדמנות מדהימה ואיבדתי הכל". ג'נאס
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
במהלך הראיון טען שחקן העבר בן ה-41 כי "לא הייתה פה הטרדה מינית או משהו כזה, אלא בהודעות שנשלחו בין אנשים בוגרים, ובהסכמה. אין ספק שהיה פה שיקול דעת מוטעה מאוד מבחינתי, שאני מאוד מצטער עלינו". ג'נאס, נשוי ואב לארבעה ילדים, סיפר שהוא מקבל טיפול בנושא ומודה שהוא פעל באופן לא ראוי: "אכזבתי את כולם, את הקולגות, החברים, והכי חשוב - את המשפחה שלי".
הפרשה הגיעה לידיעת קברניטי ה-BBC לפני מספר שבועות, וההודעה על פיטוריו פורסמה ביום חמישי האחרון. "אנו מאשרים שג'רמיין ג'נאס כבר לא חלק מצוות המגישים שלנו", נכתב בהודעה.
2 צפייה בגלריה
ג'רמיין ג'נאס
ג'רמיין ג'נאס
ג'נאס במדי טוטנהאם
(צילום: Mike Hewitt/Getty Images)
הרשת טרם הגיבה לראיון שנתן ל'סאן' שחקן העבר, שטוען כי פוטר בשיחת וידאו, כאשר שהה בחופשה משפחתית, חמישה ימים לאחר שהובהר לו כי הוא צפוי לעמוד בפני שימוע בעקבות הפרשה. במהלך הריאיון פרץ ג'נאס בבכי, וביקש להבהיר: "לא קרה שום דבר פיזי מעולם, גם לא שלחתי סרטונים או תמונות. ניתנה לי הזדמנות מדהימה ואיבדתי הכל בגלל המעשים שלי. אני מרגיש גם שאנשים שופטים אותי מדי, והפכתי לאויב מספר 1 במדינה. אבל אני חייב לכולם התנצלות, במיוחד לנשים להן שלחתי את ההודעות. אני מצטער על מה שהן נאלצו לעבור בגללי".
על פי דיווח ב-BBC ג'נאס הרוויח כ-190 אלף פאונד בשנה האחרונה על עבודתו ברשת, לא כולל עבודות נוספות שהוא עושה במקום עבור חברות הפקה מסחריות. בעקבות המקרה, גם סוכנות הטאלנטים של ג'נאס כבר לא מייצגת אותו, והעמוד שלו הוסר מהאתר הרשמי שלה.
ג'נאס ערך את הופעת הבכורה שלו במגרשים כבר בגיל 17, במדי קבוצת נעוריו נוטינגהאם פורסט. הוא רשם 21 הופעות בנבחרת אנגליה, ועם הפרישה שלו -2016 החל לשמש כפרשן.