מכות בטרנר: התגובות מהמהומה הגדולה
(צילום: באדיבות ONE)
הדיון המשמעתי על האירועים הקשים בסיום המשחק בטוטו-טרנר נדחה בשבוע, לאור בקשתה של מכבי חיפה. כך הודיעה היום (חמישי) ההתאחדות לכדורגל.
עוד על המהומה בטרנר-טוטו:
במכתב ששלח לקבוצות הדיין הראשי ישראל שמעוני נכתב, בין השאר, כי "החומרים שהוגשו מלמדים שהאירועים הנתונים מורכבים וחמורים לכאורה ולכן יש לדחות את השבוע כדי לאפשר לנאשמים להיערך להגנתם". בית הדין מודע לכך שרק מכבי חיפה ביקשה לדחות את הדיון, אך החליט לא לפצלו - כנהוג - ולקיים אותו בשבוע הבא.
2 צפייה בגלריה
המהומות בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע
המהומות בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע
המהומות בין שחקני מכבי חיפה להפועל באר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
"איך אתם ישנים בלילה?": הציוץ של אלונה ברקת
במקביל, שורה ארוכה של שחקנים משתי הקבוצות הושעו עד להכרעה בעניינם - ארבעה מבאר-שבע (שאפי סולימאנוב, מיגל ויטור, יוג'ין אנסה ואדריאן פאון) ושניים מחיפה (עבדולאי סק ובאסם זערורה). בעקבות דחיית הדיון בשבוע, שחקני באר-שבע ייעדרו מהמשחק מול אשדוד וסק וזערורה יפספסו את המשחק של מכבי חיפה מול מכבי ת"א, גם כן ביום שני הבא.

באר-שבע זועמת: "שערורייה ובושה"

באר-שבע, כזכור, בחרה שלא להגיש ערעור והכינה את עצמה לקראת הדיון שלבסוף נדחה. בין היתר, מי שאחראי היה על ההכנה כולה הוא המנכ"ל גיא פרימור, עו"ד בתפקידו, שעבר על עשרות סרטוני וידאו, על מנת להציג ראיות שונות מאלו שקשרו את שחקניו לעבירות חמורות, שמחייבות הרחקות.
2 צפייה בגלריה
עבדולאיי סק עושה תנועה מגונה לקהל
עבדולאיי סק עושה תנועה מגונה לקהל
סק עושה תנועה מגונה לקהל במהלך האירועים בשני האחרון
(צילום: עוז מועלם)
כבר אתמול טענו בבאר-שבע כי "לצערנו, כתבי האישום שהוגשו על ידי התובע הם לא יותר מאשר אפליה שערורייתית ומקוממת, שעשויה לפגוע אנושות במועדון". הבוקר בעלי הקבוצה, אלונה ברקת, תקפה אף היא את ההתאחדות, כשצייצה: "במילה אחת שערורייה ובושה. חוסר צדק וחוסר ספורטיביות. עד מתי? תתביישו! איך אתם ישנים בלילה?".
במועדון מתכוונים לערער על החלטת הביניים, גורם בבאר-שבע אמר: "אנחנו נדהמים פעם אחר פעם מההחלטות המתקבלות בחוסר צדק ובחוסר ספורטיביות משוועים. המועדון יגיש ערעור מיידי ולא יבחל באמצעים העומדים לרשותו למול ההתנהלות השערורייתית הזו". אחד מארגוני אוהדי הפועל באר-שבע (ULTRA SOUTH) הודיע כי בכוונתו לקיים הפגנת מחאה ב-16:00 מחוץ לאצטדיון טוטו-טרנר.
שר התרבות והספורט מיקי זוהר על התגרה: שתי הקבוצות צריכות להיענש
(צילום: ירון ברנר)
כזכור, תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, הגיש אתמול כתב אישום חריג. בנוסף לשתי הקבוצות, רשף החליט להעמיד לדין 12 שחקנים בגין האירועים - שישה מכל קבוצה.
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, המגמה של רשף להעניש את הקבוצות בהפחתת שלוש נקודות בפועל, כשבמקרה כזה המרוויחה הגדולה תהיה מכבי ת"א שתצמצמם את הפער מהמקום הראשון ל-5 נקודות.
פורסם לראשונה: 07:25, 04.05.23