עלי מוחמד קיבל היום (רביעי) מעמד של תושב ארעי במדינת ישראל. קשר מכבי חיפה, שנולד בניז'ר ומשחק בישראל בשבע השנים האחרונות, ייחשב לשחקן ישראלי ומכבי חיפה תוכל לצרף עוד שחקן זר.
מוחמד אמר: "זהו יום מיוחד עבורי ועבור משפחתי. אנחנו נמצאים כאן שבע שנים ומרגישים שישראל זה הבית שלנו. חשוב לי מאוד להודות לשרים שטיפלו (איילת שקד וחילי טרופר) ולרשות האוכלוסין, שהבינו שאנחנו באמת רוצים להיות חלק מהמדינה הזאת ואנחנו שמחים שקיבלו אותנו".
5 צפייה בגלריה
עלי מוחמד
עלי מוחמד
עלי מוחמד עם החברים
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
עלי מוחמד מקבל את תעודת התושב
עלי מוחמד מקבל את תעודת התושב
עלי מוחמד מקבל את תעודת התושב
(צילום: באדיבות מכבי חיפה)
מוחמד הגיע לישראל ב-2015 כשחתם בבית"ר ת"א\בת ים. לאחר מכן עבר למכבי נתניה והפך לאחד הקשרים הכי טובים בליגת העל, מה שגרם לביתר ירושלים להחתים אותו ב-2019 תמורת 1.5 מיליון אירו. לקראת עונת 2020/21 חתם במכבי חיפה וזכה עימה באליפות המדינה, כשלאחרונה הקבוצה אף העפילה לליגת האלופות. מוחמד לא יוכל לשחק בנבחרת ישראל, כי הוא משחק באופן קבוע בנבחרת ניז'ר.

דילן בטובינסיקה חתם

מוקדם יותר היום, מכבי חיפה הודיעה על צירופו של הבלם הצרפתי דילן בטובינסיקה. הבלם בן ה-26 נחת שלשום בלילה בישראל, עבר אתמול בבוקר בדיקות רפואיות וחתם בקבוצה עד לסוף העונה. הוא עובר בהשאלה מקבוצתו הפורטוגלית פמליקאו ולמועדון האופציה לרכישת כרטיסו.
בטובינסיקה גדל במחלקת הנוער של פריז סן ז'רמן ושיחק בקבוצת המילואים של המועדון. בתחילת עונת 2017/18 הוא עבר לאנטוורפן הבלגית, במדיה רשם ארבעה שערים ושני בישולים ב-85 הופעות. הוא זכה עם הבלגים בגביע והעפיל עימם לשלב הבתים של הליגה האירופית. בתחילת העונה שעברה עבר לפמליקאו הפורטוגלית, במדיה רשם 25 הופעות וכבש שער אחד.
5 צפייה בגלריה
דילן בטובינסיקה שחקן אנטוורפן מול לוקאס מורה שחקן טוטנהאם
דילן בטובינסיקה שחקן אנטוורפן מול לוקאס מורה שחקן טוטנהאם
בטובינסיקה (משמאל). רכש חדש ומעניין לחיפה
(צילום: גטי אימג'ס)
5 צפייה בגלריה
דילן בטובינסיקה
דילן בטובינסיקה
בטובינסיקה והמדים הירוקים
(צילום: באדיבות מכבי חיפה)
בטובינסיקה, שצפוי להיכלל בסגל למשחק החשוב בשבת בבאר-שבע בליגת העל, אמר לאתר הרשמי לאחר החתימה: "אני מאוד גאה להגיע לרגע הזה ומאוד מתרגש לעשות את הצעד הראשון שלי בצ'מפיונס ליג. המטרה הגדולה שלי היא שאוכל לעזור לקבוצה להשיג את המטרות שלה. ראיתי המון סרטונים של הקהל ושל האווירה באצטדיון בחיפה ואני כבר מתרגש ומחכה לפגוש אותם".
המנהל הספורטיבי של המועדון, גל אלברמן, הוסיף: "שמחים להודיע על צירופו של דילן, אשר יוסיף לנו איכות, ניסיון ומנהיגות למשחק ההגנה של הקבוצה. מאחלים לדילן התאקלמות מהירה, חוויות והישגים בירוק".

"כל ניצחון חשוב עבורנו"

"השגנו ניצחון חשוב במגרש חוץ קשה מאוד. אנחנו נמצאים ברצף אינטנסיבי מאוד של משחקים וכל ניצחון חשוב עבורנו". כך הודה גורם במכבי חיפה אחרי ה-0:1 הלא פשוט שהשיגו הירוקים אתמול (שלישי) בדוחא מול בני סכנין.
5 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
ניצחון לא פשוט. שחקני מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
הקבוצה של ברק בכר עלתה עם הרכב משני, שכלל לא מעט מחליפים והשיגה שלוש נקודות בעיקר הודות לטעות קשה של שוער סכנין, גד עמוס. ניקיטה רוקאביצה הציג משחק חלש מאוד, גם סאן מנחם וינון אליהו היו רחוקים מאוד משיאם. דין דוד, שפתח את העונה לא טוב ואינו מצליח למצוא את הרשת, איכזב גם כן.
מאוויס צ'יבוטה היה היחיד מהמחליפים שקיבלו צ'אנס והציג משחק טוב. צ'יבוטה הביך לא פעם את הגנת סכנין ובכר אהב את המשחק של החלוץ. בכר, שהכניס למחצית השנייה את כל הכלים הכבדים שלו: עומר אצילי, צ'ארון שרי, פרנצדי פיירו ודולב חזיזה, מבין כי אין לו ברירה והוא חייב לבצע רוטציה על מנת להשאיר את כל הסגל בעניינים.
המאמן כבר שובר את הראש איך לפתוח בשבת מול הפועל באר-שבע בטרנר, מאחר ושלושה ימים בלבד לאחר מכן מצפה לקבוצה משחק ראשון בשלב הבתים של ליגת האלופות מול בנפיקה בליסבון, ושם הוא צפוי לעלות בהרכב החזק ביותר שלו.
פורסם לראשונה: 06:54, 31.08.22