על רקע חזרת הקהל בכמויות קטנות, מכבי חיפה והפועל ת"א מקוות לשינוי. השתיים פנו היום (שלישי) ליו"ר מינהלת הליגות, ארז כלפון, בבקשה לאפשר כניסה של 15,000 אוהדים למגרשי הכדורגל, החל מהחודש הבא.
כזכור, לפני פחות משבועיים התיר פיקוד העורף קיום של אירועי ספורט עד 5,000 איש - כשהמשמעות המיידית הייתה חזרת הקהל ליציעי ליגת העל בכדורגל. זה כצפוי לא מספק את המועדונים הגדולים בכדורגל הישראלי.
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה והפועל ת"א
אוהדי מכבי חיפה והפועל ת"א
אוהדי מכבי חיפה והפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
מכבי חיפה והפועל ת"א יצאו בהודעה משותפת: "בשבועות האחרונים מאז חזרתה של ליגת העל לשגרה, אנו בשיתוף עם מועדון הכדורגל מכבי חיפה/הפועל ת"א, פנינו לשר הספורט, מיקי זוהר, ליו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ וליו"ר המינהלת ארז כלפון, בבקשה להגדיל את מספר הצופים באצטדיון".
"אנו מאמינים כי ביכולתם לנסות ולקדם את ההחלטה, ולבצע הערכת מצב מוקדמת עם פיקוד העורף וכשכבר בשלה העת להגדיל את מכסת האוהדים - ויהיה ניתן להוציא לפועל את בקשתנו כבר מהמחזור ה-13".
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
פנה לפיקוד העורף. מיקי זוהר
(צילום: יואב דודקוביץ')
"מדובר בצעד משמעותי וחשוב לקראת חזרה מלאה לשגרה במגרשי הכדורגל בישראל, מבחינתו זה צעד שיבטא את ניצחון הספורט והחברה הישראלית".
גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר פנה למפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא בבקשה לפעול להגדלת כמות האוהדים במגרשים. על-פי ההצעה יוכלו להיכנס באצטדיונים הגדולים כ-15,000 צופים ובאצטדיונים הקטנים יותר בסביבות 7,000 בהתאם למגרש.
ההצעה שהוגשה למפקד פיקוד העורף על ידי השר ממתינה לאישורו. על-פי השיחות שהתקיימו בין השר לאלוף הפיקוד עולה כי יש רצון גדול של כלל הגורמים לאשר את המתווה, בכפוף להערכות המצב שיתקיימו.