התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
בוקר טוב ישראל. נא לשפשף טוב טוב את העיניים. נבחרת הנוער נמצאת בין שמונה הגדולות באליפות העולם עד גיל 20. כן, החבורה של אופיר חיים שוב הציגה את האופי היייחודי שלה, ובניגוד למסורת של הכדורגל הישראלי, כבשה בפעם השנייה בטורניר בתוספת הזמן. הפעם היה זה שער ניצחון בדקה ה-97 של ענאן חלאילי בן ה-19 - שניצח את אוזבקיסטן בדרך לרבע הגמר. ישראל ברבע גמר המונדיאליטו, מי היה מאמין שנגיד את זה אי פעם?
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
אם מישהו חשב שההישג באליפות אירופה לנוער שנערכה בסלובקיה, בה סיימה נבחרת הנוער במקום השני, הייתה איזו הבלחה מקרית, אז המנצח על התזמורת, אופיר חיים ושחקניו הוכיחו שוב שהם חבורה של ווינרים - תופעה לא שכיחה בכדורגל הישראלי. בשבת (20:30) - הקרב על המקום בחצי הגמר מול המנצחת במשחק בין ברזיל לטוניסיה.
4 צפייה בגלריה
חגיגה ישראלית
חגיגה ישראלית
חבורה של ווינרים. חגיגה ישראלית במנדוסה
(צילום: EPA/Marcelo Ruiz)
הנבחרת, שכבר עשתה היסטוריה עם עצם העליה ההיסטורית למונדיאליטו; שהגיעה לארגנטינה ללא הכוכב הגדול ביותר שיש לה בגילאים האלו, אוסקר גלוך שלא שוחרר מזלצבורג; שהפסידה במשחק הראשון בתוספת הזמן; שספגה שער שוויון בדקות הסיום מול סנגל; הוכיחה - מדובר בעוף חול. זה התחיל עם שער ניצחון אדיר בתוספת הזמן מול יפן והלילה מול אוזבקיסטן, הפעם במשחק פושר לגמרי, והצליחה לספק את אחד ההישגים הגדולים ביותר של הכדורגל הישראלי. בכל פעם, החבורה הזו משדרגת את רף הציפיות ממנה.

האס התורן

ניהול המשחק של חיים שוב היה מה שניצח לישראל את המשחק, בטח כששני השחקנים הטכניים ביותר שיש לו בסגל, תאי עבד ואריאל לוגסי, היו בערב לא טוב מבחינתם. המגן הימני עיליי פיינגולד היה הטוב במגרש, הכניסה של חמזה שיבלי במחצית השניה שידרגה את ההתקפה, אבל הקלף המנצח, האס התורן של חיים היה ענאן חלאילי. אם נגד יפן עומר סניור היה זה שעלה מהספסל וניצח את המשחק, הפעם חלאילי בן ה-19 היה זה שעשה זאת, עם שער ניצחון שכולו נחישות.
רגע לפני שריקת הסיום וכניסה להארכה, הגבהה של הקפטן והמנהיג של הנבחרת, איליי מדמון מצא את הראש של חלאילי, שנגח כדור שפגע במגן היריבה, והוא עט על הריבאונד וכבש שער שנתן האות לחגיגות של אלפי ישראלים שנכחו באיצטדיון במנדוסה.
4 צפייה בגלריה
חלאילי חוגג
חלאילי חוגג
האס התורן. חלאילי חוגג
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan)
4 צפייה בגלריה
ענאן חלאילי חוגג את שער הניצחון שהעלה את נבחרת הנוער לרבע גמר המונדיאליטו
ענאן חלאילי חוגג את שער הניצחון שהעלה את נבחרת הנוער לרבע גמר המונדיאליטו
בקבוצה הבוגרת של מכבי חיפה כבר מסמנים אותו. חלאילי חוגג את שער הניצחון
(Marcelo Endelli/FIFA via Getty Images)
את הריקוד של המאמן אופיר חיים והשחקנים כבר ראיתם?
חלאילי, חלוץ קבוצת הנוער של מכבי חיפה, משחק בה מגיל 10. לפני ארבע שנים הוא עוד יצא להשאלה בנווה-יוסף. העונה כבש חלאילי 11 שערים בליגת הנוער, בנוסף לעוד ארבעה בגביע המדינה. יש לו יכולות פיזיות ואתלטיות יוצאות דופן, גם בשל העבודה עם האב מג'די, ואותן יכולות באו לידי ביטוי בשער הניצחון שכבש הלילה. הוא חתם בשנה שעברה על הארכת חוזה במכבי חיפה, וכבר מסומן בקבוצת הבוגרים. מדובר בשער השני שלו במדים הלאומיים, וזה לבטח החשוב מביניהם. לאחר המשחק אמר: "אנחנו חבורה של ווינרים אחד אחד, גברים שיודעים שהכל אפשרי. אנחנו לא פראיירים ולא פחות טובים מאף נבחרת פה".

הנאום של חיים לפני המשחק

בסיום חגגו בנבחרת את העליה, כולל הורי השחקנים ובני משפחותיהם שהוציאו הרבה כסף על מנת להגיע לארגנטינה ושוהים בה כבר למעלה משבועיים. הניצחון הלילה, האריך להם את השהות בארבעה ימים לפחות. מטיילים ישראלים הגיעו למשחק בחולצות של הקבוצות שלהם, הפועל ומכבי ת"א, בית"ר ירושלים ואחרות, וגם בני הקהילה היהודית שהגיעו לעודד את הנבחרת וחגגו. בסך הכול הגיעו לאיצטדיון כ-11 אלפי אוהדים.
פני ההצלחה הם כמובן של אופיר חיים, שבגיל 48 הפך לאחד המאמנים הישראלים המצליחים ביותר. המאמן שכבר הספיק לאמן את הפועל ת"א והפועל כפר-סבא בליגת העל, אבל המציא את עצמו מחדש דרך הנבחרת עד גיל 20. "אתם חבורה של שחקנים מיוחדים", אמר לשחקנים שלו לקראת היציאה למשחק. "כל אחד מכם עושה פה את ההישג הכי גדול, אבל נגד אוזבקיסטן אתם עולים כשהם האנדרדוג. זו התמודדות אחרת, אז שימו לב שלא ניפול. זה יהיה משחק אחר, יש מכם הפעם ציפיות מאוד ברורות, צאו ותנו בראש".
4 צפייה בגלריה
סתיו למקין ונבחרת הנוער חוגגים על העלייה לרבע גמר המונדיאליטו
סתיו למקין ונבחרת הנוער חוגגים על העלייה לרבע גמר המונדיאליטו
חגגו עם הקהל הישראלי שהגיע. נבחרת הנוער בעננים
(Buda Mendes/FIFA via Getty Images)
לאחר הניצחון הדרמטי הלילה, אמר חיים: "אצלי הכל בחיים קשה, אני נלחם בשיניים על כל דבר כדי להצליח. אבל רק ככה דברים בצורה המתוקה ביותר, זה מה שאלוהים בחר בשבילי ואני מאושר. סימנתי מטרה לעבור את אוזבקיסטן, זה היה כמו גמר גביע וזה מסוכן. לא שיחקנו טוב ולא חכם, אבל עם הרבה אופי ונחישות. האמנו שננצח וזה הגיע לנו. כל יריבה שתבוא ברבע הגמר - ברוכה הבאה. נתכונן טוב. יש לנו יתרון של יום מנוחה ונכין את עצמנו הכי טוב שאפשר בכדי לשמח את כולם בשבת".
ברבע הגמר, הנבחרת תשחק באיצטדיון סאן חואן דל ביסנטנריו המכיל 25 אלף מקומות ישיבה, ובו שוחקו בין היתר משחקי הקופה אמריקה ב-2011. לפני שנתיים אירחה בו נבחרת ארגנטינה (הבוגרת) את ברזיל במוקדמות המונדיאל. היתרון היחסי של ישראל הוא שהיא שיחקה את המשחק שלה לפנות בוקר וברזיל תשחק רק הערב ועוד בצידה השני של המדינה - באיצטדיון דל פלאטה (בו שיחקה ישראל את שני משחקיה הראשונים) ולכן היא עוד תצטרך לטוס כשעתיים למערב ארגנטינה בחמישי.