לתשומת לב אנריקה סבוריט, מכבי ת"א וראשי ההתאחדות: יו"ר הוועדה המייעצת לשר הפנים לעניין מתן אזרחות לספורטאים זרים, השופטת בדימוס שרה פריש, פנתה היום לשר הפנים וביקשה לא לאשר אזרחות לשום ספורטאי זר, עד שהוועדה תגיש את המלצותיה. השר צפוי להיענות לבקשתה, ובמסגרת עבודת הוועדה יתפרסם בשבוע הקרוב קול קורא לציבור המעוניין להשמיע את עמדתו בנושא בפני חברי הוועדה.
כזכור, שר הפנים משה ארבל הקים ועדה מייעצת שתבחן ותגבש אמות מידה בנושא איזרוח ספורטאים זרים במדינת ישראל, שהמלצותיה אמורות לתת כלים לרשות האוכלוסין וההגירה לקבוע מי הם הספורטאים הזרים שיהיו זכאים לאזרחות ישראלית. "הוועדה תעשה כל שביכולתה לזרז עבודתה עד להשלמת מלאכתה", נכתב בהודעה מטעמה.
2 צפייה בגלריה
אנריק סאבוריט
אנריק סאבוריט
ההמתנה תימשך. סבוריט
(צילום: עוז מועלם)
לא רק מכבי ת"א מעוניינת לאזרח את הספרדי (31), מהלך שיאפשר לה להחתים שחקן זר נוסף, אלא גם המנהל המקצועי של נבחרת ישראל, יוסי בניון, שמעוניין מאוד כי סבוריט יהיה חלק ממשחקי הנבחרת כבר בספטמבר הקרוב, נגד רומניה, ויוכל לשחק לצד מיגל ויטור, המתאזרח מהפועל באר-שבע.
שר התרבות והספורט מיקי זוהר אומנם תומך במהלך, אבל נראה עכשיו כי הקריטריונים המחמירים שהוועדה צפויה לקבוע תקשה על המהלך.
2 צפייה בגלריה
קאדין קרינגטון שחקן הפועל ירושלים
קאדין קרינגטון שחקן הפועל ירושלים
ברשימת ההמתנה. קרינגטון
(צילום: יאיר שגיא)
שחקן נוסף שהגיש בקשת אזרחות הוא כוכב הפועל ירושלים (27, 1.93), קאדין קרינגטון, כדי שיוכל לתפוס את משבצת המתאזרח אצל מחזיקת גביע המדינה ולשדרג את הנבחרת הלאומית של אריאל בית הלחמי.