מכבי חיפה ניצחה הערב (שבת) 0:2 את מכבי ת"א במשחק העונה, שנערך במסגרת המחזור השישי בליגת העל. דין דוד, שנכנס כמחליף בדקה ה-71, כבש צמד (84 ו-91) וסידר לאלופה שלוש נקודות יקרות ועלייה אל המקום הראשון ארבעה ימים לפני משחק החוץ מול יובנטוס בליגת האלופות.
מאמן מכבי חיפה ברק בכר אמר: "דין דוד היה טוב, אבל כל החילופים היו טובים ועזרו לנו. הם עזרו לנו לנצח. שני המחליפים היו מעורבים בשער השני ודין כמובן בשער השני. הוא עבר תקופה לא קלה מבחינה מקצועית ואישית, אבל מרגע שנפתח לו הוא יחזור לכבוש בצרורות. יש לנו קבוצה ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו למה שיש ולהרוויח את כולם. היו משחקים שהעדפנו אותו בקו שמאל או כחלוץ שני. זה מסוג המשחקים שאתה שולט ובסוף סופג מקרן ויוצא מבואס ועם המחמאות. יצרנו מספיק מצבים כדי לנצח ועשינו את זה עם הרבה אופי. בכל שנה אנחנו רוצים להתקדם ולא מעניין מה קורה בקבוצות אחרות. אנחנו עוברים תהליך כבר שנה שלישית ברציפות, התהליך הזה עוצמתי ומשנה לשנה הקבוצה הזו מתחזקת מקצועית ועוצמתית".
2 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
חייך חיוך רחב. בכר
(צילום: גיל נחושתן)
בכר המשיך: "תמיד כיף לנצח, לא חשבתי על זה שלא ניצחתי את איביץ' לפני כן, אני רק שמח שניצחנו. ניסינו לנצח מול קבוצה שניסתה לשחק על תוצאה, גם בהרכב שלה. כשראיתי את ההרכב שלהם עשיתי התאמות. הקבוצה השנייה הייתה מסודרת וקשה היה לייצר מצבים נגדה. צריך לדעת איך ללחוץ. היה לנו קשה ללחוץ על שלושה בלמים. אני שמח שבמחצית השנייה עשינו את זה יותר טוב וגם כבשנו, זה הגיע לנו. עברנו תקופה עמוסה מאוד לפני הפגרה. נגד הפועל ירושלים נפלנו מהרגליים, היינו צריכים את החופש, הגענו רעננים ורעבים. זה משחק ראשון לקראת עומס גדול. יש לנו 12 משחקים ב-44 ימים, אז היינו חייבים להתחיל עם ניצחון חשוב. זה ייתן לנו דחיפה חשובה כבר למשחק הקרוב מול יובנטוס. סביר להניח שלא אעלה את אותו הרכב ששיחק בליגת האלופות גם בליגה. גם אני צריך ללמוד מזה ונלמד מזה. לא התכוננו ל-5-4-1 יהלום, זו שיטה שקשה ללחוץ על היריבה. היריבה אמנם לא הייתה מסוכנת, אבל בגלל זה מכבי ת"א שלטה קצת במחצית הראשונה, לקחנו סיכונים. עשינו את זה וניצחנו. במחצית הראשונה היו דברים פחות טובים ובמחצית השנייה עשינו התאמות יותר טובות".
על פרנצדי פיירו אמר המאמן: "הוא שיחק לבד מול שלושה בלמים. הוא הגיע למצב לא רע במחצית הראשונה, אבל לאט לאט. הוא צריך להכיר את הליגה ואת השחקנים מולו. הוא עוד ייתן את שלו". על יובנטוס: "היא בתקופה לא טובה וזה קרב צמוד בין שתי קבוצות שעוד לא לקחו נקודות. הניצחון הזה נותן לנו ביטחון, נבוא לשם כדי לנצח. אנחנו צריכים לראות מי צם ומי לא, נבדוק את זה ויש לנו מספיק זרים ומתאזרחים, נמצא הרכב מספיק טוב ויהיה בסדר".
חלוץ מכבי חיפה דין דוד אמר: "נכנסתי טוב למשחק, ברור שחשבתי על אמא ז"ל בשערים כי הייתה מאוד משמעותית בחיי, כל הצוות עוזר לי בתקופה הקשה. נתנו משחק טוב אחרי הפסד. אנחנו מגיעים לכל משחק במטרה לנצח".
2 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ' מאמן מכבי ת"א
ולדימיר איביץ' מאמן מכבי ת"א
הקבוצה שלו לא הייתה מספיק טובה. איביץ'
(צילום: גיל נחושתן)
מאמן מכבי ת"א ולדימיר איביץ': "מכבי חיפה הייתה טובה יותר מאיתנו והגיע לה לנצח. היו לנו כמה מצבים, אבל אני חושב שהם הגיעו ליותר מצבים וכבשו בסוף. במחצית הראשונה הם הגיעו למצבים ממשחק מעבר וזה הכי מאכזב. אנחנו צריכים לחשוב על המשחק הבא ולראות איך אנחנו קמים מהמשחק הזה. אנחנו צריכים להבין מה היה לא טוב ולהמשיך. לפעמים הדברים לא מתפתחים כמו שהכנת וזה הכול. מכבי חיפה הייתה טובה יותר, ניצחה בצדק, אבל זה המשחק הראשון בינינו ויש עוד הרבה משחקים עד סוף העונה".
על אוסקר גלוך אמר: "אני בטוח שהוא היה משחק יותר אם לא המשחקים בנבחרת הצעירה. דיברתי איתו והוא היה עייף. רצינו להיות יותר יצירתיים מקדימה". על ערן זהבי: "אני לא רוצה לדבר על שחקנים באופן אישי, אנחנו קבוצה ומשחקים כמו קבוצה. אנחנו מנצחים כמו קבוצה ומפסידים כמו קבוצה". על האפשרות ששחקנים חופשיים יחתמו במכבי ת"א: "ניסינו להחתים כמה שחקנים, אבל הם החליטו לא להגיע. אנחנו צריכים שחקנים, אבל כאלה שיעזרו לנו. אנחנו צריכים לחשוב על זה".
קשר מכבי ת"א דור פרץ הוסיף: "לא משחק מספיק טוב שלנו. לא היינו מספיק טובים. קיבלנו שער בדקה מאוחרת אחרי שכבר חשבנו שאולי יסתיים בתיקו או שהמשחק יילך לכיוון שלנו. העונה עוד ארוכה ואנחנו צריכים להשתפר".