יממה לאחר התבוסה 3:0 בטדי להפועל ת"א והאירועים במהלך ובסיום המשחק, תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט הבוקר (שלישי) להעמיד את בית"ר ירושלים לדין משמעתי בגין התפרעות אוהדים, קריאות גזעניות והתנהגות בלתי הולמת של הקהל.
בדוח השופט נכתב, בין השאר, שנזרקו במהלך המשחק חפצים במספר מקרים מיציעי בית"ר כמו מצתים, כוסות שתייה ואף מושבי כיסאות". בדוח אף צוין: "מאוויס צ'יבוטה ספג קללות מאוהדי בית”ר, אחד מהם לדברי השחקן קרא לו כ***. כשירד לחדר ההלבשה נזרק לעברו ארטיק שפגע בגבו".
4 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר
אוהדי בית"ר
דוח שיפוט חריף. אוהדי בית"ר
(צילום: עוז מועלם)
על התנהגות הקהל בסיום המשחק: "כ-30 אוהדים נכנסו כחצי שעה לאחר סיום המשחק לאזור המנהרה וחדר ההלבשה בניסיון להגיע לחדר ההלבשה של המארחת. לאחר שצעקו וקיללו את שחקני בית"ר, פונו על-ידי האבטחה והשוטרים".
"זו היתה המחצית הגרועה ביותר שלי מאז שאני מאמן כדורגל, קטסטרופה אחת גדולה. אני לא זוכר משחק חלש כזה של קבוצה בשנים האחרונות. אני מקבל כל טענה או ביקורת נגדי". מאמן בית"ר ירושלים, יוסי אבוקסיס, לקח אחריות על התבוסה הביתית 3:0 להפועל ת"א וניסה להסביר את היכולת החלשה של קבוצתו.

אבוקסיס: "לא היינו קיימים"

"אני מתנצל בפני הקהל שלנו על המחצית השנייה", הוסיף אבוקסיס. "היינו חשופים, לא מסודרים ואני אחראי לזה. הנפילה במחצית השניה ענקית. אני לא זוכר איבודי כדורים כאלו, לא היינו קיימים, הפסדנו בכל כדור בהגנה. ניסיתי הרכב התקפי, כנראה שזה לא מתאים לנו. עשינו עוד שני שינויים במחצית השנייה וזה היה עוד יותר גרוע".
4 צפייה בגלריה
מיכה וברקוביץ'
מיכה וברקוביץ'
לקחו קשה את ההפסד. מיכה וברקוביץ' בשריקת הסיום
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
"אסור היה לנו לוותר על המשחק". אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
המאמן המשיך: "אסור היה לנו לוותר על המשחק, כנראה שכל הכלים ההתקפיים ביחד לא יכולים לשחק. אחרי השער השני היינו לחוצים ועצבניים, נשברנו מנטלית. יש לנו סגל שצריך להיראות טוב יותר".
בקבוצה דיברו, בין היתר, על כך שעלו לשחק עם שני מגנים שלא שיחקו בשבועיים האחרונים. בן ביטון יצא כבר אחרי 17 דקות וגריגורי מורוזוב ביקש להיות מוחלף כבר אחרי חצי שעה ונותר במגרש עד לסיום המשחק. "זו אחת ההשפלות הגדולות של כל אחד מאיתנו כשחקנים. להפסיד להפועל ת"א ועוד בטדי, לקבל שלישיה בבית. עשינו בושות מול האוהדים שלנו, כולם היו חלשים", אמרו שחקנים בבית"ר.
4 צפייה בגלריה
אשכנזי
אשכנזי
אשכנזי לא רוצה להסתכל
(צילום: עוז מועלם)
מי שזכה לביקורת היה השוער הפורטוגלי מיגל סילבה, שהיה אשם בשער אחד ו'בישל' גול לעומרי אלטמן שהחמיץ מול שער ריק. "הוא פתח את העונה פחות טוב", הודה אבוקסיס. "אנחנו מאחוריו. הוא היה מצוין בשנה שעברה".
אבוקסיס יכין את הקבוצה בצורה שונה לקראת המשחק בשבת במושבה מול הפועל פ"ת, כשנראה כי מיירון ג'ורג' או פרד פריידיי יירדו לספסל. במועדון מודעים לכך שבימים הקרובים אוהדים צפויים להגיע לאימוני הקבוצה ולמחות על היכולת של השחקנים.
פורסם לראשונה: 06:00, 03.10.23