מאמן הפועל ת"א, ניר קלינגר, שהורחק בשל אירועי גמר גביע המדינה בסיום העונה שעברה לשישה משחקי ליגה, העדיף לשבת אתמול (שבת) בקומה השביעית באצטדיון בלומפילד במהלך ה-1:2 מול מ.ס אשדוד, והעביר הוראות לעוזרו סלים טועמה דרך המכשיר הסלולרי.
טועמה היה זה שהצליח לשבור מנחוס של שבע שנים, ובפעם הראשונה מאז 2014 הפועל ת"א ניצחה במשחק פתיחת עונה בליגת העל. בהפועל מודעים ליכולת החלשה של הקבוצה במחצית הראשונה, כשלמעט הזדמנות של עידן ורד, אשדוד הגיעה למצבים טובים יותר. הכניסה של פארליי רוסה על חשבון אושר דוידה, שקיבל קרדיט בהרכב והציג יכולת חלשה, ומאוחר יותר של החלוץ שלומי אזולאי ואופק ביטון, שהיו מעורבים בשער השני של האדומים, שינו את המשחק.
4 צפייה בגלריה
סלים טועמה ועידן ורד
סלים טועמה ועידן ורד
טועמה ו-ורד חוגגים את הניצחון על אשדוד
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם סלים טועמה
שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם סלים טועמה
מחזות כאלה ראו בהפועל ת"א במחזור הפתיחה אי שם ב-2014
(צילום: עוז מועלם)
הפועל ת"א לא תתחזק עד לסיום מועד ההעברות, כשבקבוצה היו שבעי רצון מהיכולת של דורון ליידנר, שכבש את השער הראשון, כשלמגן דני גרופר, שרק מתאמן עם הקבוצה מאחר שסירב לחתום על הארכת חוזה, אין בינתיים הצעה אחרת. האפשרות היחידה שלו היא לצאת לחו"ל, כשנותרו שלושה ימים לסיום מועד ההעברות באירופה.
הביקורת על היכולת בהפועל הייתה כלפי החלוץ הברזילאי לוסיו, כשכל הקיץ הוא מציג יכולת ירודה במיוחד. "עשו פה טעות ענקית שלא השאירו את עומרי אלטמן, גם כחלוץ הוא שתי דרגות מלוסיו ויואב תומר", אמרו שחקנים בקבוצה.
4 צפייה בגלריה
אופק ביטון
אופק ביטון
שער ששווה שלוש נקודות. ביטון
(צילום: עוז מועלם)
"הצגנו מחצית ראשונה לא טובה, אבל בחצי השני, אחרי השינויים שעשינו, הקבוצה נראתה טוב יותר. הגענו להרבה מצבים והבקענו שערים. חבל על השער שספגנו", אמר טועמה. "אני שמח על הניצחון, ועוד יותר שהמחליפים עשו את העבודה שלהם ושינו את המשחק. נעבוד קשה יותר בפגרת הנבחרות על מנת לחזור עם כמה שיותר נקודות וניצחונות".
מי שהבקיע את מה שהפך בדיעבד לשער הניצחון היה אופק ביטון, אוהד הפועל ת"א שרוף שהגיע בעונה שעברה מסקציה נס ציונה. "במחצית השנייה כבר היינו דומיננטיים, ניצחנו בבלומפילד במחזור ראשון אחרי הרבה זמן. צריכים לייצר המשכיות אחרי הפגרה".

אכזבה באשדוד: "היינו הקבוצה היותר טובה על המגרש"

"גם בעונה שעברה פתחנו את הליגה עם הפסד וכולנו זוכרים איך היא הסתיימה", אמרו במ.ס אשדוד לאחר ההפסד. בקבוצה אמנם הגיעו עם לא מעט חוסרים, חלק מהם כהחלטות מקצועיות של רן בן שמעון, אך הקבוצה הציגה יכולת טובה בעיקר במחצית הראשונה. רק ערנות של ארנסטס שטקוס מנעה ממנה אפשרות לחזור הביתה עם שלוש נקודות.
4 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
מתוסכל. בן שמעון
(צילום: עוז מועלם)
"היינו הקבוצה היותר טובה על המגרש עד השער הראשון. ספגנו בלי שום קשר למשחק, וזה קשה", אמר בסיום המאמן רן בן שמעון.
בן שמעון עצמו חווה עונה נהדרת אשתקד עם אשדוד שהסתיימה במקום השלישי ובעלייה לאירופה, אך גם המאמן מבין כי הוא יהיה חייב שינויים בחלק הקדמי כדי לשפר את יכולת הכיבוש הדלה של שחקניו. בימים הקרובים אשדוד תצרף לפחות שלושה שחקנים חדשים, שביחד עם הקשר מוחמד כנעאן שיחזור מפציעה בעוד שבועיים, ישדרגו אותה.
מוחמד עוואד ממכבי חיפה עשוי לעבור דרומה בעסקת רכישתו של השוער רועי משפתי על-ידי הירוקים. שני שחקנים שאמורים להצטרף בנוסף הם הקשר עטאא ג'אבר, ששיחק בעונה שעברה בבני סכנין, וכן חלוץ הונגרי שעליו אשדוד שמה עין כבר כמה חודשים. מי שקיבלו הודעה כי הם יכולים לחפש קבוצה נוספת הם צמד הקשרים המאכזבים, מרטין ראיינוב הבולגרי שלא מצליח להתאקלם באשדוד, ומוסא בגאיוקו.