גורמים בהתאחדות לכדורגל הופתעו אתמול (חמישי) מדברי הסיכום של מאמן נבחרת ישראל, רן בן שמעון, אחרי ההפסד 4:1 לצרפת בבודפשט. בהתאחדות הגדירו את דבריו "מנותקים" ותלו את ההפסד דווקא בהחלטות של המאמן הלאומי.
"עד לדקה ה-86 ראינו משחק טקטי וחכם. להוציא את הדקות האחרונות זו לא התפרקות, אלא נטילת סיכונים. ראינו נבחרת ממושמעת ומחויבת", אמר בן שמעון. בעוד גורמים בנבחרת אמרו: "כולנו ראינו את המשחק, לספר סיפור שעד לדקה ה-86 היינו שם, זה לא נכון. כל מי שנכנס כמחליף, לא היה ברמה ורק פגע בנבחרת. זה היה משחק חד-צדדי לגמרי".
4 צפייה בגלריה
שוב בעין הסערה. בן שמעון
שוב בעין הסערה. בן שמעון
שוב בעין הסערה. בן שמעון
(צילום: AP Photo/Denes Erdos)
בן שמעון חתום לשנתיים, עם אופציה לשנתיים נוספות. הוא עלול להגיע לקמפיין מוקדמות מונדיאל 2026 בבעיה, שכן ישראל עשויה להיות מוגרלת מהדרג הרביעי בשל התוצאות האחרונות.
הנבחרת התפרקה בדקות הסיום מול צרפת, כמו שקרה לה נגד בלגיה. "כשאחת הנבחרות הללו מעלה הילוך, היא גם כובשת כשהיא רק רוצה. אסור להאמין לעצמנו שנראינו טוב", אמר אחד מהשחקנים, "צרפת לא שיחקה בהילוך חמישי".
4 צפייה בגלריה
גאנדלמן
גאנדלמן
"היינו צריכים להוציא 2:2 מול צרפת". גאנדלמן
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
שוער באיירן מינכן, דניאל פרץ עשוי לפתוח בהרכב בצמד המשחקים האחרון של נבחרת ישראל בליגת האומות, מול צרפת ובלגיה - לקראת הפיכתו לשוער הראשון במוקדמות מונדיאל 2026 שיתחילו בחודש מרץ. בנבחרת מעריכים מאוד את עומרי גלזר, אבל המטרה היא להכניס את פרץ לעניינים. דניאל פרץ לא הגיע להתכנסות הנוכחית כי טען שהוא לא כשיר במאת האחוזים, כשלאחר קבלת הזימון הוא היה בסגל באיירן מינכן מול אסטון וילה. גלזר יפתח ביום שני הקרוב (21:45) מול איטליה.
מוחמד אבו פאני היה השחקן הטוב ביותר של הנבחרת, בעיקר בהתמודדות בעימותים מול הצרפתים, יחד עם עומרי גאנדלמן שכבש את השער והמשיך את המומנטום שלו מגנט. "הקשינו על הצרפתים, נראינו טוב, עשינו להם חיים קשים", אמר קשר גנט. "היינו צריכים להוציא פה 2:2, מבחינה אישית, השערים מול צרפת וצ'לסי לא יישכחו אבל בסופו של דבר הפסדנו". גאנדלמן ורז שלמה נפצעו במהלך המשחק ובשל כך בסיום החליט בן שמעון לשחררם מהסגל לאיטליה. אגב, בעקבות כך זומן לסגל בלם הנבחרת הצעירה ניקיטה סטוינוב.
4 צפייה בגלריה
אבו פאני
אבו פאני
השחקן הטוב ביותר אתמול אצל הנבחרת. אבו פאני
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
לעילי פיינגולד, בבכורה שלו במדים הלאומיים, עידן נחמיאס ודולב חזיזה הייתה הופעה סבירה לגמרי. הבעיה הייתה שלנבחרת לא הייתה התקפה. תאי בריבו לא הופעל, אוסקר גלוך לא היה יציב. "שמח שכבשנו נגד נבחרת כזו. לקחנו סיכונים בסוף, הם ניצלו את הטעויות", אמר קשר זלצבורג. "כשמנור סולומון לא פה אני לא מרגיש שיש עלי יותר על הכתפיים, מאמין ששנינו יכולים לשחק ביחד בהמשך".
"אין יותר נבחרות קטנות", אמר דידייה דשאן לפני המשחק, אך בפועל הטריקולור לא התקשו. "לפני עשרים שנה עוד הצלחנו להתמודד נגד צרפת", אמרו בנבחרת.
4 צפייה בגלריה
בריבו
בריבו
לא הופעל. בריבו
(צילום: REUTERS/Bernadett Szabo)
הנבחרת תשהה בבודפשט במהלך יום הכיפורים ותמריא לאודינה רק בראשון לקראת המשחק מול איטליה למחרת. מי שישתלב במשחק מול איטליה יהיה אלעד מדמון, ומי שעשוי לפתוח בהרכב הוא דור פרץ.