מכבי חיפה תפתח מחר (שלישי, 17:30) את דרכה בשלב הבתים של הליגה האזורית, 48 שעות לפני שאר הקבוצות, עם מפגש לא פשוט בכלל מול פיינורד ההולנדית.
הירוקים, כמו גם מכבי תל אביב, ביקשו אישור מאופ"א, ומשתי היריבות שלהן (מחזיקת הגביע תפגוש במקביל את אלשקרט מארמניה), להקדים את המשחקים ביומיים עקב יום הכיפורים.
4 צפייה בגלריה
אופיר מרציאנו
אופיר מרציאנו
"אין פערים גדולים בבית הזה". אופיר מרציאנו
(צילום: עוז מועלם)
לפני המשחק, התעסקו לא מעט בהגעתו, או יותר נכון באי הגעתו, של החלוץ האיראני של פיינורד, עלירזה ג'האנבאחש, שבסופו של דבר הוחלט שיישאר בהולנד.
שוער הנבחרת אופיר מרציאנו, שהוא גם שוערה השני של היריבה ההולנדית, התייחס לעניין: "יש לנו יחסים טובים. זאת החלטת מועדון, אני בסך הכל שחקן במועדון. אני רק יכול להגיד שיש לי יחסים טובים איתו. לא יצא לי לדבר איתו כי שנינו היינו בנבחרות".
על המפגש עצמו: "אנחנו לוקחים את המשחק הזה בשיא הרצינות, אנחנו מתכוננים היטב ומאוד מכבדים את מכבי חיפה. היא קבוצה מאוד חזקה. יש לנו המון ביטחון ביכולות שלנו ויש לנו את תכנית המשחק שלנו. מצפה משחק מאוד קשה".
4 צפייה בגלריה
עלירזה ג'האנבאחש
עלירזה ג'האנבאחש
עלירזה ג'האנבאחש
(צילום: EPA)
מרציאנו הוסיף: "אין לנו שום זכות לזלזל והצוות עושה הכנה מאוד טובה למשחק. אין פערים גדולים בבית הזה. יש קבוצות מצינות, הבית ברמה מאוד גבוהה ביחס למפעל שאנחנו משחקים בו".
גם המאמן ארנה סלוט התייחס לעניין ג'האנבאחש: "זאת לא הייתה ההחלטה שלו. זאת הייתה החלטת המועדון. זאת הסיטואציה. אנחנו החלטנו עבורו. זה לא היה חשוב מה הוא מעדיף".
"יש למכבי חיפה קבוצה מצוינת והקהל שלהם דוחף אותם", טען סלוט. "אנחנו צריכים להוכיח שאנחנו יודעים להתמודד עם זה. יהיה משחק קשה, חיפה קבוצה ביתית מאוד, ואנחנו לא ניצחנו הרבה משחקי חוץ בשנים האחרונות באירופה. אני תמיד משחק כדי לנצח ותמיד משחק כדי להבקיע".

בכר: "מאמינים בעצמנו, היעד הוא לנצח אותם"

"אנחנו יודעים שזו קבוצה מאוד התקפית", אמר ברק בכר על היריבה. "זו קבוצה מאוד מוכשרת. יצא לי לשחק נגדם עם באר שבע לפני שנתיים אבל הם עשו הרבה שינויים ויהיה משחק מעניין. אחרי הנצחון על סכנין יותר כיף להתכונן ולפתוח את הבית. הם קבוצה התקפית וגם אנחנו ואני מאמין שיהיו שערים. פתחנו טוב את השבוע ורוצים להמשיך בצורה טובה. אין ספק שפיינורד קבוצה מצוינת ומועדון צמרת בהולנד. אנחנו מאמינים בעצמנו. הכל אפשרי. ברור לכולם שמדובר בבית מאוד קשה. היעד הוא לבוא לעשות הכל כדי לנצח מחר. אנחנו מפוקסים רק במשחק. נצטרך לחלק כוחות לאורך התקופה ולדעת להשתמש בכל השחקנים.
בכר לא הסכים להתייחס לסכסוך עם מוחמד אבו פאני ורק אמר: "יש לנו מחר משחק וזה יותר חשוב מכל דבר אחר".
4 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
"אחרי המשחק אני רוצה לצחוק על החברים שלי משם". צ'ארון שרי
(צילום: שרון צור)
צ'ארון שרי: "שיחקתי עם כמה שחקנים משם, מחר אחרי המשחק אני רוצה לצחוק עליהם. מאוד כיף לי בישראל, המשפחה מאוד אוהבת את החיים כאן. אפשר להשוות בין חיפה ופיינורד בעניין הקהל שהקהל חם מאוד. מכבי חיפה זה המועדון הכי גדול בארץ. זה נחמד לשחק מול קבוצה הולנדית ותמיד נחמד לראות חברים שאני מכיר, אבל הדבר היחיד שאנחנו רוצים זה לנצח".
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(צילום: שרון צור)