בשלוש האליפויות של מכבי חיפה בין השנים 2021 ל־2023 היה דולב חזיזה בורג מרכזי, מאוד מרכזי. יש אפילו מי שבחרו בו לשחקן העונה. נכון, עומר אצילי וצ'ארון שרי היו נוצצים יותר ושיחקו סביבו סקוררים פוריים יותר, אבל חזיזה שחרש את האגף מיצב את עצמו באותן שנים כשחקן משמעותי, מוציא לפועל, כובש, מבשל ולא מפסיק להילחם. אחד שיודע גם לשרוט וגם להקפיץ בצ'יפ מעל השוער. כדורגלן מגוון וטיפוס טוטאלי.
אלא שאז הגיעה פציעה בגיד אכילס שהגבילה אותו בתנועה. כשחזיזה אולי בשיא הקריירה, אחרי קמפיין מרשים בליגת האלופות, מסמן על החגורה אליפות שלישית ברצף, הוא נפצע לקראת סיום עונת 22/23 ומתכנן לטפל במטרד בפגרה. משהו באופי הנחוש והשאפתני של חזיזה גורם לו לעשות טעות שבסופו של דבר תפגע בו. באותו קיץ יש את משחקי הנבחרת והחלום להגיע למשחקי היורו, לאחר מכן יש את החלום לעלות עם מכבי חיפה שוב לליגת האלופות, ובינתיים חזיזה זונח את הפציעה, מחמיר אותה והדלקת בגיד אכילס הופכת לקרע.
3 צפייה בגלריה
דולב חזיזה
דולב חזיזה
טיפוס טוטאלי. דולב חזיזה
(צילום: יאיר שגיא)
כבר במשחק מוקדמות ליגת האלופות מול סלובן ברטיסלבה מדווח כי הקשר סובל מהתכווצות, ולמעשה הוא לא באמת מצליח לחזור למגרשים. חזיזה מנסה להתגבר על הכאבים, אבל במשחקים שהוא הצליח לקחת חלק, היכולת הייתה רחוקה מלהזכיר את השחקן האנרגטי שהטריף את האוהדים הירוקים ביציעים. בנובמבר 2023 מתקבלת החלטה לנתח אותו ובחיפה מדברים על צפי לחזרה תוך חודש וחצי. זה לא ממש קרה.
לאחר הניתוח והעיכוב בחזרה למגרשים, ביקר בישראל מומחה אמריקאי לפציעות בגיד אכילס, שאמר שמדובר בהחלמה של שמונה חודשים. איש מבין אנשי חיפה, כולל חזיזה, לא האמין שהוא ידייק כל כך.
גורם שמכיר את חזיזה היטב סיפר שמדובר ב"טיפוס שהוא חיה על המגרש, אך אדם חרדתי בכל מה שקשור בטיפולים". לטענתו ההתעקשות של השחקן לדחות את הניתוח היא הסיבה לכך שהוא פיספס עונה שלמה.
בפועל חזיזה חזר לפעילות רק בפליאוף העליון. והיכולת? רחוקה מלהזכיר את חזיזה של עונות האליפות. מסביב גוברים הדיבורים על כך שחזיזה עדיין פצוע, מתקשה לחזור לעצמו והביטחון שלו ברצפה. העובדה שמכבי חיפה לא הצליחה לשמור על תואר האליפות, רק הוסיפה ללחץ.
3 צפייה בגלריה
מכבי חיפה הפועל חיפה
מכבי חיפה הפועל חיפה
"טיפוס שהוא חיה על המגרש, אך אדם חרדתי בכל מה שקשור בטיפולים"
(צילום: ראובן כהן)

בכר מפרגן

אחרי שנה בלי כדורגל ממש, חזיזה הגיע לעונה הנוכחית עם לא מעט סימני שאלה, אבל גם עם הנחישות המוכרת לחזור לעניינים. אם הוא ראה אור בקצה המנהרה זו הייתה החתימה של ברק בכר, מאמן שאצלו הוא פרח, שמאוד מעריך אותו ונתן לו את המושכות. גם את העונה הנוכחית פתח חזיזה בצורה מגומגמת, התקשה לבוא לידי ביטוי.
בינתיים גם הנחיתה מכבי חיפה על המשבצת שלו את מתיאס נהואל בעסקה היקרה ביותר בתולדות המועדון, חזיזה הבין שהמעמד שלו נפגע אך לא הוריד את הראש. בשבועיים האחרונים הקשר בן ה־29 העלה קצב באימונים, נראה נהדר ושחקנים בקבוצה ציינו: "דולב נתן 300 אחוז בכל אימון והרגשנו שהוא חוזר להיות אותו שחקן שהוביל את הקבוצה בשלוש האליפויות".
לפני המשחק בשבת מול עירוני קריית שמונה היה אמור נהואל לפתוח באגף, אך היכולת הטובה של חזיזה באימונים לא נעלמה מעיניו של בכר שהבין שאם הוא רוצה להרוויח מחדש את הקשר הוא חייב להחזיר לו את הביטחון דרך דקות משחק. חזיזה חזר להרכב וכל מי שראה אותו בניצחון 0:4 נזכר בתשוקה ובטירוף שלו.
3 צפייה בגלריה
מכבי פ"ת מכבי חיפה
מכבי פ"ת מכבי חיפה
"הפציעה באה לדולב משום מקום". חזיזה ביציע לצד סאן מנחם
(צילום: עוז מועלם)
חזיזה הוביל לשער הראשון (כדור רוחב חד שפגע בנועם כהן מקריית־שמונה וחדר פנימה), היה מהמצטיינים בירוק ובכר לא חסך בשבחים לקשר שלו: "כשאומרים מכבי חיפה אומרים דולב חזיזה. אמרתי בשנה הראשונה שלי בחיפה שזה 'חזיזה ועוד 10' והוא הוכיח את זה. דולב עבר פציעה קשה, לא הרגיש מאה אחוז, אבל בשבוע האחרון הוא התחיל לחזור לעצמו ובמשחק אימון פנימי נראה כמו דולב שאנחנו מכירים. צריכים לשמור עליו כי הוא מאוד אינטנסיבי. הוא שחקן שעושה את ההבדל".

"שחקן על טורבו"

גורם בכיר במכבי חיפה סיפר: "דולב הוא שחקן על טורבו כל הזמן. אמרנו לו תנוח, תחזור לאט־לאט בלי לחץ. החזרה הייתה עבורו לא פשוטה בכלל, היו לו פציעות נלוות. ברק נתן לו שקט, כשהוא שיחק והרגיש כאבים ברק לא דחף אותו, אמר לו לנוח ונתן לו את הזמן להחלים".
סאן מנחם שהיה חלק ממכבי חיפה עד העונה האחרונה והיה חבר קרוב של חזיזה סיפר על העונה הקשה שעבר: "הפציעה באה לדולב משום מקום. היה לו קשה מאוד, הוא סחב את הפציעה הרבה מאוד זמן אבל הוא לא האמין שזה ישבית אותו לעונה שלמה. לצערי, זה מה שקרה בסוף. יש כאלה שחשבו שהוא יכל לחזור לפני ואני אומר חד־משמעית, אלה בדיוק הדברים שעלו לו ביוקר. הוא היה חסר בקטע דרמטי בעונה שעברה, אין לו שני במכבי חיפה במה שהוא מביא גם בהיבט המקצועי וגם בהיבט האישי והחברתי של חדר ההלבשה. אני מכיר את דולב וכשהוא בפציעות, אז פחות מרגישים אותו. אני שמח שהוא חזר ושהגול הזה שיצר מול קריית־שמונה יפתח אותו למקום שהוא רגיל אליו".
פורסם לראשונה: 01:30, 30.09.24