דאגה בהפועל פ"ת. עונת 2023/24 רק התחילה וזו כבר הפעם השנייה ברציפות שאוהדי הקבוצה חווים מקרי אלימות. אתמול (שבת) נחצה גבול בעוד מקרה אלימות מזעזע כנגד אוהדי הקבוצה. זה קרה בתום משחק החוץ נגד מכבי ת"א, כאשר אוהדי הקבוצה הותקפו לאחר שירדו מההסעה שהחזירה אותם מבלומפילד. כעת, הודיעה המשטרה כי נפתחה חקירה בעקבות המקרה.
במשטרה הודיעו כי נפתחה חקירה יזומה עם קבלת סרטון ברשת המתעד את התקיפה: "המשטרה פתחה בחקירה יזומה ומואצת עם קבלת דיווח בדבר סרטון המופץ ברשת, בו תועד אזרח מותקף בחניון הספורטן בפ"ת ע"י מספר חשודים. בתוך כך, המשטרה הצליחה לאתר ולתחקר ממצאים בזירה, מהם עלה כי על פי החשד בין הקורבן לאוהדים אחרים קדם דין ודברים באצטדיון הכדורגל בת"א אשר הסלים מחוצה לו בחניון בפ"ת. הקורבן אותר וזומן לתחנה למתן עדות, וככל שזו תתקבל - יקודמו מהלכי החקירה למעצר המעורבים בהתאם".
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
המשטרה פתחה בחקירה
(צילום: אורן אהרוני)
לטענת האוהדים המותקפים, כארבעה צעירים הגיעו חמושים באלות וברזלים ולבשו חולצות של מכבי פאנטיקס. בנוסף, התוקפים הכו את אוהדי פ"ת בבקבוקים ואף קרעו מהם את החולצה של קבוצתם.
היום הופץ כאמור סרטון בו נראים הצעירים עוצרים את רכבם בכביש ומתקדמים אל עבר אוהדי פ"ת ומתחילים לתקוף אותם, ולחבוט בהם. בסיום אירוע האלימות המזעזע, האוהדים נזקקו לטיפול רפואי ופונו לבית חולים עם חבלה בראש ובגב כאשר אחד מהם נזקק לתפרים.
שני האוהדים שהותקפו עדיין נמצאים בסערת רגשות גדולה מאוד, ונכון לעכשיו הם מסרבים להתראיין בנושא. האוהדים שקלו להגיש תלונה עוד קודם, אך זה ירד מהפרק מאחר מאחר שהשניים חששו ששמם יחשף, מה שעלול לגרור תגובה אלימה גדולה יותר. בסופו של דבר, כאמור, אחד מהם זומן להעיד בתחנת המשטרה.
מהפועל פ"ת נמסר בעקבות המקרה: "הוצאנו הודעה אתמול, עכשיו זה הזמן של הרשויות לטפל". כמו כן, האזור של מועדון הספורטן בו התרחש אירוע האלימות המזעזע מרושת כולו במצלמות. הערכה היא שבעקבות הסרטון והמידע שהגיע משטרת ישראל תצליח להגיע למעורבים בתקיפה החמורה".
גם שר הספורט, מיקי זוהר, התייחס לתקיפה: "הזדעזעתי לשמוע על התקיפה החמורה של האוהדים אתמול, שפונו לבית החולים. לא מתקבל על הדעת שאוהדים יותקפו באכזריות על ידי אוהדים אחרים באלות ובבקבוקי זכוכית. אוודא עם רשויות אכיפת החוק שנגיע לתוקפים ונמצה את הדין עימם. כולנו, ללא יוצא מהכלל, מחוייבים לעצור את מגיפת האלימות בספורט".