דרמה בבירת הנגב. הפועל באר-שבע הודיעה היום (שישי) כי האופציה בחוזהו של אליניב ברדה לא תמומש, והמאמן יעזוב את הדרומיים לאחר שנתיים וארבעה חודשים בתפקיד. בהודעה רשמית מטעם המועדון נמסר: "בסיומה של פגישה בין הנהלת המועדון ומאמן הקבוצה הוחלט שלא לממש את האופציה הקיימת בחוזהו לעונה נוספת. אנו מודים לאליניב על תקופתו במועדון כמאמן".
ההפסד אמש 1:0 למכבי פ"ת בגמר הגביע הוביל לסיום דרכו של ברדה, שנמצא בבאר-שבע ברציפות החל מקיץ 2013, תחילה כשחקן, אחר כך כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער והבוגרים ולבסוף כמאמן ראשי. לדברי בכירים במועדון, בסביבתה של הבעלים אלונה ברקת מאוד לא אהבו את הסחבת שהציב המאמן במשא ומתן שנוהל בחודש האחרון לחידוש חוזהו.
1 צפייה בגלריה
שחקן הפועל באר-שבע מריאנו בריירו עם אליניב ברדה
שחקן הפועל באר-שבע מריאנו בריירו עם אליניב ברדה
"הופתעתי". ברדה
(צילום: עוז מועלם)
ברדה: "כולם לקחו את זה מאוד קשה"
(באדיבות one)
לטענת אותם גורמים, "בגלל שברדה לא הסכים לפני חודש לחתום על החוזה שאלונה הציעה לו, נוצר אי שקט בקבוצה. זה יצר כדור שלג שהוביל ליכולת רעה מאוד בליגה ולהפסד בגמר הגביע". בנוסף, במועדון לא אהבו את ההצרה של ברדה בסיום הגמר, לפיה הקבוצה עמדה ביעדים שלה העונה - השגת כרטיס לאירופה, בעוד היעד האמיתי שהוצב על ידי המועדון היה לזכות באליפות.

ברדה: "הופתעתי"

ברדה פירסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו התייחס לפרידה. בין השאר, כתב המאמן כי לפני מספר ימים סיכם עם הבעלים, אלונה ברקת, כי ימשיך בתפקידו. "לפני דקות אחדות יצאתי מביתה של אלונה ברקת, לשם נקראתי לשיחה. בשיחה הודיעה לי אלונה שהחליטה לא לממש את האופציה לשנה נוספת איתי כמאמן. הופתעתי, בעיקר משום שלפני מספר ימים הודיעה לי אלונה כי היא מעוניינת שאמשיך, אבל אני מקבל ומכבד את החלטתה".
המאמן המשיך ונפרד מהאוהדים: "אני מסיים תקופה רצופה של 11 עונות מאז חזרתי מבלגיה לבית הטבעי שלי. חזרתי בזכותכם, נתתם לי להרגיש אהוב ורצוי. חווינו יחד שנים של שבירת שיאים, אליפויות, תארים, אירופה, שיאים ורגעים מרגשים. כמאמן נקראתי לדגל לפני קצת יותר משתי עונות ומיד התייצבתי. אני נפרד היום מהמקום שהיה לי בית, אבל בליבי הוא יישאר תמיד, אבל מכם אני לא נפרד. אתם תמיד איתי ובליבי".
לסיום כתב ברדה: "תודה למשפחת ברקת, לגיא, ניר, לכל העובדים, המתנדבים, ומעל הכל - לכל האוהדים. בזכותכם חזרתי לבאר שבע, עבורכם תמיד נתתי הכל".
בסביבתו של המאמן טוענים שהוא בסך הכל ציפה שברקת תגדיל את תקציב השחקנים כדי שהקבוצה תוכל באמת להתמודד על האליפות. עד אתמול היה ברדה תחת התחושה שהוא ממשיך בוודאות בתפקידו (אמר במסיבת העיתונאים כי "נותרו עוד פרטים קטנים לסגור") וההחלטה היום הדהימה אותו.
המועמדים להחליפו את שרון מימר, שהשבוע האריך את חוזהו בבני ריינה, מסאי דגו שאימן את מכבי חיפה בעונה חולפת, ומאמן נבחרת הנוער אופיר חיים. המועמד המועדף על האוהדים הוא חיים,שנחשב בעבר הרחוק לסמל בבאר-שבע.