מכבי ת"א נחתה היום (רביעי) אחר הצהריים בבלגרד לקראת המשחק "הביתי" מול מיטיולן במסגרת המחזור השני של הליגה האירופית - בו היא תקווה להשיג נקודות ראשונות אחרי ההפסד הדרמטי לבראגה בחמישי הקודם. אחרי הנחיתה הגיעה הקבוצה ישירות לאצטדיון של פרטיזן בו יערך המשחק ובו ערכה את האימון המסכם.
מיד לאחר מכן המאמן המאמן ז'רקו לאזטיץ' התייחס במסיבת עיתונאים להכנות לקראת המפגש עם אלופת דנמרק: "אני מצפה למשחק טוב ומעניין מול יריבה טובה מאוד. יריבה שמשחקת עם הרבה איכות ועם מבנה מאוד ברור במערך. הרבה שחקנים שעושים תנועה ללא כדור וכאלה שיודעים לסיים את המהלכים בתוך הרחבה של היריב. זו גם קבוצה שלוחצת גבוהה אבל יודעת לחזור מעולה לעמדות הגנתיות כשצריך. זו הסיבה שמדובר באלופה ולדעתי זו קבוצה שהודחה בטעות מליגת האלופות. אבל גם אנחנו קבוצה טובה מאוד ויש לנו כמה פרמטרים קטנים לתקן במשחק שלנו כמו ששיחקנו נגד בראגה ואנחנו נרצה להוכיח ששיפרנו את זה במשחק ולעשות את הטוב ביותר שלנו במשחק.
2 צפייה בגלריה
לאזטיץ'
לאזטיץ'
לאזטיץ'
(צילום: מכבי ת"א)
"הצוות שלי ואני ניתחנו הרבה את היריבה וניסינו באמצעות כל הידע הזה להקנות לשחקנים שלי דרכים שבהן נוכל למצוא את הדנים לא מוכנים. כמו שאמרתי, מיטיולן זו קבוצה מעולה אבל כמו שאמרתי ננסה להציג את היכולת הטובה ביותר שלנו".
לאזטיץ שיתף את ההכרות שלו עם האצטדיון בפרטיזן שיהיה לאצטדיונה הביתי של מכבי בסרביה כל עוד לא תוכל לארח בישראל: "אני מכיר את האצטדיון בפרטיזן כי שיחקתי פה והייתי מאמן של מחלקת הנוער. לא הרבה השתנה בשנים האלה. מה שחשוב זה שהדשא במצב טוב ואני חושב שזה יעזור לשתי הקבוצות להציג את היכולת המקסימלית".

גם ניר ביטון דיבר על ההכנות למשחק והתייחס גם למצב בישראל. "אנחנו מצפים למשחק כמו כל משחק אירופי, קשה", אמר הבלם. "מצפים ליריבה מאורגנת עם הרבה מוטבציה אבל אנחנו לא מסתכלים יותר מידי על היריבה אלא על עצמנו ואיך אנחנו נערכים למשחק ואיך אנחנו מתכוננים ליריבה. המוטיבציה שלנו גבוהה לקראת המשחק. אם נעשה את זה כמו שצריך אז נוכל להוציא תוצאה טובה.
2 צפייה בגלריה
ביטון
ביטון
"לא מסתכלים יותר מידי על היריבה". ביטון
(צילום: מכבי ת"א)
"כדורגל זה משחק קבוצתי. אני לא יכול להתייחס לשחקן כזה או אחר במיטיולן אלא לקבוצה עצמה שהיא טובה מאוד. אבל נאחנו מרוכזים בעצמנו ואם נעשה את זה כמו שאנחנו יודעים אז יהיה לנו ערב טוב. שיחקתי עם מט עונה אחת ויכולנו לראות מיד שמדובר בכישרון עם טכניקה. הוא מאוד חכם ואלגנטי במשחק. אני שמח שהוא מצליח.
"אנחנו ישראלים. אנחנו עברנו הרבה מאוד לאורך השנים ובהיסטוריה של המדינה. זה לא בשליטה שלנו. אנחנו שחקני כדורגל ואנחנו רוצים להתרכז בכדורגל. באופן בסיסי זה לא קל לנו. יש הרבה אנשים שמסכנים את החיים שלהם כדי שאנחנו נהייה בטוחים ושאנחנו נוכל לשחק כדורגל וזה הדבר החשוב באמת. כמו שאמרתי זה מחוץ לידיים שלנו וכל מה שאנחנו יכולים לעשות הוא לשחק כדורגל טוב, להתמודד באירופה ולנצח משחקים - וככה להביא קצת נחת לאוהדים שלנו בישראל".
"כל יום בת"א הוא לא שונה מהימים הקודמים לפני המלחמה בשלב הזה. אני חושב שיש אנשים שחושבים שכל מה שקורה בישראל זה מלחמה וטילים והכל משוגע, אבל אני ישראלי ועוברי ישראל היא הכי טובה בעולם. כל שחקן זר שמגיע לישראל אומר את אותו הדבר בסופו של יום. זו פריבלגיה לחיות בישראל ולהיות ישראלי".