יש מאמן להפועל ת"א. האדומים הודיעו היום (ראשון) באופן רשמי על מינויו של מייקל ולקאניס שיתפוס את מקומו של חיים סילבס, שסיים את העונה בבלומפילד. בהודעה נכתב כי היווני-אוסטרלי חתם על חוזה רב שנתי במועדון, אך לא צוין לכמה עונות.
ולקאניס, בן 48, עבד לאחרונה באספייר אקדמי הקטארית, אקדמיה שנמצאת בעיר הבירה דוחא ותכליתה הוא לפתח ספורטאים צעירים מקומיים. בנוסף, המאמן ממוצא יווני-אוסטרלי עבד כמאמן ראשי בשתי קבוצות, כאשר המקצוענית היחידה שבהן היא. מלבורן סיטי מהליגה האוסטרלית. מעבר לכך שימש כעוזר מאמן בזוולה ההולנדית, אופן הבלגית ובאדלייד יונייטד. כמו כן, הוא שימש גם כעוזר בנבחרת יוון.
2 צפייה בגלריה
מאמנה החדש של הפועל ת"א מייקל ואלקאניס
מאמנה החדש של הפועל ת"א מייקל ואלקאניס
מאמנה החדש של הפועל ת"א. מייקל ולקאניס
(Getty Images/Robert Cianflone)
לאחר החתימה אמר המאמן החדש: "אני נרגש לקראת ההזדמנות להיות המאמן של הפועל ת"א, לנהל את אחד מהמועדונים המצליחים ביותר בישראל המחזיק בהיסטוריה כה מפוארת. תפקיד זה יהווה אתגר נהדר והזדמנות מרגשת בשבילי, כזו שאני מצפה לה. אני מבטיח שהצוות שלי ואני ניתן הכול על מנת לעזור לשחקנים להיות הגרסה הכי טובה של עצמם. בעזרת עבודה קשה ומשותפת אנו נייצר רגעים מיוחדים ונחזיר את המועדון למקומו הראוי".
מנהל מחלקת הכדורגל של המועדון, חן סול: "כבר מהשיחה הראשונה, מייקל הראה רצון ונכונות להגיע לפרויקט החדש שלנו בהפועל. אני מאמין שמייקל יביא עמו את יכולותיו המקצועיות וניסיונו, תוך מתן דגש על פיתוח צעירים. מייקל יחדיר בקבוצה אנרגיות ומוטיבציה, בדרך לעמידה במטרות שהצבנו העונה. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקיד החדש. ברוך הבא למשפחת הפועל תל אביב".
2 צפייה בגלריה
מייקל ואלקאניס מונה למאמן הפועל ת"א
מייקל ואלקאניס מונה למאמן הפועל ת"א
(צילום: דוברות הפועל ת"א)
ככדורגלן, שיחק ולקאניס בכל הקריירה בליגה האוסטרלית ואף זכה באליפות בעונת 2005/6 עם אדלייה יונייטד, כאשר באותה עונה נבחר גם כשחקן העונה של הקבוצה. בינואר 2017 קיבל את ההזדמנות הראשונה כמאמן ראשי בקבוצה מקצוענית, כאשר החליף על הקווים במלברון סיטי את ג'ון ואנט שיפ, שהתפטר. בסיום אותה עונה עבר להולנד, שם כאמור מונה לעוזר המאמן בזוולה.