בתום פגישה שיזם משרד התרבות והספורט עם מנכ"לים של משרדי המשפטים וביטחון הפנים, יו"ר ההתאחדות אורן חסון ויו"ר המינהלת ארז כלפון, התקבלו מספר החלטות עקרוניות והוקמו צוותי עבודה להעברת חוק הקנסות המנהליים במגרשי הכדורגל.
בנוסף, ייבחן נושא של זיהוי פנים של אוהדים במגרשים, אפשרות להרחקה לשנה ע"י המשטרה של אוהדים אלימים והדרכה לשופטי בית המשפט להחמרה בענישה כנגד אוהדים עבריינים ואלימים. גדעון סער, סגן רה"מ ושר המשפטים, הנחה את גורמי משרדו לבחון באופן מיידי נושאים אלה על מנת להביא לצמצום האלימות במגרשי הספורט. "יש לפעול באופן חד ואפקטיבי כדי למגר כל תופעה של אלימות ואי-סדרים במגרשי הספורט הפוגעת אנושות בסדר הציבורי, במורל ובערכי הספורט" אמר השר סער.
2 צפייה בגלריה
לה פמיליה
לה פמיליה
לה פמיליה
(צילום: ראובן שוורץ)
"אנחנו מתקדמים בדרך הנכונה ונפנה יד קשה עבור העבריינים המתפרעים ביציעי הכדורגל. אחרי שנה וחצי של עבודה קשה על חוק הקנסות המנהליים, התנאים הבשילו ואנחנו מתקדמים לקראת כלי משמעותי באכיפת הביטחון במגרשים שלנו", אמר כלפון.
יו"ר ההתאחדות אורן חסון ביקש מהנוכחים להביט מעבר רק למשחקי ליגת העל: "אני מזמין את כולכם בימי שישי ושבת למשחקי הליגות הנמוכות וליגות הילדים והנוער. האלימות במגרשים האלו מדירה שינה מעינינו ואנו חוששים לחיי כלל האנשים שנוטלים בו חלק - קהל האוהדים, בני המשפחות, שופטים ושחקנים. נדרשת התערבות של המדינה ושל כלל הגורמים ואנו לא יכולים להילחם לבד בתופעה הזאת".
2 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(צילום: עוז מועלם)
עוד אמר חסון: "הקבוצות עושות היום מעל ומעבר וקרובות לקצה גבול היכולת שלהן אל מול העבריינים. משטרת ישראל אינה יכולה להיות בכל מגרש ולכן אין מנוס מאכיפה מנהלית ומתן קנסות של אלפי שקלים לאוהדים שמתפרעים, פוגעים בחוויית הצפייה של יתר האוהדים ובני המשפחות וגורמים לכך שכל הורה יחשוב פעמיים אם לשלוח את הבן או הבת שלו לענף הזה ואם הוא בטוח מספיק להגיע למגרש לראות את קבוצתו או את בנו משחקים".
"יש לפעול להחזרת פעילות היחידה המשטרתית שפעלה עד לא מזמן, הן לצורך פעילות מודיעינית למניעת התארגנויות של אוהדים מתפרעים והן לצורך מניעת כל אלימות במגרשים. רק באמצעות יד חזקה והרתעה אמיתית נפחית בצורה ניכרת את התפרעויות האוהדים במגרשים ונצליח למגר את האלימות. חובה לעשות שימוש במצלמות באצטדיונים והכרחי להכשיר שופטים ייעודיים במערכת המשפט לטיפול בעבריינים וההתאחדות תסייע בשיתופי פעולה נדרשים עם התאחדויות ומדינות בהן הדבר קיים".