משה חוגג במסיבת העיתונאים של בית"ר ירושלים
( צילום: שמוליק דודפור)

אחרי משא ומתן ארוך, שידע עליות ומורדות, בית"ר ירושלים עברה מידיו של משה חוגג לאלה של ברק אברמוב. ההסכם נחתם בתום פגישה בין השניים, שנערכה אתמול לפנות בוקר בביתו של ח"כ ניר ברקת, ואליה הצטרף מאוחר יותר גם ג'קי בן זקן. לטענת הנוכחים הוא הגיע כנציגו של חוגג על מנת לפתור משבר שנוצר במהלך השיחות.
שלוש התפתחויות סללו את הדרך לחתימה: עיריית ירושלים הגדילה את המחאת הזכות לטובת המועדון ל-5.6 מיליון שקל, המשטרה אישרה לאברמוב להעביר 4.5 מיליון שקל בלבד ליחידת החילוט לטובת סגירת מחצית מהחוב לסינגולריטים, ובעיקר התרומה בסך שני מיליון שקל שהצליח ברקת להשיג מאיש עסקים יהודי מדרום-אפריקה. בית"ר קיבלה ארכה נוספת לעבור ברשות לבקרה עד היום ב-16.00, כאשר לפני כן אברמוב יופיע ב'זום' בפני הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות. אחרי שיסתיימו ההליכים המשפטיים-ניהוליים, יתפנו בבית"ר סוף-סוף לעסוק במשימות המקצועיות והאחרות שעומדות בפניה – ויש לא מעט כאלה.
4 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
תקציב הרכש הנוסף לא יהיה גבוה במיוחד. אברמוב
(צילום: ראובן שוורץ)
בסוף השבוע הבא תיפתח העונה בליגת העל, ולבית"ר מחכה כבר במחזור הראשון משחק חוץ לא פשוט בכלל נגד מכבי נתניה. עוד לפני כן היא תתמודד מחרתיים בבלומפילד עם הפועל ת"א בגביע הטוטו, ואפשר לומר שבית"ר לא מגיעה מוכנה לעונה החדשה.

האתגר של אבוקסיס

נכון שיוסי אבוקסיס הצליח להוציא את הקבוצה למחנה אימונים באוסטריה, אבל מאז שחזרה משם היא לא קיימה משחקי הכנה ראויים – מה גם שחסרים לה שלושה-ארבעה שחקנים בסגל. בזמן שמרבית הקבוצות הישראליות קיימו שניים או שלושה משחקים בגביע הטוטו או באירופה, ההכנה של בית"ר כללה רק שני משחקי אימון נגד קבוצות מליגה א', שמשון ת"א ובקעת הירדן.
4 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
בית"ר לא תצרף רק שניים-שלושה זרים בעלויות נמוכות יחסית. אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
אברמוב הבהיר כבר לאבוקסיס כי בשל ההוצאה הגדולה שלו, שנועדה בעיקר לכיסוי חובות, תקציב הרכש הנוסף לא יהיה גבוה במיוחד. המאמן סימן שלוש עמדות שהוא חייב לחזק: כנף שמאל, חלוץ ובלם. תקציב שכר השחקנים עומד כרגע על 12.5 מיליון שקל, ולכן בית"ר לא תצרף שחקנים ישראלים נוספים אלא רק שניים-שלושה זרים בעלויות נמוכות יחסית.
בעמדת השוער אבוקסיס יהמר על נתנאל דלויה, כשהגיבוי יהיה איתמר ישראלי שהושאל ממכבי חיפה ושוער הנוער רוי ששון. השחקנים החדשים שהגיעו בקיץ הם אבישי כהן ואור זהבי שחזרו מהשאלה לבני-יהודה, וכן חגי גולדנברג, בר כהן וסתיו נחמני ששיחקו בנוף הגליל. השחקנים המשמעותיים שנותרו מהעונה שעברה הם ירדן שועה, מקסים גרצ'קין, אוראל דגני, אופיר קריאף ודן עזריה. אביאל זרגרי נמכר למכבי חיפה, אבל יישאר בבית"ר כמושאל. שועה קיבל לאחרונה הצעה מפתה מאיחוד האמירויות, עם שכר של 900 אלף יורו, אבל לא נראה שבית"ר תהיה מוכנה לשחררו.
4 צפייה בגלריה
דנילו אספרייה חוגג שער מוקדם
דנילו אספרייה חוגג שער מוקדם
הגיע מבאר-שבע. אספרייה
(צילום: עוז מועלם)
מצבת הזרים של בית"ר כוללת בינתיים את גלאופילו פלייטר, היחיד שנשאר מהעונה שעברה, והקולומביאני דנילו אספרייה שמגיע מהפועל באר-שבע.

התוכניות של אברמוב

עוד לפני שיפתח רשמית את הקדנציה שלו כבעלי בית"ר ירושלים, אברמוב יגיע היום בצהריים למשרדי ההתאחדות כדי להתייצב בפני הוועדה להעברת זכויות. הוועדה תבדוק בעיקר את המקורות הכספיים שלו, ולא נראה כי תהיה בעיה. על פי הדוחות שהוצגו בפני הרשות לבקרה, אברמוב יוציא העונה 12-14 מיליון שקל מכיסו הפרטי, ועיקר המחלוקת בינו לבין הבקרה הוא נושא מכירת המינויים והכרטיסים. רו"ח סיגלית סייג מוכנה לאשר לבית"ר בסעיף זה תשעה מיליון שקל בלבד, כמו בעונה שעברה, בעוד אברמוב דרש להגדיל אותו לכ-18 מיליון, כשהמשמעות היא מכירת 8,000-9,000 מינויים. סייג דרשה מאברמוב להציב ערבות של 14 מיליון שקל עבור העונה הקרובה.
4 צפייה בגלריה
אנשי לה פמיליה ביציע אוהדי בית"ר
אנשי לה פמיליה ביציע אוהדי בית"ר
חיבוק ראשוני לאברמוב. אוהדי לה פמיליה
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שיסיים את ההתדיינויות עם הגורמים החיצוניים, אברמוב יצטרך להתחיל להביט פנימה ולחפש נוסחה שתשבור את המעגל המוכר של בעלים בבית"ר: חיבוק ראשוני של לה פמיליה ואחריו עימות והפגנות ליד הבית. בינתיים הוא עסוק בהקמת הצוות הניהולי, ונראה כי ימנה לתפקיד המנכ"ל את כפיר אדרי, שעבד איתו בבני-יהודה. היום אברמוב ייפגש עם המנכ"ל הנוכחי, מוני ברוש, ועם החשב חיים נבון.
אחת הסיבות לצבירת החובות בבית"ר בעונה האחרונה נבעה מהפער בין הצפי להכנסות של 18 מיליון שקל ממכירת מינויים וכרטיסים לבין מה שנמכר בפועל, 9 מיליון. בית"ר תתחיל היום במכירת המינויים לעונה הקרובה, וארגוני האוהדים הבטיחו לאברמוב שהם יסתערו עליהם אם הוא ייקח את הקבוצה על עצמו. ההערכה האופטימית בבית"ר היא כי יימכרו 8,000 מינויים, ואילו הפסימית מדברת על 5,000 בלבד.

המבחן של האוהדים

אתמול, רגע אחרי החתימה, פנה אברמוב לאוהדים: "אני קורא לכם לבוא ליציעים ולהרעיד ביחד את טדי. נגמרו המילים, עכשיו זה זמן למעשים. זה הזמן שלכם להוכיח את נאמנותכם לסמל ולמנורה. אני קורא לכל אוהד ואוהדת של בית"ר בארץ ובעולם לתת כתף במאמץ המשותף ולעשות מינוי - לאבא, לילד, לאחות, לאמא. אנחנו נדאג לקבוצה לוחמת על המגרש, אתם תדאגו לקבוצות לאבד נקודות כבר בדרך לירושלים. בעזרתכם ובעזרת השם נחזיר את הטירוף ליציעים, נחזור בכל הכוח".
ארגון לה פמיליה העלה ברשתות החברתיות פוסטים של תמיכה באברמוב, ומחר צפויים מאות אוהדים לקיים צעדה ממרכז בית הכרם לבית וגן.