הנבחרת הישראלית והקבוצות הישראליות נמצאות בסכנת הדחה מהמפעלים הבינלאומיים, כך טוען היום (חמישי) גורם בוועדה שהוקמה על ידי פיפ"א לבחינת טענות ההתאחדות הפלסטינית נגד ההתאחדות הישראלית על רקע המלחמה בעזה.
במהלך סוף השבוע אמורה להתכנס הוועדה, אותה הוחלט להקים במהלך קונגרס פיפ"א בבנקוק לפני כחודשיים. אז האשימו הפלסטינים את ישראל בפגיעה בערכי פיפ"א בגין "רצח עם, גזענות ופגיעה בפעילות הכדורגל הפלסטיני". החשש הוא שהמלצת הוועדה עלולה להביא מאוחר יותר להדחה של הכדורגל הישראלי מכל המפעלים הבינלאומיים. מועצת פיפ"א תתכנס בסוף השבוע הבא (שבת ה-27 ביולי) ותדון בהמלצה שתתקבל.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
חשש גדול. נבחרת ישראל
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, אמר לאחר ההחלטה להקים את הוועדה: "בגלל הרגישות הברורה של הנושאים הללו, ותנאי הכדורגל המתקיימים בשטחה של ההתאחדות הפלסטינית - ועדת מומחים תבדוק את הטענות ותוודא שהעקרונות של פיפ"א ממומשים. ההמלצות של הוועדה הזו יועברו למועצה, אבל בגלל הדחיפות של המצב המועצה תדון בהמלצות הללו עד ה-20 ביולי".
כאמור, לאחר שבחנה את טענות הפלסטינים אמורה במהלך סוף השבוע להתכנס הוועדה המדוברת כאשר גורם מתוכה טוען כי ההמלצה שתצא מתוכה תהיה הפעלת סנקציות על ישראל, כולל הדחה ממפעלים בינלאומיים. נכון לעכשיו ההמלצה לא כוללות את הנבחרת הצעירה שתיקח חלק במשחקים האולימפיים בפריז, בגלל הסמיכות לפתיחת האולימפיאדה.
2 צפייה בגלריה
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו
כיצד יגיב להמלצות? אינפנטינו
(Manan VATSYAYANA / AFP)
"אין כל ספק שהתנהגות של ישראל בפלסטין מטרפדת וממשיכה לטרפד עקרונות ומטרות של פיפ"א", נכתב בדוח עליו צפויים חברי הוועדה להצביע. ההנחה היא שקיים רוב להמלצה על הדחה מקרב נציגים של מדינות כמו ספרד, אירלנד ומדינות סקנדינביה. בישראל חוששים כי מדובר בהחלטה שעלולה להשפיע על שאר הענפים ועלולה להביא בעקבותיה הדחה גורפת של כלל ענפי הספורט הישראלי.
כזכור לפני כחודשיים, במהלך קונגרס פיפ"א בבנקוקו, קבע אינפנטינו קבע כי הדרישה של ההתאחדות הפלסטינית להפעיל סנקציות נגד ישראל לא תעלה להצבעה. יחד עם זאת, ההחלטה בנוגע לבקשות שהגישה ההתאחדות הפלסטינית הועברה לסמכות של ועדת "מומחים", שתשלח את המלצותיה למועצת פיפ"א שאמורה לפרסם בעוד יומיים (ה-20 ביולי) את המצלותיה.
"כמו כל אדם אחר הייתי בהלם ממה שקרה ב-7 באוקטובר בישראל", אמר אז אינפנטינו. "אני גם רואה מה שקורה בעזה. אני מתפלל עבור האמהות שאיבדו את הילדים שלהן ועבור כל מי שסובל. אני מתפלל לדבר אחד - שלום. אבל מה אפשר לעשות? אני לא רוצה ליצור פילוג. המועצה של פיפ"א חושבת שהכדורגל צריך להיות כוח מאחד ולא מפלג".
עוד לפני אמר יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ: "אנחנו מתמודדים עם ניסיונות ציניים מצד ההתאחדות הפלסטינית לפגוע בכדורגל הישראלי. אחרי חודשים רבים שמשחקי כדורגל לא מתקיימים בישראל בגלל המלחמה, ושאזרחים ישראלים עדיין מוחזקים בשבי בעזה, זה לא הוגן שאנחנו דנים בזה. איבדנו מאמנים ושחקנים בהתקפה הנוראית ב-7 באוקטובר, ואני מוצא את עצמי נלחם על הזכות שלנו להמשיך להיות חלק מהמשחק. אין חרפה גדולה מזאת".
למקין לקראת פריז: "אנחנו מתרגשים מאוד"
(באדיבות one)