מכבי חיפה עלתה לשלב הבתים של ליגת האלופות, אבל גם שתי נציגות ישראליות נוספות רוצות להאריך את המסע האירופי שלהן. הפועל באר-שבע תנסה (20:00) לעבור בטוטו-טרנר את קראיובה הרומנית, אחרי 1:1 מהמשחק הראשון. המשימה של מכבי ת"א (21:00) בקונפרנס-ליג תהיה קשה יותר, למרות ה-0:1 בשבוע שעבר על ניס הצרפתית.
מסיר כתמים. בקדנציה הקודמת של ולאדן איביץ' במכבי ת"א הוא הצליח לייצר דומיננטיות שלא זכורה בליגה הישראלית, אבל משהו אחד העיב לאורך כל הדרך: הכתם האירופי. מכבי ת"א שלו הודחה פעמיים עוד לפני שלב הבתים ולעיתים זה אפילו היה מביך. הכתם התרחב בעיקר בשל רמת היריבות שהדיחו את האלופה הישראלית דאז, אם זו סודובה הליטאית, סרפסבורג הנורווגית או קלוז' הרומנית. הפעם איביץ' קיבל מראש יריבה פייבוריטית בפלייאוף הקונפרנס-ליג - ניס הצרפתית. עם היתרון (0:1) מבלומפילד והמצב העגום של ניס בפתיחת הליגה, המאמן הסרבי יכול לפנטז על עלייה לשלב הבתים ולכפר על הכישלונות האירופיים שלו עד כה.
2 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
קיבל מראש יריבה פייבוריטית בפלייאוף. איביץ'
(צילום: עוז מועלם)
יעמוד בפרץ? אין ספק שמבין שחקני מכבי ת"א, העבודה הקשה ביותר צפויה הערב בריביירה ארנה לשוער דניאל פרץ, שהיה מצוין במפגשים עם אריס סלוניקי וניס. מי שאמור להיות שוער הנבחרת הבוגרת במשחק מול אלבניה מציג יכולת גבוהה בקיץ הזה, וכמי שסומן כדבר הבא של השוערים הישראלים כבר פורע שטרות. הקבוצה הצרפתית חייבת לכבוש הערב ותשלח קדימה שחקנים שיעסיקו את ההגנה של מכבי ת"א. אחוז גדול מהסיכויים של מכבי ת"א להאריך את הקמפיין האירופי נמצא בכפפות של פרץ.
גם אני רוצה. אחרי שהאקס המיתולוגי, ברק בכר, ניפץ את תקרת הזכוכית של עצמו והעפיל עם מכבי חיפה לליגת האלופות, הישג שהיה קרוב אליו מאוד עם הפועל באר־שבע, גם בנגב רוצים סתיו אירופי, מעט צנוע יותר. בכר פעמיים ואחריו יוסי אבוקסיס, עלו עם באר־שבע לשלב הבתים של הליגה האירופית. אליניב ברדה רוצה להיות חתום על העפלה לשלב הבתים של הקונפרנס-ליג. ברומניה משחק ההתקפה של באר־שבע מול קראיובה לא ממש היה קיים (1:1), הערב ברדה חייב להעז יותר כדי להעפיל.
2 צפייה בגלריה
חטואל
חטואל
עשוי להיות גם הערב הג'וקר של האדומים. חטואל
(צילום: עוז מועלם)
סופר-סאב חטואל. בארבעת המשחקים בהם שולב רותם חטואל כמחליף במדי באר-שבע במוקדמות הוא הצליח לכבוש, ויש לו חלק משמעותי בכך שקבוצתו רחוקה משחק אחד בלבד משלב הבתים. הסופר-סאב עשוי להיות גם הערב הג'וקר של האדומים בטוטו־טרנר ולאותת שהעונה הזאת הוא ישדרג את מעמדו לשחקן מוביל אצל אלונה ברקת.