קפטן מכבי ת"א ערן זהבי אמנם ניסה לשמור בתקופה האחרונה על נראות של עסקים כרגיל. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, סדרת אירועים הובילו מאחורי הקלעים למתיחות בינו לבין המאמן ז'רקו לאזטיץ', אלא שהצעד שבחר לעשות אמש (ראשון), אחרי שנכנס רק בדקה ה-81 במשחק באשדוד (0:2 לצהובים), כשמיהר להיבלע בחדר ההלבשה, לא לחץ ידיים ולא הגיע יחד עם יתר השחקנים להודות לקהל, היה הצהרה פומבית על המשבר בין הצדדים.
לאזטיץ' קיבל החלטה ברורה לפיה דור תורג'מן הוא החלוץ המוביל במכבי ת"א, כפי שבא לידי ביטוי בשיחות אישיות שקיים עם אנשי המועדון והציב בפניהם את ההיררכיה הברורה. "יש לי חיבור מצוין עם המאמן, הוא מאמין בי ואני מחזיר לו על המגרש", הודה אמש תורג'מן, שכבש את השער הראשון מול אשדוד.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
המתיחות החלה בבחירה של זהבי שלא לשוב יחד עם יתר חבריו ארצה מהמשחק הראשון בפלייאוף הליגה האירופית נגד באצ'קה טופולה, בו נכנס כמחליף. זה נמשך באי השתתפותו בצילומי הפרסומת לנותנת החסות פלאפון, שטענה כי מדובר בהחלטת מועדון ומתברר כי זהבי בעצמו ניהל מגעים קודמים עם חברת הסלולר כפרזנטור הראשי שלה ומי שלוהק היה יהודה לוי ולכן הוא לא השתתף.
זהבי כלל לא שיחק במשחק הגומלין נגד באצ'קה טופולה, שהיה לפרוטוקול בלבד, וגם נגד הפועל באר-שבע הוא כלל לא שותף. מנגד, במשחקים מול מכבי פ"ת והפועל ירושלים הוא פתח והוחלף. במקביל, הוא ניהל מגעים לניהול הפועל ראשל"צ מהליגה הלאומית עם רז קינסטליך, ראש עיריית ראשל"צ.
בסביבתו של הכוכב העידו בחודש האחרון כי "קורה משהו לא טוב בינו לבין המועדון". כעת, נראה כי ההחלטה של המאמן הסרבי להעלות אותו רק בדקה ה-81 על חשבון תורג'מן גרמה להוצאת המשבר החוצה.
2 צפייה בגלריה
מ.ס אשדוד - מכבי ת"א
מ.ס אשדוד - מכבי ת"א
בדרך לפיצוץ? ז'רקו לאזטיץ'
(צילום: עוז מועלם)
לאזטיץ' אחרי הניצחון על אשדוד: "שלטנו במשחק, טוב לנצח בדרך הזאת"
(ONE)
"ערן זה שחקן שרוצה לשחק בכל משחק 90 דקות", אמרו בסביבתו הקרובה. "הוא היה מלך השערים בעונה שעברה, שחקן העונה, וקיצץ כ-50 אחוז מהשכר שלו. ברור שהוא מתוסכל ומאוכזב. הוא לא חשב בחלומות הכי שחורים שלו שזה יהיה היחס כלפיו. אם זה יימשך כך, זה יוביל לפיצוץ. להכניס אותו בדקה ה-81, כשהמשחק כבר מזמן גמור, וכשתורג'מן לא טוב, זה כבר להשפיל אותו".
עוד אמרו: "לא בטוח שאם לא היו לו פנטזיות לשחק במשחקים הגדולים שמצפים למכבי בליגה האירופית, כמו אייאקס ואחרות, הוא כבר היה שובר את הכלים ומודיע על עזיבה. זה עוד יכול לקרות במהלך העונה אם הוא יבין שזה יהיה מעמדו".
במכבי מנסים ללא הצלחה לקרר את המשבר, ומבינים כי מדובר באירוע מורכב. ייתכן שכבר היום תתקיים שיחת חירום בין זהבי לאנשי המועדון, בין אם זה המנכ"ל בן מנספורד, המנהל המקצועי דומיניק פרייס או לאזטיץ'. "ערן צריך להבין שיש חלוץ בכיר העונה וזה לא הוא, זה תורג'מן", אמר גורם במועדון. "יש פה מאמן זר שלא עושה חשבון, רק לאמת המקצועית שלו".
בתוך כך, תוצאת בדיקת ה-MRI של רוי רביבו, שנפצע במשחק אתמול, העלתה כי השחקן סובל מקרע ברצועה הצידית של הברך והוא ייעדר מספר שבועות. המשמעות היא שהמגן השמאלי יחמיץ את שני משחקיה הראשונים של הצהובים בליגה האירופית. אצל עידן שחר, שנפצע גם הוא ובמועדון חששו מפגיעה חמורה, אובחנה פגיעה בעצם שלא מצריכה התערבות כירוגית והוא צפוי לנוח מספר משחקים.