התקציר באדיבות תאגיד כאן 11
ההתמודדות בין נבחרות ישראל וברזיל עד גיל 20 אתמול (שבת) הייתה מראש בגדר מפגש של דוד נגד גוליית. בכל זאת, כוכבי הדור הבא של הסלסאו מול שחקני ליגת הנוער או מחממי הספסל בליגה הישראלית (למעט הפועל ת"א), שווי סגל של 90 מיליון אירו של אימפריית הכדורגל מול שלושה בלבד של הכחולים-לבנים, המאמן הזמני של הנבחרת הבוגרת של ברזיל מול אופיר חיים - אבל הפערים העצומים על הנייר נעלמו כלא היו. הפעם היה זה תורו של האצטדיון בסאן חואן להכיל את אחת הפסגות ההיסטוריות של הכדורגל הישראלי - עלייה לחצי גמר המונדיאליטו בעקבות הניצחון הראשון אי פעם של נבחרת ישראלית על ברזיל במשחק רשמי. מטורף.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
הנבחרת התמודדה מול יריבות איכותיות לאורך הטורניר, אבל ברזיל היא משהו אחר. רמה אחת מעל כולן. היא הגיעה עם הסגל המלא שלה, כולל שחקנים משמעותיים שכבר הגיעו לליגה האנגלית או ההולנדית, ובקרוב יככבו על המסכים שלכם. עם זאת, גם מולם אופיר חיים מינף את המעמד הירוד של המאמן הישראלי, כשעשה שחמט למאמן שממול. אגב, ל-ynet נודע כי ההצלחה הגדולה של חיים, שמסיים את חוזהו בחודש הבא בהתאחדות, צפויה להעניק לו את הנבחרת הצעירה אחרי היורו בסיום החודש, כשגיא לוזון יסיים את תפקידו.
3 צפייה בגלריה
ישראל ברזיל
ישראל ברזיל
דוד ניצח את גוליית. דור תורג'מן חוגג
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
לאחר המשחק, שחקני הנבחרת חגגו דקות ארוכות על הדשא עם מאות האוהדים ביציע - ישראלים ויהודים - שהגיעו ויצרו אווירה ביתית בסן חואן, חגיגה שעברה לחדר ההלבשה. כל אחד מהשחקנים שיתף בחשבון האינטסגרם שלו את מה שקורה בחדר ההלבשה או באוטובוס, כולל עשרות אוהדים שחיכו להם עם דגלי ישראל מחוץ לבית המלון.

"לא היה ברור מי זו ברזיל ומי זו ישראל"

מול חוליית ההתקפה הברזילאית, עם כוכבים ששווי כל אחד מהם עומד על 15-12 מיליון אירו, כולל שחקנים מארסנל ומאיינדהובן, התמודדו עילי פיינגולד, סתיו למקין ואור ישראלוב, רוי רביבו ותומר צרפתי, כשווים מול שווים. "לא היה ברור מי זו ברזיל ומי זו ישראל", נכתב בתקשורת הברזילאית.
רמת ההכנה של חיים הייתה מושלמת. הנבחרת הפעילה לחץ על הברזילאים מהרגע הראשון, חטפה לא מעט כדורים לשחקני היריבה, שהיו המומים מהדומיננטיות הישראלית, עד כדי כך שתוך כדי משחק הנוקאאוט ביחסי ההימורים שהיה לפני שריקת הפתיחה לטובת ברזיל השתנה משמעותית.
3 צפייה בגלריה
חיים וחלאילי
חיים וחלאילי
הכנה מושלמת למשחק. אופיר חיים עם ענאן חלאילי
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
נבחרת ישראל חוגגת על הדשא את הניצחון על ברזיל
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
"לא מעניין אותי מי היריבה שממול, לא מעניין אותי איפה הם משחקים, אין להם את הלב והנשמה שלנו", אמר חיים לשחקניו לקראת המשחק. "תתנפלו עליהם מהרגע הראשון ותפעילו לחץ גבוה. נשחק את המשחק שלנו. זו הנבחרת שבניתי, זו הנבחרת שאני הולך איתה ולא חושב ללכת אחורה או משהו כזה".
זה היה משחק הגנתי מושלם, למרות שתי הספיגות. מעל כולם היה סתיו למקין, שנראה כי סעיף השחרור שלו, שעומד על 750 אלף אירו בלבד, ייפדה בקלות. גם איליי מדמון, שכמעט לא שיחק העונה בבית"ר ירושלים, ואל-ים קנצפולסקי היו נהדרים. זה מראה עד כמה אופיר חיים פוגע בינגו עם ההחלטות שלו כל פעם מחדש. אתמול פתח עם ענאן חלאילי, שכבש את השער השוויון, ולאחר מכן הכניס את חמזה שיבלי - שהבקיע את השני.

"המטרה שלנו לאחד את כל ישראל סביבנו"

דור תורג'מן, כובש השער השלישי המדהים של ישראל, שלא הבקיע ולו שער אחד בליגה הישראלית בעונה החולפת ושיחק רק 159 דקות בעונה שלמה - שוב הציג גרף שיפור אדיר. הוא לא מהיר והתקשה בכל פעם שניסה לצאת למתפרצות, אבל כשהכדור ברגליים שלו הוא ידע לעשות את העבודה. "אני מתרגש מאוד, עשיתי את מה שאני יודע", אמר בסיום. "עברנו יום קשה. אנחנו מקדישים את הניצחון לזכר ההרוגים והמשפחות שלהם, מקווים שקצת שימחנו את העם".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל חוגגת
נבחרת ישראל חוגגת
חגיגה בכחול-לבן
(צילום: AFP)
אייל גולן מברך את נבחרת הנוער
עוד לפני המשחק, שחקני הנבחרת עודכנו במה שקרה בגבול מצרים. תורג'מן כתב את שמות שלושת החללים על גבי הפלסטר שעל ידו. "קודם כל אנחנו משתתפים בצער המשפחות", אמר חיים. "המטרה שלנו לאחד את כל ישראל סביבנו". בנבחרת דיברו על כור ההיתוך: "תראו מה זה נבחרת ישראל, הלוואי שהחברה הישראלית הייתה כמוה. שני שחקנים ערביים כבשו, וכולם צועקים אל-אל ישראל".
הנבחרת תטוס מסאן חואן לבואנוס-איירס לקראת חצי הגמר שיתקיים בחמישי בערב בלה-פלאטה, האצטדיון שבו כבר שיחקה פעמיים ובו מצב הדשא גרוע. הערב (חצות שעון ישראל) יעקבו אחרי המשחק בין ארה"ב לאורוגוואי, שהמנצחת בו תהיה היריבה הבאה של ישראל.