הדומיננטית. עם החזרה מפגרת המונדיאל, למכבי חיפה מחכה אתגר רציני: להפוך לקבוצה הראשונה בכדורגל הישראלי שזוכה באליפות באותה עונה שבה היא משחקת בשלב הבתים של הצ'מפיונס. עדיין מוקדם לדבר על הישג היסטורי, אבל אפשר כבר להכריז שברק בכר צלח את המשימה לעמוד בעומס - ועוד עם סגל פצוע. למרות שתי תקלות בדרך, הפסדים לריינה והפועל ירושלים, הירוקים משקיפים על הליגה מלמעלה.
ברגע שיחזרו שניים מהאסים שלו, דולב חזיזה ודניאל סונדגרן, הסגל של בכר יקבל תוספת כוח משמעותית. גם העובדה שחיפה הצליחה להאריך את חוזיהם של עומר אצילי, צ'ארון שרי ושון גולדברג תורמת לאווירה הכללית, ובתוספת חיזוק של שניים-שלושה שחקנים בינואר - קשה לראות איך בכר לא רץ שוב עד הסוף - בטח כשהקבוצה מרוכזת רק בליגה.
5 צפייה בגלריה
ליגת העל חוזרת
ליגת העל חוזרת
ליגת העל חוזרת
(איור: ליאו אטלמן)
5 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה
צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה
צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה
(צילום:" AFP)
הרודפות. מכבי ת"א והפועל באר-שבע לא מתכוונות לתת לחיפה לברוח כל כך מהר, אבל על סמך משחקי הגביע השבוע - לא נראה שהן תיקנו את הליקויים. הקבוצה של אליניב ברדה דווקא יצאה לפגרה בכושר מצוין, אך חזרה ממנה עם הדחה מאכזבת על-ידי מ.ס אשדוד. עוד לפני שהספיקה ללקק את הפצעים, מחר באר-שבע חוזרת לאצטדיון הי"א.
למרות שהפער מחיפה הוא ארבע נקודות בלבד, החבורה של ולדימיר איביץ' רשמה סיבוב פושר למדי. אם לא שתי הברקות של ערן זהבי בגביע מול אום אל-פאחם, המאמן היה צריך לתת הסברים לאוהדים איך תואר אחד כבר הלך. בניגוד לקדנציה הקודמת שלו בקריית-שלום, הפעם נשמעות לא מעט ביקורות של שחקנים על תפקודו של איביץ', בעיקר על ההתעקשות להמשיך במערך של שלושה בלמים. גם העומס בקישור גורם למרמור, עם יותר מדי שחקנים על אותה משבצת ופחות מדי פתרונות. אבל הבעיה העיקרית היא בכנפיים, שם חסרה לקבוצה מהירות, בטח כשיונתן כהן עוד לא הסיר את החלודה אחרי החזרה מפיזה. גם איביץ' לא שלם עם הסגל, והוא חש שהקבוצה שנבנתה לא מתאימה לשיטה שלו. למרות הכל, לסרבי יש מספיק כלים כדי לתת פייט חזק למעלה.
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
סיבוב ראשון פושר. זהבי ומכבי ת"א
(צילום: גיל נחושתן)
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר-שבע לאחר ההפסד למ.ס. אשדוד
שחקני הפועל באר-שבע לאחר ההפסד למ.ס. אשדוד
הפועל באר-שבע יצאה לפגרה בכושר מצוין, אבל הודחה מהגביע באשדוד
(צילום: עוז מועלם)
המתרסקת. פיטוריו של קובי רפואה היו אמורים לזעזע את הפועל ת"א, אבל נראה שהמאמן החדש, סלובודן דראפיץ', לא ממש מבין לאן הוא הגיע. שני המשחקים האחרונים שלו נגמרו עם חמישייה נגד מכבי חיפה לפני הפגרה, והדחה מביכה מול עפולה השבוע בגביע, והקבוצה ממשיכה להיראות רע. התחושה היא שהאדומים פיתחו אדישות, ואולי בונים על כך שיש קבוצות חלשות יותר. לדראפיץ' אמנם לא הייתה יכולת לשנות את הסגל החלש שנבנה, אך הוא קיבל חודש לארגן הכל מחדש - ואת התוצאות ראינו בעפולה. גם האופוריה הרגעית, עם הדיווחים על התקדמות במו"מ מול קבוצת המשקיעים האמריקאית, לא תקפה למלחמת ההישרדות שתתחיל מחר מול הפועל חיפה.
5 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א סלובודן דראפיץ'
מאמן הפועל ת"א סלובודן דראפיץ'
מאבקי ההישרדות מתחילים נגד הפועל חיפה. דראפיץ'
(צילום: עוז מועלם)
המתנדנדת. יוסי אבוקסיס קיבל סיבוב שלם של חסד בעקבות הקיץ הסוער שעבר על בית"ר ירושלים, וכלל החלפת בעלים ובניית סגל תוך כדי תנועה. בינתיים היה לו מספיק זמן לייצב את הספינה. אם לומר את האמת, אחרי פתיחה קטסטרופלית, המצב יכול היה להיות גרוע יותר. השאלה היא איזו בית"ר נראה יותר, זו שהשיגה ניצחונות מרשימים על אשדוד, סכנין וקריית-שמונה, או זו שהפסידה להפועל ת"א וקיבלה רביעיות ממכבי חיפה ומנתניה. דבר אחד ברור, בית"ר תיפול או תקום על שלושה שחקנים: דנילו אספרייה ויון ניקולסקו, שהציגו מספרים יפים עד כה, וירדן שועה שהשתפר לקראת סיום הסיבוב, אבל היכולת שלו תלויה בעיקר במצב הרוח. מחר אבוקסיס יארח את נתניה, שפירקה אותו בסיבוב הראשון ומאז התרסקה בעצמה - משחק שעשוי לרמוז לאן פניה של בית"ר מועדות.