צפו: מאמן הנבחרת אלון חזן מסביר מדוע ערן זהבי לא זומן
( צילום: חגי דקל)
דרמה בנבחרת ישראל: כוכב מכבי ת"א ערן זהבי צפוי לפרוש מהמדים הלאומיים, לאחר שהופתע לגלות היום (חמישי) כי נשאר מחוץ לסגל למשחק מול אלבניה בליגת האומות (24 בספטמבר בבלומפילד). הסיבה לאי זימונו: לדברי מאמן הנבחרת אלון חזן, זהבי ביקש לישון בחדר לבד - ובנבחרת סירבו לכך.
"הייתה לנו פגישה השבוע, הייתי איתו בקשר רציף", הסביר חזן במסיבת העיתונאים. "עלה נושא החדרים בנבחרות, כשהגענו בתחילת הדרך רצינו שהשחקנים יהיו באותם חדרים כדי לגבש אותם. הוא שאל אם יש איזשהו שינוי, הוא ביקש להיות בחדר לבד ואמר שלהיות ביחד זה מפריע לו מקצועית. אמרתי לו שנבדוק את האפשרות.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
"ערן הסביר בדרך טובה שזה קשה ויפגע בו בהכנה המקצועית. יכול להיות שהוא לא יהיה חלק מהסגל עד שהדברים ישתנו, אמרתי לו שאני לא יכול לספק לו את הדברים האלה כרגע, כרגע כולם בזוגות בחדרים כדי שהוותיקים ייתנו לצעירים מושג מה זה נבחרת ישראל. הוא אמר שהוא רגיל להיות כך במועדונים שהוא משחק, ונאלצנו לוותר על שירותיו. זה לא אומר שהוא סיים את דרכו בנבחרת, אין לנו שום משקעים מולו", הוסיף חזן.

זהבי זועם: "ככל הנראה אסיים את דרכי בנבחרת"

בעקבות ההחלטה פרסם זהבי פוסט באינסטגרם, שבו כתב: "השבוע הוזמנתי לשיחה עם מאמן הנבחרת אלון חזן. היתה שיחה ארוכה וטובה על כמה הוא רוצה שאהיה חלק מהנבחרת, כמה אני חשוב וכמה כושר המנהיגות שלי והמקצועיות שלי יכולים לעזור לנבחרת. כמובן שאמרתי לו שאני פה בשבילו ובשביל הנבחרת כמו תמיד. בסוף השיחה העליתי את נושא הלינה המשותפת בחדרים. עניין שהבנתי שנכנס לתוקף בזימון האחרון ועליו שמעתי מהשחקנים ולא מהצוות עצמו. כשהעליתי את הנושא הבנתי עד כמה הם מוכנים ללכת רחוק עד כדי כך שלא אהיה חלק מהנבחרת במידה ולא איישר קו.
"בהלם ובעצב רב". הפוסט הזועם של זהבי
"אני אוהב ותמיד אוהב את הנבחרת וביקשתי להגיע בכל מחיר ולהיות חלק מהסגל. אפילו הייתי מוכן להגיע לחדר משותף להכנס אליו ואז לקחת חדר נוסף על חשבוני כמובן ולישון בו בלילה כדי להמשיך בקו המקצועני שלי, מצידי עשיתי הכל כולל הכל כדי להיות בנבחרת. לצערי הצוות המקצועי בראשות בניון החליט בגלל סיפור החדר לא לזמן אותי, מה שהשאיר אותי בהלם ובעצב רב שכך אני ככל הנראה אסיים את חלקי בנבחרת ישראל. מפה נשאר לי רק לאחל לנבחרת ישראל בהצלחה!
"קהל אהוב ותומך חבל לי שככה אנחנו אולי נפרדים בגלל החלטה שפוגעת בדרכי ובמקצוענות שלי וניסיון לחנך אותי רגע לפני שאני מסיים את דרכי בנבחרת אחרי מסע ארוך, שאותו אני מסיים בגאווה גדולה, תודה על הזכות לשרת את המדינה, לשרת את כולכם. אוהב את מדינת ישראל אוהב אתכם. אל אל ישראל". לפוסט המלא של זהבי - לחצו כאן.

רשמית: עומר אצילי זומן לנבחרת

במקביל, קשר מכבי חיפה עומר אצילי זומן לסגל. על כוונתם של המאמן אלון חזן והמנהל המקצועי יוסי בניון לזמן את קשר מכבי חיפה לסגל פורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet.
כבר ביום ראשון האחרון חשף יו"ר ההתאחדות , אורן חסון, בריאיון ל-ynet, כי נתן אור ירוק לצוות המקצועי לזמן את אצילי אחרי שפנה לפרקליטות, וזו הבהירה לו כי תיק החקירה לא ייפתח מחדש וכי לראיות החדשות אין משמעות. הפרקליטות הגיעה למסקנות האלו אחרי שבהתאחדות החליטו תחילה - בעקבות חשיפת ההתכתבויות בפרשת "הכדורגלנים והקטינות" - לא לזמן את אצילי למשחק הקרוב, ולכן בפגישה מקצועית שנערכה בין בניון לחזן - הוחלט להפוך את ההחלטה.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל עומר אצילי
שחקן נבחרת ישראל עומר אצילי
יחזור רשמית לסגל הנבחרת. עומר אצילי
(צילום: אלעד גרשגורן)
בחלק ההתקפי של הנבחרת ישנם הרבה חוסרים, זאת בעקבות הפרישה של מונס דאבור והפציעה של מנור סולומון. בנוסף, ערן זהבי ושון וייסמן לא נמצאים בכושר מלא, וזו בין היתר הסיבה שאצילי זומן מבחינה מקצועית.
ההצלחה של מכבי חיפה, שהובילה אותה עד לשלב הבתים של ליגת האלופות, עשויה להקנות קרדיט לחלק משחקני הירוקים. אחד מהם הוא דולב חזיזה, שעשוי אפילו לפתוח נגד אלבניה, יחד עם ליאל עבדה. מלבד אצילי, גם נטע לביא חזר לסגל הנבחרת.
4 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
11.10: אורן חסון מבהיר בריאיון ל"ידיעות אחרונות" שאין מניעה לזמן את אצילי
(ידיעות אחרונות)
מי שעשוי לפתוח בין הקורות במשחק נגד אלבניה הוא אופיר מרציאנו, למרות שהפך לשוער השלישי בפיינורד ולא משחק מפתיחת העונה במועדון ההולנדי. על אף זאת, הוא צפוי לקבל את הקרדיט מאחר והוא מכיר את המערכת וההגנה. בנוסף, בנבחרת לא מחפשים שינויים לפני משחק כזה חשוב. מי שיהיה השוער הנוסף בסגל הוא עומרי גלזר, זאת אחרי שהוחלט כי דניאל פרץ יפתח בשער הנבחרת הצעירה מול אירלנד בפלייאוף העלייה ליורו.
מי שעוד חזר לסגל הוא ביברס נאתכו, שמככב בפרטיזן בלגרד, כשגם אלי דסה - שלא עשה הכנה בקיץ אך כבר שיחק בדינמו מוסקבה - נכלל ברשימה שפרסמו חזן ובניון.
4 צפייה בגלריה
שוער נבחרת ישראל בכדורגל אופיר מרציאנו
שוער נבחרת ישראל בכדורגל אופיר מרציאנו
למרות הירידה במעמדו, עשוי לפתוח בין הקורות. אופיר מרציאנו
(צילום: אורן אהרוני)

הסגל הרשמי לאלבניה

שוערים: אופיר מרציאנו, עומרי גלזר, יואב ג'ראפי.
הגנה: אלי דסה, מיגל ויטור, רז שלמה, שון גולדברג, ניר ביטון, דורון ליידנר, דני גרופר, איאד אבו עביד.
קישור: עדן קארצב, נטע לביא, רמזי ספורי, ביברס נאתכו, גבי קניקובסקי, דן גלזר, דולב חזיזה, עומר אצילי.
התקפה: ליאל עבדה, עומרי אלטמן, תאי בריבו, שון וייסמן, איתמר שבירו.
פורסם לראשונה: 07:26, 15.09.22