גביע אלוף האלופים לעונת 2023/24 של מכבי חיפה: אחרי ניצחון 1:3 על בית"ר ירושלים הניפו הירוקים את התואר הראשון לעונה בפעם החמישית בהיסטוריה, במה שהפך גם לתואר הראשון בו זוכה המאמן מסאי דגו בקבוצתו החדשה. מחזיקת הגביע עוד הוליכה ראשונה משער של פרד פריידיי אבל צ'ארון שרי, דין דוד וענאן חלאיילי השלימו מהפך מפואר במהלך המחצית השנייה.
"קודם כל אני רוצה להקדיש את הניצחון למשפחה שלי ולאבי היקר", אמר המאמן דגו בסיום. "בעוד יומיים נציין את יום שלושים למותו, ומדובר באדם שהיה בשבילי הכל. הבטחתי שאני אביא להם אתה גביע הזה, ואין מאושר ממני כרגע".
3 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
מסאי דגו
(צילום: עוז מועלם)
לגבי המשחק עצמו אמר המאמן הירוק: "לא היה פשוט, ידענו שמגיעה לפה קבוצה שנותנת לך את הכדור ואז עוקצת אותך. הייתה לנו מחצית ראשונה גרועה ואני שמח שכמה שינויים טקטיים שינו את המגמה".
"נכון אני מרוצה מהתוצאה והגביע אבל יש לי דרישות מאוד גבוהות מהשחקנים שלי. גם באירופה שיפרנו את המשחק שלנו רק בחצי השני. בהתחלה זה לא עבד ובית"ר ענו לנו עם התקפות מעבר. במחצית השנייה כבר היה לנו קל יותר. מבחינת הגישה, הייתה לנו את הגישה הנכונה אבל השינויים הטקטיים בהפסקה עשו את שלהם. שמח שמצאנו את הפתרונות והפכנו את התוצאה".
3 צפייה בגלריה
שרי חוגג
שרי חוגג
שרי חוגג את שער השוויון
(צילום: עוז מועלם)
על תחילת קריירת האימון במכבי חיפה וימי האבל שמנעו ממנו את הנוכחת בפתיחת מחנה האימונים של הקבוצה, אמר דגו: "אני לא אוהב שמרחמים עליי, אני מאוד אוהב לאמן את הקבוצה הזאת, מדובר בקבוצה מיוחדת עם שחקנים מדהימים. אני מבין את השאלות שעולות לגבי, גם זה שלא הייתי בתחילת האימונים, תמיד אמרתי שייבחנו אותי רק בתוצאות, ויבואו ימים פחות טובים ואני אהיה תחת ביקורת גדולה ואצטרך להיות חזק יותר. מאמין שיהיה בסדר. זה מסוג הניצחונות שנותן לנו את הביטחון".
לגבי המשחק חיזוק הקבוצה סיכם המאמן: "אני מתמקד באימון, לגבי מגעים עם שחקנים זרים או אחרים זה משהו שגל אלברמן והצוות הניהולי מתמודד איתו. אני פחות נכנס לעניינים של מאחורי הקלעים. אני סומך על גל. אם יש שחקן שלא מוצא חן בעיניי, אני אומר לו. בסוף יגיע השחקן המתאים שנרצה אותו".
3 צפייה בגלריה
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
"במחצית הראשונה חיפה בקושי הגיעו למצבים". אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
כובש שער השוויון לחיפה, שרי, אמר בסיום: "שמח על עוד תואר מאחר שיש לנו משחקים חשובים שמגיעים בקרוב וזה חשוב להמשכיות. הדמיון לגול של מסי? אני שמח על הגול כי הוא הביא את השוויון ועשה את הניצחון לקל יותר. קשה לדבר על הבדלים על המאמנים, דגו מאוד טקטי, ברק היה מדהים, הוא התקדם, ואנחנו שמחים בשבילו. המטרה היא אליפות רביעית, וזה האתגר הגדול".

אבוקסיס: נחכה לסגל הסופי לפני שנדבר על מטרות

"מה שהכריע הן החלטות השיפוט" אמר בסיום המאמן המפסיד, יוסי אבוקסיס. "מכבי חיפה היו הרבה יותר טובים, הם גם שיחקו יותר משחקים מאיתנו ומטבע הדברים היו מוכנים יותר למשחק. הרגישו את זה בכושר שלהם במחצית השנייה. יש גם דברים טובים שאני לוקח מהמשחק, ברמה הטקטית, בעיקר במחצית הראשונה שבמהלכה מכבי חיפה בקושי הגיעה למצבים. לצערי במסירה האחרונה היינו פחות חכמים. עם שלושה שחקנים נוספים נהיה קבוצה טובה יותר. מטרות? נחכה לסגל הסופי ואז נוכל לדבר על זה".
על ההרחקה שלו,הוסיף המאמן הירושלמי: "השופטים ואנשי ה'ו.א.ר' קיבלו היום החלטות מקוממות. אתה רואה עבירות מול העיניים שלך ולא שורקים, ואז שורקים נגדנו. לא רוצה לכעוס על שופטים. כן, זה מה שהכריע את המשחק והכושר של מכבי חיפה במחצית השנייה".
אופיר קריאף שבישל את השער של הצהובים-שחורים, הוסיף בסיום: "כמובן שרצינו לזכות, כמו בכל קרב על תואר. נתקן נלמד ויש לנו בעוד מספר ימים משחק. היינו צריכים לשמור על התוצאה ולא עשינו את זה, קיבלנו גול מטעויות, מחוסר ריכוז, הלכנו אחורה מדי במחצית השנייה. נצטרך עכשיו להתאושש. חבל אבל אנחנו עם הפנים קדימה. עוד מוקדם לומר איזו בית"ר תהיה, בהמשך נוכל לסמן מטרות".