רובי קין ממשיך לא להתייחס לטבח ה-7 באוקטובר, ולמרות שהבעלים מיץ' גולדהאר נזעק להגן עליו, שתיקתו של המאמן עדיין מעוררת זעם בקרב חלק מאוהדי מכבי ת"א.
"מדהים שהבעלים שלנו בוחר לעשות השוואה בין התגובות של רובי קין לאירוע כזה או אחר שהתרחש בזמן ששיחק בארה"ב לבין הטבח בעוטף עזה, בגלל שלשניהם הוא לא התייחס", אמרו אוהדים. "איזה קונפליקט קיים בדיוק בארה"ב? איך אפשר להשוות את מה שקרה כאן לאיזה אסון בעולם?".
3 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א רובי קין
מאמן מכבי ת"א רובי קין
שומר על שתיקה. קין
(צילום: עוז מועלם)
האוהדים זעמו על דבריו על גולדהאר, שבהם טען בין השאר כי קין "לא קשור לעימות הזה" וכי בעבר החליט לא להתייחס לדברים שאינם נוגעים לכדורגל. הבעלים החליט לדבר על העניין לאור הביקורת ההולכת וגוברת מצד אוהדי מכבי ת"א כלפי קין, שעד כה – יותר מ-50 יום מאז תחילת המלחמה – לא גינה את הטבח שביצע חמאס ובאופן כללי לא התייחס למלחמה. רק שלשום, לפני המשחק בקונפרנס-ליג מול זוריה האוקראינית, אמר כי "איבדנו הרבה אוהדים". חלק מהאוהדים אף מתכננים צעדי מחאה נגד המאמן האירי עם שובה של מכבי ת"א לישראל.
במכבי ת"א מודעים לביקורת הקשה מצד גורמים בכירים בכדורגל הישראלי, אוהדים רבים ואפילו שחקנים במועדון, שלא מבינים את ההתנהלות של מאמנם. בימים האחרונים מאמן הפועל חיפה רוני לוי תקף את קין בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet, ולאחר מכן עשו זאת גם דמויות כמו יו"ר מינהלת הליגה ארז כלפון ויו"ר מכבי פ"ת אבי לוזון. עם זאת, נדמה שניסיונו של גולדהאר להרגיע את הרוחות ולהעביר מסר לאוהדים גרם לסערה גדולה עוד יותר במועדון שאיבד 75 מאוהדיו, שנרצחו או נפלו.
3 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
"קין לא מתכוון לדבר בשום שלב על דברים שלא קשורים לכדורגל". גולדהאר
(צילום: עוז מועלם)
"זה אדם שהתייצב לצד מכבי ת"א, לובש את המדים של הקבוצה", ניסה גולדהאר להסביר. "הוא תומך בקבוצה ישראלית בזמן שהוא לא יהודי. קין לא מתכוון לדבר בשום שלב על דברים שלא קשורים לכדורגל. הוא היה חלק מכמה קונפליקטים בעבר והוא אף פעם לא הגיב עליהם. זה כולל טבח של ילדים בארה"ב, בזמן ששיחק שם, אירועים שהתרחשו באירלנד, או אסונות אחרים שהתרחשו בעולם".
רבים מאוהדי מכבי ת"א לא מקבלים את הסבריו של גולדהאר, ודורשים התבטאויות נחרצות יותר מצדו של המאמן. "קין לא עושה לאף אחד מאיתנו טובה שהוא מאמן את מכבי ת"א", אמרו כמה מהם. "העובדה שהוא לובש את המדים של מכבי ת"א היא כבוד עבורו, והיא לא אקט של תמיכה מצדו".

אשתו של קין: "מתפללת לחזרתם של כל החטופים"

בעוד בעלה שומר על שתיקה, קלודין קין שיתפה פוסט שמתייחס לחזרתה של אמילי הנד בת ה-9, ישראלית שמחזיקה באזרחות אירית ושוחררה אתמול משבי חמאס, וכתבה: "מתפללת לחזרתם בשלום של כל החטופים". אוהדי מכבי ת"א הציפו את הפוסט בתגובות חמות.
קודם לכן, ראש ממשלת אירלנד ליאו ורדקר התייחס לשובה של הנד באופן מקומם, וציין כי היא נחטפה על יד מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. "זהו יום של שמחה והקלה עצומה לאמילי הנד ולמשפחתה. מדובר בילדה תמימה שהלכה לאיבוד, וכעת נמצאה והוחזרה למשפחתה. אנחנו נושמים לרווחה, תפילותינו נענו", כתב ורדקר בפוסט שערורייתי שפרסם ב-X (לשעבר טוויטר).

המטרה באירופה, החזרה לישראל

בינתיים, במכבי ת"א מתכוננים לחידוש משחקי ליגת העל בשבוע הבא, במשחק מול הפועל ירושלים ביום ראשון. בקבוצה ביקשו כי מעבר לצוות המקצועי, שיחזור לישראל ביום שישי, גם הזרים ישובו לארץ - אולם עדיין לא ברור מי מביניהם יסכים.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
התקרבו לשלב הבא. שחקני מכבי ת"א חוגגים נגד זוריה
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א )
לפני כן, בעקבות הניצחון אתמול (שבת) על זוריה במשחק השלמה בקונפרנס-ליג, שנערך בסרביה, הצהובים ינסו להשלים ביום חמישי את עלייתם מבית 2, במשחק החוץ באיסלנד מול בריידבליק. אם ינצחו, המטרה תהיה לעבור בעוד שלושה שבועות גם את גנט הבלגית, במשחק "ביתי" שייערך גם הוא בסרביה, כדי לעלות ישירות לשמינית הגמר. אחרת, מכבי ת"א תסיים במקום השני ותשחק בפלייאוף נגד יריבה שתנשור מהליגה האירופית.
מי שנראה מצוין במשחק אתמול היה דור פרץ, שכבש צמד והגיע לארבעה שערים העונה במפעל. "אני מאוד שמח שאני בסיטואציה הזו", אמר הקשר. "לקראת הסוף הראינו קצת עייפות וחוסר ריכוז, אבל ניצחנו, ולקחנו שלוש נקודות חשובות מאוד להמשך הדרך שלנו. זה הכי חשוב. מאתגר מאוד לשחק ללא קהל, אבל אני חושב שזה הדבר האחרון שקשה לנו כשחקנים בימים האלה. הדבר הכי חשוב זה מה שנמצא בבית, החטופים והפצועים. אני מקווה שכולם יחזרו במהרה ובשלום, ושיחלימו. אני מקווה שלפחות סיפקנו קצת גאווה ושמחה לאוהדים בבית".