אצילי יזומן לנבחרת: עו"ד עינת פישר תוקפת את ההחלטה
(צילום: אבי חי)
עומר אצילי בדרך חזרה לנבחרת ישראל - ויש מי שמתנגד נחרצות לכך. ההחלטה של ראשי הנבחרת לזמן את קשר מכבי חיפה לקראת המשחק החשוב בעוד שבועיים מול אלבניה בליגת האומות, שפורסמה לראשונה ב-ynet, עוררה כצפוי הדים.
כזכור, לפני חודש וחצי, לאחר שנחשפו ההתכתבויות בפרשת "הכדורגלנים והקטינות", התקבלה בהתאחדות החלטה עקרונית לא לזמן את אצילי ואת דור מיכה לסגל הנבחרת. עם זאת, בריאיון שפורסם הבוקר (ראשון) ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, הודיע יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, כי ביצע בדיקה מול הפרקליטות ולאחריה החליט שאין מניעה מלזמן את אצילי לנבחרת, למרות ההתכתבויות שנחשפו.
3 צפייה בגלריה
אצילי
אצילי
"לא שמעתי את דור מיכה ואותו מתנצלים". אצילי
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
(ידיעות אחרונות)
הזימון הצפוי עורר זעם אצל עו"ד עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים. "הזימון הזה לא עובר חלק, ולא רק אצלנו", אמרה פישר לאלו בריאיון לאולפן ynet. "ההתאחדות עצמה אמרה שנבחרת ישראל היא חלון הראווה של הכדורגל הישראלי, שהיא צריכה להוות סמל ודוגמא ולכן אין לעומר אצילי ודור מיכה מקום בנבחרת. לא ברורה לי החלטת ההתאחדות, לא ברור לי מה השתנה בחודש הזה".
פישר לאלו הוסיפה: "הדרישה שלנו היא מאוד ברורה - נבחרת ישראל צריכה לייצג את ישראל ולייצג ערכים ברורים. לא שמעתי את אצילי ומיכה מתנצלים בפני הנערות עצמן. לא שמעתי אותם יוצאים נגד השיימינג הנורא שהתנהל נגד הנערות הללו. לכן אין להם מקום בנבחרת ישראל".
אגב, שדולת הנשים ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, שלחו היום מכתב ליו"ר ההתאחדות אורן חסון, בו נכתב, בין השאר: "נבחרת ישראל עודנה מייצגת את מדינת ישראל בזירה הבינלאומית ומהווה סמל עבור נשים גברים, נערות ונערים רבים. עם מעמדה הלאומי של הנבחרת מגיעה גם אחריות כבדה לציבור הישראלי, לנורמות ערכיות בסיסיות גבוהות בהרבה מן הרף הפלילי ולדוגמה אותה צריכה הנבחרת להוות.
3 צפייה בגלריה
עו"ד עינת פישר לאלו
עו"ד עינת פישר לאלו
מנכ"לית שדולת הנשים, עו"ד עינת פישר לאלו
(צילום: יואב אלון)
"לאור כל האמור לעיל, לא יעלה על הדעת כי ההתאחדות לכדורגל תבחר לזמן שחקן שפגע באופן חמור כל כך בנורמות ערכיות בסיסיות. אנו קוראות לך לחזור בך מהצהרתך ולהבהיר כי אין מקום להתנהלות זו בתוך נבחרת ישראל".
כאמור, הזימון הצפוי של אצילי מגיע לאור דבריו של חסון בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet: "הכדורגל הוא דבר נפלא להזדמנות שנייה. בוא נתאר את העובדות: אצילי נחקר לפני שנתיים. מאז הוא לא זומן והודענו שזה יישאר ככה כל עוד תיק החקירה לא יושלם. רק לאחר שנסגר התיק מחוסר אשמה ורק אחרי שהתנצל אינספור פעמים ואחרי ששוחחתי עם יענקל'ה שחר ולמדתי ממנו על הפעילות שעושה אצילי בקרב ילדים ונערים בנושא הזה, הוא זומן. אין שום ממצאים, עובדות או האשמות חדשים שלא היו ידועים לנו, אבל למרות זאת החלטתי לעשות את הבדיקות שלי מול הגורמים. הייתה ביני לבין אצילי שיחה והתרשמתי שמדובר במישהו שהביע חרטה עמוקה וכנה. כאחד שמאמין שמגיעה הזדמנות שנייה לכל בן אדם, בטח אחרי שהתנצל, אין מניעה שהוא יהיה בנבחרת".