מכבי חיפה תפתח מחר (שבת, 20:00) את עונת 2024/25 בליגת העל, כשתארח את עירוני טבריה בסמי עופר.
לברק בכר יש אמנם כאבי ראש גדולים לגבי ההרכב, אבל גם שקט יחסי בכל הקשור ליחסים בין דיא סבע לאוהדים. סבע, מלווה בבכר, הגיע אתמול לאוהל ההנצחה של אוהדי מכבי חיפה מאחורי היציע הצפוני, כדי להניח זר לזכרם של קורבנות המלחמה וטבח ה-7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
סבע
סבע
הקהל יירגע? סבע
(צילום: עוז מועלם)
לאחר מכן, פורסמה הודעה משותפת של מכבי חיפה וארגוני האוהדים: "דיא סבע, אשר ביקש בעצמו להגיע לאוהל ההנצחה של אוהדי מכבי חיפה, הגיע עם זר פרחים אישי, קיבל הסבר מפורט מאנשי עמותת היציע הצפוני על משמעות המקום, על הנספים והחללים, כמו גם על החטופים, מטעם אוהדי הקבוצה. מכבי חיפה יחד עם העמותה יארחו בשבועות הקרובים אימון פתוח עבור משפחות השכולות והחטופים, כאשר במסגרת אימון זה המשפחות יספרו את סיפורם לכל שחקני הקבוצה וכמובן דיא".
כזכור, עשרה ימים אחרי אסון 7 באוקטובר, שיתפה נרמין סבע בחשבון האינסטגרם שלה סטורי שבו נכתב: "צריך להגיד את זה אבל גם בעזה יש ילדים, וכבר 800 ילדים מתו בעזה מההפצצות שלנו. ובין אם הם כלואים בין הרצחנות של חמאס להפצצות שלנו בישראל, אנחנו חייבים להגיד שצריך לעשות הכל כדי שילדים לא ימותו, כי זו האמת, אין הבדל בין ילד לילד". הפוסט עורר סערה, הרשתות החברתיות געשו והמאמן מסאי דגו, שגם ככה לא החזיק מסבע מבחינה מקצועית, לא שיתף אותו במשחקי הקבוצה גם אחרי שהליגה חזרה מהפגרה הכפויה. הצדדים החליטו להיפרד וסבע הושאל לקבוצת אמירייטס מהאמירויות במטרה להרגיע את הרוחות בטווח הרחוק.
2 צפייה בגלריה
סבע
סבע
יפתח מול טבריה. סבע
(צילום: ראובן כהן)
כאשר בכר שב לקבוצה הוא החליט להחזיר את סבע וקיבל את הגיבוי מראשי המועדון, למרות שהרוחות לא ממש נרגעו. אנשי חיפה לא יצאו בקמפיין מוצהר למען סבע, אבל נתנו לו את הגב וציינו בכל הזדמנות שמדובר בדמות חיובית בחדר ההלבשה, אחד שמתייחס לכולם בכבוד. אתמול, כאמור, נרשמה הסולחה המתבקשת.
"הסולחה הזו של דיא עם האוהדים תיתן שקט למועדון ולשחקן. אין ספק שכל הרעש סביבו לא עושה טוב לאף אחד. דיא לא אמר מילה והתנצל לא פעם על הסטורי של אשתו. הקהל חייב לקבל אותו ולהפסיק לשרוק לו בוז. זה לא פוגע רק בו, זה פוגע בכלל הקבוצה", אמר שחקן במועדון.
בכר: "יש לנו שוער טוב ואנחנו סומכים עליו"
(באדיבות ONE)

בפן המקצועי, בכר תרגל מערך של שלושה בלמים הכולל את עבדולאי סק, שון גולדברג ועילי פיינגולד, כאשר קני סייף אמור לפתוח כמגן שמאלי על חשבונו של פייר קורנו שעזב לסנט אטיין. עלי מוחמד, שריצה עונש הרחקה של שני משחקים, ישוב להרכב ויפתח לצידו של איתן אזולאי. דין דוד ופרנצדי פיירו יעלו בחוד.
בכר מקווה לקדם צירוף שני זרים נוספים, ללא קשר לצירופו של ויטאל אנסימבה. למרות המצב הלא פשוט בסגל, במועדון הבהירו: "ברק הגיע בשביל מטרה אחת ויחידה: להחזיר את צלחת האליפות לכרמל. אנחנו מאמינים בו שהוא האיש שיכול לעשות את זה".