חמישה מחזורים מפתיחת העונה בליגת העל ולקבוצה שלישית כבר הופחתו נקודות. אחרי בית"ר ירושלים ומכבי חיפה, גם בני סכנין נענשה על-ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. לסכנין הופעל העונש על תנאי והופחתה היום (חמישי) נקודה אחת ממאזנה. היא אף ספגה קנס כספי של 40 אלף שקל, על הדלקת האבוקות והתנהגות אוהדיה במשחק מול מכבי חיפה (1:1) בסמי עופר.
שלושת הדיינים, ישראל שמעוני, נועם ליובין וגיורא לנדאו קיבלו את ההחלטה פה אחד ורשמו, בין השאר, בפסק הדין: "נראה כי הנאשמת החלה את העונה כאשר אוהדיה עוסקים כמעט מדי שבוע, בהשלכות חפצים, הפעלת אמצעים פירוטכניים, השמעת קריאות גזעניות וכו'".
2 צפייה בגלריה
אוהדי בני סכנין
אוהדי בני סכנין
סכנין נענשה בהפחתת נקודה אחת ממאזנה
(צילום: עוז מועלם)
"לצד זאת, לא נוכחנו כי הנהלת הקבוצה נוקטת צעדים של ממש על מנת למנוע את העבירות או לתפוס את אותם פורעים ואשר על כן בשלה העת על מנת להפעיל את עונש התנאי כבר עתה".
מכבי חיפה, לעומת זאת, נקנסה ב-40 אלף שקל על התנהגות אוהדיה באותו משחק, שכללה גם כן הדלקת אבוקות. בפסק הדין נאמר, בין השאר: "זוהי העמדתה לדין השלישית רק העונה הזו של הנאשמת בשל מעשי אוהדיה. כאמור למרות ה'קרדיט' שניתן לנאשמת בדמות סגירת רק חלק מהיציע הצפוני ואף פתיחת היציע הדרומי לכניסת נשים וילדים, נתקלנו פעם נוספת בניצול ההקלה".
2 צפייה בגלריה
מכבי חיפה בני סכנין
מכבי חיפה בני סכנין
האבוקות במשחק בין חיפה לסכנין
(צילום: אלעד גרשגורן)
"לצד זאת ראוי לציין את הנאשמת כמי שנלחמת ואף מצליחה לתפוס את אותם פורעי חוק, פעם אחר פעם. כשאלו הם פני הדברים הרי שבאיזון שבין הדברים החלטנו כי על הנאשמת ייגזר עונש של קנס כספי בפועל".

סכנין: "בית הדין כיסה את ערוותו בהגדרת 'נסיבות מחמירות'"

מבני סכנין נמסר בתגובה לעונש: "מצער מאד לראות את בית הדין בחפץ לב מקבל את העבירות אשר באות מקהל סכנין כ'נסיבות מחמירות'. ברגע שבית הדין נרתם למדיניות המפלה של התובע מטעם ההתאחדות, הולך ונמס כל טעם של הגנה כל שהיא. אצטדיוני הכדורגל רוויות התנהגויות מסכנות מצד אוהדים אך מעטים מאוד הגדרות 'נסיבות מחמירות', בעוד שהם מתקבלות בחפץ לב במחברתו של התובע ושל בית הדין כאשר הנמען היא בני סכנין והקהל שלה. בית הדין כיסה את ערוותו בהגדרת 'נסיבות מחמירות'. הדבר גורם צער ורמיסה להתנהלות תקינה בין קורות בית הדין. סכנין תגיש ערעור על ההחלטה".