בני סכנין ובני ריינה רשמו בסיום העונה הסדירה הישג משותף שמהווה תקדים בכדורגל הישראלי - שתי קבוצות מהמגזר הערבי ייקחו חלק במשחקי הפלייאוף העליון של ליגת העל.
עד כמה גדול ההישג? שתי הקבוצות ממש לא סומנו כמועמדות להיות בין שש הראשונות בתחילת העונה, ובנוסף, הן השאירו בדרך לשם אבק למועדונים עשירים ו-ותיקים יותר, שנשארו מאחור להיאבק על חייהם בליגה. ריינה וסכנין לא יזכו רק בשקט שמבטיח הפלייאוף העליון אלא גם בהכנסות הצפויות מהמעמד. וכמובן, עוד לא דיברנו על האתגר המקצועי.
4 צפייה בגלריה
מימר
מימר
עונה סדירה הפכפה עם פיניש מוצלח. מימר
(צילום: גיל נחושתן)

ריינה: לא אפיזודה חולפת

עבור ריינה זאת בסך הכל העונה השנייה בליגת העל, שגם אותה פתחה הקבוצה עם תקציב נמוך יחסית. הכוכב של הקבוצה הוא ללא ספק מלך השערים שלה, שלומי אזולאי (7 שערים) שמוביל אותה גם בבישולים (6). אחרי פתיחה חזקה מאוד, הגיעה דעיכה עם החזרה מהפגרה שכפתה המלחמה, אבל במאני טיים היא חזרה לעצמה ובגדול - כשניצחון 1:2 על מכבי חיפה הבטיח לה את המקום בפלייאוף העליון.
ריינה, שמייצגת כפר קטן של כ-20 אלף תושבים, הצליחה לפרוץ הרבה בזכות הבעלים סעיד בסול, שהגיע לליגת העל עם רעב גדול. עם שחקנים כמו קייס גאנם ולואי חלף, וזרים כמו פרדי ורגאס – הפכה ריינה לקבוצת ליגת על לגיטימית, ועכשיו היא שואפת להיות פקטור גם בפלייאוף העליון.
4 צפייה בגלריה
רבאח ואזולאי חוגגים
רבאח ואזולאי חוגגים
אזולאי ואשרף רבאח חוגגים
(צילום: גיל נחושתן)
עם 34 נקודות במאזנה, ולמרות המרחק הגדול מהמקום הרביעי (שם יושבת הפועל חיפה עם 47 נקודות), בקבוצה של שרון מימר מתעקשים שהם באים לחלק האחרון של העונה ללא רגשי נחיתות. עם משחק הגנה מהמשובחים שהציגו קבוצות ליגת העל העונה (26 שערי חובה), כשהיא רביעית אחרי מכבי חיפה (18), הפועל באר-שבע (19) ומכבי ת"א (20), גם יש לה מה למכור.
"השגנו את הכרטיס לפליאוף העליון וזה הישג אדיר עבור מועדון בסדר גודל כמו שלנו", אמר השבוע גורם בריינה, שחוששת שתתקשה לשמור את מימר בקבוצה לעונה נוספת. "אנחנו רוצים להמשיך להציג יכולת טובה, לצבור נקודות ולהיות פקטור משמעותי גם במשחקים הבאים. מבחינתנו העונה ממש לא הסתיימה ויש לנו עוד מטרות להשיג. גם אסור לשכוח שכל מה שזוכרים בסיום העונה זה את הסוף, ואנחנו לא רוצים לסיים עם טעם רע ותצוגות מבזות".

סכנין: ניצחון קור הרוח על החומר

הסיפור של סכנין מעט שונה. אם יש סיבה עיקרית להצלחתה זאת ההתבגרות של הקבוצה. בעבר סכנין הייתה נלחצת מכל תקופה רעה ומחליפה מאמנים כמו גרביים. הפעם המאמן סלובודאן דראפיץ' זכה להרבה קרדיט וסבלנות, והביטחון הקרין גם כלפי השחקנים.
ועדיין, סכנין עברה הרבה מאוד טלטלות העונה – הפציעה של השחקן הכי משמעותי בקבוצה בירם כיאל כבר במחזור השני (הוא עשוי לפרוש ולקבל תפקיד מקצועי בקבוצה בסוף העונה) והעזיבה של הזרים בעקבות המלחמה. אולם אז הבמה התפנתה לצעירים כמו זאהי אחמד וחסן חילו.
4 צפייה בגלריה
דראפיץ'
דראפיץ'
קיבל את הביטחון והשקט. דראפיץ'
(צילום: עוז מועלם )
4 צפייה בגלריה
בני סכנין מכבי חיפה מוחמד אבו ניל
בני סכנין מכבי חיפה מוחמד אבו ניל
עונת פריצה בין הקורות של סכנין. אבו ניל
(צילום: שרון צור)
בשער שלה עומד מוחמד אבו ניל שרושם עונת פריצה מרשימה מאוד, ואולי בכך הרוויחו האדומים שוער לעוד שנים רבות. הקבוצה גם נהנתה מיכולת מצוינת של שחקנים ותיקים יותר כמו דור חוגי. סכנין יותר ותיקה מריינה, הקהל שלה יותר גדול - והלחץ בהתאם. אולם הקהל של סכנין נתן לקבוצה זמן להתחבר, ובסופו של דבר היא השיגה את הכרטיס לשש הגדולות במחזור האחרון של העונה הסדירה, כשהיא משאירה מאחור את הפועל ירושלים, מכבי פ"ת ומכבי נתניה.

"ממש לא הולכים לים"

אם מישהו חושב שריינה וסכנין באות לפלייאוף העליון כדי להעביר את הזמן, הוא טועה - הן מתכוונות להילחם ולהשפיע על זהות האלופה. יו"ר בני סכנין, מוחמד אבו יונס, מאמין שהקבוצה שלו לא מגיעה לשלב הזה של העונה כדי להשפיע על זהות האלופה: "אנחנו ממש לא הולכים לים, נילחם, נשחק כדורגל, נבוא לכל משחק במטרה לנצח".
מבחן ראשון להבטחה הזאת מצפה לסכנין כבר הערב (שבת, 20:00), במשחק חוץ מול המוליכה מכבי ת"א. למי שהספיק לשכוח, המפגש האחרון בין הקבוצות ביפו הסתיים ב-1:1. ריינה תתארח ביום ראשון אצל מכבי חיפה, אותה היא כאמור ניצחה 1:2 רק לפני כשלושה שבועות.