עסקת מכירת הפועל ת"א: מאיר תושב העביר הבוקר (ראשון) מסמך שלדבריו "מאפשר את קיום הבוררות בין עורכי דינו לקבוצת מינצברג" וכי נציגיו "זמינים לכל שיחה במטרה לקיים מרתון פגישות ולהתקדם לחתימה שתאפשר את העברת הקבוצה לידי ספרא. מטבעם של מו״מ משפטי יש נושאים שדורשים זמן עבודה של המשפטנים ורואי החשבון".
עוד הוסיף תושב כי "החלטנו שלא להגיב יותר לידיעות ומניפולציות סביב המגעים, ובמידה ויהיו עדכונים נוספים חשובים הדברים ייצאו בצורה מסודרת". מינצברג שמח עם קבלת המסמך והעביר אותו לעורכי דינו.
1 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
(צילום: עוז מועלם, Patrick McMullan / Getty Images)
הדברים של הבעלים לשעבר של הפועל ת"א הגיעו בעקבות מחאת אוהדים שהחלה אתמול נגד אחיינו, בועז תושב. לדברי האוהדים, ההצהרות האחרונות שלו, מסכנות את מימוש ההעסקה והעברת הקבוצה לאיש העסקים אדמונד ספרא.
כפי שנחשף בשבוע שעבר ב-ynet, ספרא סיכם עם דייויד מינצברג על תנאי רכישת המועדון. כתנאי למימוש הסיכום ביקש איש העסקים היהודי מראש קבוצת המשקיעים האמריקאית, מינצברג, כי יישלח לצלע השלישית בעסקה, מאיר תושב, מכתב שיידרש לחתום עליו ובו התחייבות לקיום בוררות, שתתקיים בין הצדדים בניו יורק, ותדון באחריות על חובות העבר.
תושב, עוד לפני ההצהרה היום, כבר הודיע כי לא יהווה גורם מעכב בהעברת הקבוצה לידיו של ספרא וכי יהיה מוכן לערוב לכל חובות העבר ולהגיע לבוררות, ולכן גורמים המעורים בנושא לא מבינים מדוע הוא טרם חתם על המכתב שנשלח אליו.
"הוא מערבב את כולם, העסקה פשוט לא טובה לו, ואם היא לא תצא לפועל לא נסלח לו", אמרו אוהדים, שמתכוונים לקיים הפגנת מחאה מתחת לביתו של בועז תושב, אחיינו של מאיר, שניהל את המועדון בתקופה שבה דודו החזיק בקבוצה.
בועז תושב אמר בתגובה: "איני מנהל את העסק, בתקופה שמאיר היה בחו"ל שימשתי עוזר, היום ברוב זמני אני בחו"ל ובקרוב אהיה בכל זמני בחו"ל, ולכן אינני מעורב כפי שהייתי בתקופה שמאיר היה בעלים, או בכלל.
"עקרונות העסקה של מאיר היו ונשארו מאד ברורים - ספרא מקבל 100% בהקדם, כסף בנאמנות, חוזרים לגישור או הולכים לבוררות, מאיר תושב אמר את זה מהיום הראשון ועומד מאחורי זה גם היום. מאיר גם התחייב שיעמוד מאחורי כל חובותיו. הרבה אוהדים וחברים פונים אליי ואני משתדל לענות ולהיות תמיד זמין לקהל, אך בשום מקרה איני מנהל את העסק. כל ההתכתבויות שאני מקיים עם אוהדים הן חבריות".
למרות דבריו של בועז תושב, ספרא אינו מוכן שיעבירו לו את מלוא המניות עד אשר מאיר תושב יחתום על מסמך דומה שעליו חתם מינצברג, שעוסק באחריות על חובות העבר. בסביבת ספרא אמרו: "שתושב כבר יגיב, ורק אחרי שיחתום על המתווה, יעבירו את הקבוצה. בינתיים אחיין שלו רק מפזר הבטחות, קדימה ואחורה, ככה לא עובדים".
לוזון:מתרגשים לייצג את המדינה בתקופה הזו
(באדיבות ONE)
פורסם לראשונה: 09:17, 23.06.24