במהלך הימים הקרובים ייפגש יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, עם המנהל המקצועי של נבחרת ישראל, יוסי בניון המחזיק בחוזה עד למאי עם אופציה הדדית להארכה בת שנתיים נוספות, על מנת לקבל החלטה לגבי עתידו. זאת אחרי התבוסה מול איסלנד (4:1) וההדחה בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו.
הנטייה, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, היא שהמנהל המקצועי יישאר, אך שאלת המאמן נותרה פתוחה: למרות ההעדפה של בניון - אם אכן יאריך חוזה - להמשיך עם אלון חזן כאיש על הקווים, נראה כי הוא לא תתאפשר מאחר וההשפלה מול איסלנד צפויה להוביל לסיום דרכו של המאמן הלאומי.
3 צפייה בגלריה
"יהיה קשה להמשיך איתו". חזן
"יהיה קשה להמשיך איתו". חזן
"יהיה קשה להמשיך איתו". חזן
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
3 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
איש המפתח בנוגע לעתיד הצוות המקצועי. בניון
(צילום: עוז מועלם)
זוארץ יצטרך לקבל החלטה בגיבוי אנשי הוועדה המקצועית של ההתאחדות לגבי בניון, שהוא איש המפתח בנוגע לעתיד הצוות המקצועי. לא מן הנמנע כי האווירה הציבורית סביבו עשויה להוביל אותו להודיע על סיום דרכו. במידה ויוחלט כי המנהל המקצועי, שכיהן בתפקידו רק שנתיים, ימשיך בתפקידו, נראה כי חזן יתבקש לעזוב.
במקרה כזה שמות כמו רוני לוי, רן בן שמעון ואחרים יעלו. ישנה גם את אופציית ברק בכר, שהוא גם אחד המועמדים למכבי ת"א במידה ורובי קין לא ירצה להמשיך לעונה נוספת. מדובר במאמן הישראלי הבכיר כיום, אולם לא נראה שיהיה שיתוף פעולה בינו לבין בניון. לכן רק במקרה של עזיבת המנהל המקצועי, הוא יבוא בחשבון.
3 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה ברק בכר עם מאמן מ.ס אשדוד רן בן שמעון
מאמן מכבי חיפה ברק בכר עם מאמן מ.ס אשדוד רן בן שמעון
שניים מהמועמדים הראשיים לרשת את חזן. בכר ובן שמעון
(צילום: עוז מועלם)
"חזן הוא אחד האנשים הטובים ביותר שהיו בהתאחדות, גם איש מקצוע נהדר, אבל אחרי רביעייה והשפלה כזו במשחק מאני-טיים, יהיה קשה להמשיך איתו", אמרו בנבחרת. חזן עצמו נראה מאוכזב מאוד בסיום המשחק בבודפשט: "הדבר האחרון שאני חושב עליו זה אני. עשיתי את הכל כדי שנשיג את כל מה שלא הצלחנו לעשות בשנים האחרונות, יש אנשים שמנהלים את הכדורגל שלנו והם מקבלים את ההחלטות. לא אוכל להסביר מה עובר לי בראש".