זה הלך קשה, יש שיגידו קשה מאוד, אבל בסופו של דבר מכבי חיפה העפילה אתמול (שלישי) לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות ותפגוש את הכוכב האדום בלגרד בקרב ישיר על הכרטיס לדבר האמיתי - שלב הבתים של הצ'מפיונס. המשחק הראשון ייערך בסמי עופר ביום רביעי הבא, והגומלין כעבור שבוע בסרביה.
הירוקים אמנם הפסידו אתמול 2:0 בקפריסין לאפולון לימסול, אבל עברו את היריבה הודות ל-0:4 הביתי במשחק הראשון בחיפה. גם אם תודח בפלייאוף, האלופה הישראלית כבר הבטיחה לעצמה כרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית ומענק של 10 מיליון אירו. אם אכן תעלה לצ'מפיונס, המענקים מאופ"א יגדלו ל-17 מיליון אירו ועוד 950 אלף אירו על כל נקודה.
2 צפייה בגלריה
דין דוד
דין דוד
שלושה שערים שלו נפסלו. דין דוד
(צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי חיפה)
אתמול, באמצע המחצית הראשונה, הלחץ על פניו של ברק בכר היה גדול, בטח כשהקפריסאים עלו ליתרון 0:2. רק שהירוקים לבסוף התעשתו ואפילו הבקיעו ארבע פעמים, אך כל השערים נפסלו (שלוש פעמים לדין דוד ופעם נוספת לניקיטה רוקאביצה).
"עשינו את העבודה, וזה הכי חשוב מבחינתנו", אמר גורם בחיפה. "נכון שזה היה משחק לא טוב שלנו והיו לא מעט רגעי חרדה, אבל העיקר עלינו שלב. ניתן מה שצריך לקראת המשחקים מול הסרבים".
2 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
לא הלך קל. בכר
(צילום: עוז מועלם)
בכר רצה לתת צ'אנס בגומלין למחליפים, אך המשחק גרם לו להבין שאין מקום לשינויים. פייר קורנו ועלי מוחמד עלו כמחליפים וחסרונם במחצית הראשונה הורגש. כך גם במקרה של צ'ארון שרי, שחש רגישות ברגל ולא שיחק כלל.
1,500 אוהדי מכבי חיפה שהגיעו לקפריסין חגגו במשך שעה ארוכה באצטדיון ולאחר מכן בברים המקומיים. "אנחנו עם הפנים קדימה לעבר הכוכב האדום עם אמונה גדולה שאפשר לעשות את זה ולעלות לבתים של ליגת האלופות", אמר אחד מהם.
במכבי חיפה פועלים מאחורי הקלעים כדי לנסות ולהזיז את משחק פתיחת העונה מול בני סכנין, שנופל בתווך בין שני המשחקים מול הכוכב האדום בלגרד. "יש לנו 3 משחקים בשישה ימים, שניים מתוכם מהחשובים בעשור האחרון. זה לא הגיוני שהמינהלת לא תבין ותנסה לסייע להצלחת הכדורגל הישראלי", אמר גורם בחיפה.