עכשין זה רשמי: המגן השמאלי ויטאל אנסימבה שנחת לפנות בוקר בישראל חתם היום (חמישי) במכבי חיפה לשנתיים. הקונגולזי בן ה-31, שבשנתיים האחרונות שיחק בבורדו מליגת המשנה בצרפת - עבר את הבדיקות הרפואיות בהצלחה וישתכר כ-400 אלף אירו בעונה.
לאחר החתימה אמר השחקן: "אני שמח לבוא למועדון כזה גדול. מהרגע שנחתתי האנרגיות טובות. ראיתי המון קטעי וידאו של הקהל, מטורף. אני מחכה כבר לפגוש אותו בשבת".
5 צפייה בגלריה
ויטאל אנסימבה
ויטאל אנסימבה
"האנרגיות טובות". אנסימבה
(צילום: באדיבות מכבי חיפה)
5 צפייה בגלריה
ויטאל אנסימבה
ויטאל אנסימבה
במעמד החתימה. אנסימבה עם אלברמן ועובדיה
(צילום: באדיבות מכבי חיפה)
אנסימבה מגיע למכבי חיפה כשחקן חופשי, זאת לאחר שבורדו התפרקה הקיץ. בעונה הקודמת הוא תרם שער ובישול ב-29 הופעות בליגת המשנה, ובעונה שלפני כן תרם שער ולא פחות מתשעה בישולים ב-31 הופעות. במהלך הקריירה הוא ערך גם 34 הופעות בליגה הצרפתית הבכירה, כמו גם שתי הופעות במדי נבחרת קונגו.
עוד לפני כן נפרדה הקבוצה רשמית מפייר קורנו. המגן השמאלי עבר לסנט אטיין מהליגה הצרפתית הראשונה, זאת לאחר שסוכמה העברתו בין המועדונים. קורנו הגיע לכרמל בקיץ 2022 ועזר למכבי חיפה להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. הוא זכה עם הקבוצה באליפות ובשנה החולפת שיחק איתה בליגה האירופית והגיע עמה לשמינית גמר הקונפרנס-ליג. בסך הכל רשם המגן 92 הופעות במדים הירוקים בכל המסגרות. קורנו היה זה שדרש לעזוב בגלל המצב הביטחוני בארץ.
5 צפייה בגלריה
פייר קורנו שחקן מכבי חיפה
פייר קורנו שחקן מכבי חיפה
הגיע המחליף. קורנו
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
סונדגרן
סונדגרן
גם הוא בדרך החוצה. סונדגרן
(צילום: עוז מועלם)
עוד מגן של מכבי חיפה שנמצא על סף פרידה: דניאל סונדגרן, השבדי שמשחק על תקן ישראלי, יעזוב את הירוקים עקב נסיבות אישיות וכבר הודיע על כך לחבריו לקבוצה. גורמים בקבוצה מספרים שלמצב הביטחוני בארץ יש משקל משמעותי בהחלטה.
לאחר השלמת עסקת ההשאלה של גוני נאור להפועל ת"א, גם סוף פודגוראנו נפרד מהירוקים במסגרת עסקת השאלה להראקלס ההולנדית. שחקן הכנף הצעיר (22) לא מצא את מקומו בעונה שחלפה, כשרשם בליגה 190 דקות בלבד ב-15 הופעות (כבש שער אחד, בניצחון 1:4 על הפועל באר-שבע). מוקדם יותר, כבר עשה השחקן את דרכו להולנד על מנת לעבור את הבדיקות הרפואיות במועדון החדש.
ליאור קאסה, שסירב להצעות בליגת העל, נמצא במו"מ עם גנואה מהסרייה א' ומאוד מקווה שהעסקה תושלם במהלך הימים הקרובים.
5 צפייה בגלריה
סבע ובכר בפינת ההנצחה
סבע ובכר בפינת ההנצחה
סבע ובכר באוהל ההנצחה
(צילום:עמותת היציע הצפוני)
ובנושא אחר: דיא סבע הגיע היום, כשהוא מלווה במאמן ברק בכר, לאוהל ההנצחה של אוהדי מכבי חיפה מאחורי היציע הצפוני. השחקן הניח זר לזכרם של קורבנות המלחמה וטבח ה-7 באוקטובר. "אנו מודים לדיא על שהגיע לחלוק כבוד, על הזר שהניח לזכרם של הנופלים והנרצחים ועל המסר החשוב העולה מהגעתו לאוהל ההנצחה של אחינו ואחיותינו לקהילת אוהדי מכבי חיפה", מסרו מעמותת היציע הצפוני.
כידוע, סבע הוצא מסגל מכבי חיפה בעונה שעברה אחרי שאשתו, נרמין, שיתפה בחשבון האינסטגרם שלה סטורי בו נכתב "גם בעזה יש ילדים". הפרסום עורר סערה ברשתות החברתיות, והיא מחקה אותו. סבע התנצל על הדברים, אבל לא חזר לסגל ובינואר יצא לשחק בהשאלה באיחוד האמירויות. הקיץ הוא שב לסגל הירוקים, כשחלק מהאוהדים עדיין מביעים את התנגדותם למהלך.