15 ימים אחרי שהוביל את בית"ר ירושלים לניצחון על הפועל ת"א, יוסי אבוקסיס הוא המאמן החדש של הפועל ת"א. זה מה שאבוקסיס עושה הכי טוב, אפילו יותר מללמד את הקבוצות שלו להתגונן ולעקוץ במתפרצות – הוא מצמצם שטחים. מדלג באגביות מעל מרחקים שנדמים אינסופיים עבור אנשים אחרים. אם יש מאמן אחד בישראל שמסוגל להתפטר מבית"ר וכעבור פחות משבוע לחתום ביריבה הכי גדולה שלה – זה אבוקסיס.
הפועל ת"א חוגגת את החזרה שלו כאיחוד אוהבים. זו זכותה, מה שעושה לה טוב. כל עוד היא לא מצפה לנאמנות דומה גם ממושא אהבתה, זה בסדר. הנישואים שלהם יהיו נישואים חצי פתוחים: היא אולי נאמנה, אבל הוא, זה כבר ברור, לא גבר של קבוצה אחת. אבוקסיס יכול למתג את הצעד כשיבה הביתה, אבל הוא אדם עם הרבה בתים – כל כך הרבה בתים, שבשום מקום הוא לא מרגיש באמת בבית.
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס באימון הפועל ת"א
יוסי אבוקסיס באימון הפועל ת"א
הפועל ת"א חוגגת את החזרה שלו כאיחוד אוהבים. יוסי אבוקסיס באימון הבכורה המחודש בוולפסון
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
אבוקסיס יכול למתג את הצעד כשיבה הביתה, אבל הוא אדם עם הרבה בתים
(צילום: עוז מועלם)
זה הוא, שעזב את בני־יהודה באמצע העונה להפועל באר־שבע ושנה לאחר מכן עשה בדיוק אותו דבר, רק בכיוון ההפוך. זה הוא, שיכול לעזוב את בני־יהודה באמצע העונה כדי להפוך למאמן של בית"ר, ואז לעזוב אותה להפועל ת"א במהלך עונה אחרת. אבוקסיס מסתובב בעולם שכולו מראות: לאן שהוא לא מביט, הדבר היחיד שהוא רואה זה את עצמו.
תקופת הצינון שגזר על עצמו במקרה הנוכחי – שישה ימים מלאים בין בית וגן למתחם חודורוב – אינה מובנת מאליה. בשיאו, אבוקסיס היה עושה את זה בן־לילה, הולך לישון עם פיג'מה צהובה וקם עם מצנפת אדומה. כנראה שגם הוא מזדקן. משהו בחדות, בציניות, באופורטוניזם, נשחק. אולי אפילו הוא, שמסוגל בשני צעדים להגיע מקצה אחד של הכדורגל הישראלי לשני, איבד צעד. כעת הוא זקוק לשלושה.
את אבוקסיס זה לא מעניין. אם היה שם על מה שחושבים עליו, כבר היה בורח לאי בודד. זה גם לא מעניין את הפועל ת"א. עבורה, אבוקסיס הוא כמו זכייה בפיס. יש לו את הבעיות שלו – מאמן של טריק אחד, שהכדורגל שלו לעיתים קשה לצפייה, שמנהל את המשחק פחות טוב משהוא מתכונן אליו – אבל הוא מוציא את המקסימום משחקנים שאחרים ראו בהם בעיקר את המינימום. זה הכרח של ממש עבור קבוצה שהדלות היחסית שלה מחייבת מישהו שיודע להוציא מים מהסלע, כי מעיין לא יהיה פה בעתיד הנראה לעין.
אבוקסיס יספק רצינות ויציבות (לפחות כל עוד הוא שם) למועדון שנידב את עצמו לניסוי משוגע שבמהלכו העביר קרוב לחצי עונה עם מאמן מליגה ג'. הפועל ת"א כבר לא תחזור על הטעות הזאת. ביום מן הימים, כשאבוקסיס יעזוב למקום אחר ללא התראה מוקדמת, היא כבר תמצא לו מחליף רציני.
פורסם לראשונה: 00:00, 07.02.24