עידן חדש בהפועל ת"א: כשלושה חודשים לאחר חשיפת ynet על המגעים לרכישת המועדון והעובדה כי מדובר באיש העסקים אדמונד ספרא - המיליארדר היהודי צפוי להפוך בקרוב לבעלים החדש של האדומים.
הלילה (בין רביעי לחמישי) הוחלפו טיוטות החוזה האחרונות בין עורכי הדין של ספרא לבין אלו של דייויד מינצברג, ראש קבוצת המשקיעים האמריקאית שניהלה בשנה האחרונה את הקבוצה. כמו כן, בוצעו תיקונים הדדיים שהובילו לסיכום סופי. החתימה הרשמית על העסקה צפויה להיערך ביממה הקרובה.
2 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
(צילום: עוז מועלם, Patrick McMullan / Getty Images)
בימים האחרונים נסגרו בין הצדדים נושאים משפטיים אחרונים והוחלפו טיוטות חוזה על מנת לעגן את העסקה באופן רשמי. עם חתימת העיסקה קבוצת המשקיעים בראשות מינצברג תעזוב את ניהול המועדון אחרי עונה אחת בלבד, במהלכה הושקעו 17 מיליון שקל שלא מנעו מהקבוצה לרדת לליגה הלאומית.
הדרישה האחרונה של ספרא הייתה הצבת סכום כסף בחשבון נאמנות מצד מינצברג ומאיר תושב, שהיה חלק מהבעלות הקודמת, לקראת הבוררות על חובות העבר. זאת כי ספרא לא רצה להיות חשוף להתמודדות עם חובות ישנים או חשיפה לתביעות עתידיות.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
הבעלים החדש מתקרב. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
מי שדחף לביצוע העסקה היה בנו של אדמונד, מויז ספרא בן ה-18 שלומד בקולג' בארה"ב וחובב כדורגל מושבע. הבן אף הגיע לארץ לפגישת עבודה בוולפסון ויצא לאחר מכן למשחקי היורו בגרמניה. עכשיו נותר לחתום על החוזה עליו סוכם ולהוציא את העסקה לפועל. במקרה שכזה, ספרא יגיע ארצה לעמוד מול הוועדה להעברת זכויות ניהול ובעלות של ההתאחדות לכדורגל.
ספרא הוא המייסד והנשיא של חברת ההשקעות האמריקאית EMS Capital LP שיושבת בניו יורק. החברה עוסקת בהשקעות שונות ובנדל"ן.
במקביל, בהפועל ת"א עדיין עובדים על בניית סגל הקבוצה לקראת העונה הבאה. החלוץ המונטנגרי, אלקסה מארושיץ', שסיים כמלך השערים של הליגה הצפון מקדונית וניהל מגעים מתקדמים עם האדומים, הודיע בשלב זה כי הוא חושש להגיע ארצה מטעמים ביטחוניים.
מסאי דגו פותח הכל בריאיון מיוחד
(באדיבות ONE)