התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
ספרד בהלם, גם באוסטריה וצ'כיה - ברחבי אירופה, כך מסתבר, ניסו לעכל את העלייה ההיסטורית של נבחרת ישראל לרבע גמר יורו הצעירות. החבורה של גיא לוזון רשמה 0:1 דרמטי על צ'כיה משער של עומרי גאנדלמן (82) והבטיחה את המקום השני בבית והכרטיס לשלב שמונה האחרונות בטורניר - לראשונה בתולדותיה.
"הפתעה גדולה נוספת ביורו הצעירות", נכתב ב"מארקה" הספרדי, שם הוסיפו: "ישראל העפילה לרבע הגמר אחרי דרמה נהדרת. גאנדלמן הגשים את החלום עם שער ניצחון".
3 צפייה בגלריה
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עומרי גאנדלמן חוגג
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עומרי גאנדלמן חוגג
גאנדלמן והחברים חוגגים את הניצחון הדרמטי
(צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
גם ב"אס" עשו המון כבוד לנבחרת של לוזון: "הדור המבטיח של ישראל ממשיך לקיים. הם נולדו עם אופי אחר, ובאים להילחם מדי משחק", כתבו ב"אס" והוסיפו: "מה שקורה לכדורגל הישראלי בשנה האחרונה זה פשוט טירוף".
קרלוס חאבייר ארגוילו, מה"מונדו דפורטיבו", הוסיף: "ישראל מראה שוב ושוב המון אופי בטורניר הזה, וגם בטורנירים קודמים. משהו מיוחד קורה שם".
אוסקר גלוך, מבשל השער, נבחר לשחקן המצטיין של המשחק, ובאתר אופ"א ציינו כי "הקשר הישראלי נתן חותמת על היותו כוכב עם הבישול המנצח. הוא היה מעל כל השחקנים במגרש עם הטכניקה שלו, ראיית המשחק והיצירתיות. הוא זה שהתחיל את רוב ההתקפות של ישראל. גם כשהיה קשה לפצח את ההגנה הצ'כית, הוא התעקש ובסופו של דבר נתן את המסירה לשער".
עוד הוסיפו שם: "עד לפני שנה, ישראל הצליחה להעפיל שלוש פעמים בלבד מעבר לשלב הבתים באליפויות: נבחרת הנערים ב-1996, ב-1998 וב-1999. אבל לאחרונה ישראל העפילה לגמר אליפות אירופה עד גיל 19, כעת הם בשמונה האחרונות של היורו עד גיל 21, כאשר חלק מהשחקנים מככבים בשתי הנבחרות האלה".
3 צפייה בגלריה
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל אוסקר גלוך
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל אוסקר גלוך
מחמאות מקיר לקיר. גלוך
(צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
גלוך כמובן היה במעקב גם מצד התקשורת האוסטרית. קשרה של רד בול לצבורג זכה לשבחים על משחקו: "הכוכב העולה גלוך סייע לישראל להשיג את הכרטיס לרבע הגמר מבית שכלל גם את אנגליה וגרמניה, שלבסוף הודחה. עבודה נהדרת שלו בכנף הובילה לבישול ועמרי גאנדלמן כבש כדי להעלות את ישראל".
התקשורת הצ'כית כאבה את ההדחה הדרמטית והחמיאה לנבחרת הישראלית: "ישראל הייתה פעילה ונמרצת יותר מתחילת המשחק. בדקות הסיום הניסיון והמזל הכריעו".

היריבה הבאה: הפתעת הטורניר

ומה לגבי היריבה הבאה? גאורגיה, אותה תפגוש ישראל בשבת (19:00) בטביליסי, רחוקה מלהיות חלק מאריות אירופה וטורניר הצעירות הנוכחי הוא הראשון שלה אי פעם, אותו היא מארחת בצוותא עם רומניה. הגאורגים הגיעו כאנדרדוג מובהק לבית שכולל את הולנד, בלגיה ופורטוגל, אך הפתיעו כאמור את כולם.
3 צפייה בגלריה
 זוריקו דאביטשווילי
 זוריקו דאביטשווילי
הפתעת הטורניר. נבחרת גאורגיה
(צילום: EPA/DAVID MDZINARISHVILI)
בשלישי השלימה הנבחרת הגאורגית סנסציה גדולה ועלתה לרבע הגמר מהמקום הראשון בבית 1. את הכרטיס לשמונה הגדולות קטפה גאורגיה אחרי 1:1 נגד הולנד, שסיימה במקום השלישי עם שלוש נקודות והודחה מהטורניר.
עוד דבר שהנבחרת הישראלית תצטרך להתמודד מולו הוא תמיכת הקהל יוצאת הדופן לה זוכה גאורגיה, שאוהדיה מילאו את האצטדיונים. בעקבות הביקוש האדיר של אוהדי הנבחרת המארחת, אופ"א הודיעה על העברת משחק רבע הגמר שלה מאצטדיון מיכאיל מסחי בטביליסי (27 אלף מקומות) לאצטדיון פאיצ'דזה (54 אלף מקומות).
פורסם לראשונה: 06:28, 29.06.23