אחרי שהפכו לחלוצי הספורטאים הישראלים שנקלטו בכפר האולימפי בפריז, יקיימו הערב כדורגלני הנבחרת אימון ראשון בסגל מלא במתחם קרואסי סור סן שבפרברי הבירה הצרפתית - לקראת משחק הפתיחה נגד מאלי ביום רביעי (22.00). המאמן גיא לוזון, שהתעסק בסוף השבוע בעיקר במכת פציעות השוערים שנחתה עליו, קיבל אתמול את שלושת הלגיונרים: עומרי גאנדלמן ושני האסים ההתקפיים המשמעותיים ביותר שלו, ליאל עבדה ואוסקר גלוך.
לא רק שהפציעה של דניאל פרץ גרמה לנבחרת לאבד את השוער הבכיר והאיכותי ביותר שלה, היא אילצה אותה להגיע לטורניר האולימפי עם שני חריגי גיל בלבד. רק היום יתברר סופית אם ניב אליאסי יוכל לעמוד בין הקורות מול מאלי, אחרת זה יהיה עומר ניראון, שהצטרף כבר לנבחרת אחרי שסיים את מחנה האימונים של מכבי נתניה בפולין. במקרה כזה, שוער המשנה יהיה מוחמד אבו־ניל מבני־סכנין.
3 צפייה בגלריה
גלוך ועבדה
גלוך ועבדה
שני האסים ההתקפיים המשמעותיים ביותר. גלוך ועבדה
(צילום: אסי קיפר (ההתאחדות לכדורגל), AP Photo/Nell Redmond)

פוסט טראומה

הנחמה של לוזון היא, כאמור, הצטרפות הלגיונרים. בכל תקופת ההכנה, מי ששיחק בכנף ימין היה אושר דוידה ממכבי ת"א, אבל מי שאמור להיכנס לעמדה זו הוא עבדה, שלוזון היה זה שהעלה אותו לקבוצה הבוגרת של מכבי פ"ת לפני הקפיצה בגיל 19 לסלטיק. אלמלא מלחמת חרבות ברזל והמחאות של אוהדיה הפרו־פלסטינים של הקבוצה הסקוטית, הוא היה נשאר כאחד משחקניה המשמעותיים, מבוא להגעה לפרמייר־ליג. אלא שהקשיים שחווה גרמו לו לעזוב את גלזגו ולעבור לארה"ב כשחקן משופר הרבה יותר אחרי שהתאמן אצל ברנדן רוג'רס והיווני־אוסטרלי אנג' פוסטקוגלו, מי שמאמן כיום בטוטנהאם את חברו לשעבר במכבי פ"ת, מנור סולומון.
עבדה הפך לאחד משני הלגיונרים הישראלים עם השכר הגבוה ביותר, 2.5 מיליון דולר, שני רק לסולומון, אחרי ששארלוט רכשה אותו ב־11 מיליון דולר. לצורך ההשוואה, לואיס סוארס משתכר במיאמי 1.5 מיליון דולר, תאי בריבו בפילדלפיה 760 אלף דולר והשוער של מכבי חיפה לשעבר, ג'וש כהן, עם 300 אלף יורו באטלנטה.
הפציעה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה ואילצה אותו להחמיץ את הקמפיין האחרון של נבחרת ישראל, כמו גם הטראומה שסחב מהאירועים בסקוטלנד, גרמו לו להיכנס לאט לכושר גם בשארלוט, אבל בחודש האחרון הוא מתחיל לחזור לעצמו. זה התחיל עם צמד מול אטלנטה ובשבוע שעבר הגיעו שער ובישול נגד סינסינטי במשחקו ה־15 ב־MLS. עכשיו הוא בפריז עם הצהרה חד־משמעית: "המטרה היא לקחת מדליה אולימפית, זה החלום של כל אחד מאיתנו".
3 צפייה בגלריה
שחקן שארלוט ליאל עבדה
שחקן שארלוט ליאל עבדה
מתחיל לחזור לעצמו. עבדה
(AP Photo/Nell Redmond)

לשים חותמת

הלגיונר הבכיר הנוסף שמצטרף הערב לאימונים הוא גלוך, שאמור להיות אבן הבסיס של הנבחרת ולהימצא תחת העיניים הבוחנות של סקאוטים מקבוצות צמרת בבונדסליגה: לייפציג, דורטמונד ולברקוזן. ילד הפלא מרד בול זלצבורג היה מחויב לצאת למחנה האימונים של סגנית האלופה האוסטרית ורק אחריו הוא חבר אתמול לנבחרת - ומבחינתו מדובר בחתיכת אתגר. גלוך רצה מאוד לצאת בקיץ שעבר למונדיאליטו בארגנטינה, אחרי שהיה הגורם המרכזי בהגעה של נבחרת הנוער לשם עם מדליית הכסף באליפות אירופה בסלובקיה לפני שנתיים - אך הוחלט שהוא יתרכז ביורו הצעירות.
הוא ראה מרחוק כיצד חבריו מדהימים את העולם עם המקום השלישי, אבל ביורו הצעירות הוא דווקא לא הצליח להיות שובר שוויון. היו לו הבלחות פה ושם, אבל זה לא היה הטורניר שהוא יכול היה לתת, ולכן המשחקים בפריז הופכים משמעותיים מאוד מבחינתו. גם כדי לשים את חותמת האיכות שלו, אולם בעיקר כדי לעזור לנבחרת לעלות לשלב הבא.
3 צפייה בגלריה
גלוך
גלוך
אמור להיות אבן הבסיס של הנבחרת. גלוך
(צילום: AP Photo/Andreea Alexandru)
מעניין יהיה לראות את ההשפעה של גלוך על עדי יונה, אחד השחקנים שבלטו בתקופת ההכנה בנבחרת של לוזון. גלוך עצמו פחות נספר בנבחרת הבוגרת במאני טיים של הקמפיין, ולראיה לא פתח מול איסלנד בחצי גמר פלייאוף היורו. עכשיו הוא ינסה לנצל את הבמה הגדולה ביותר שניתנה לכדורגלן ישראלי זה כמעט יובל שנים על מנת להוכיח שהפוטנציאל הכל כך מדובר שלו אכן מנוצל - לטובתו האישית ולמען דור העתיד שחולם על פודיום אולימפי.
יא לוזון מדבר מהכפר האולימפי
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
פורסם לראשונה: 10:12, 21.07.24